Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

en orginal e46 m3 veier 3415 lbs ... hva dette er i kg vet jeg dessverre ikke, men er vel noen andre her som vet?

hva som innebærer i den vekta vet jeg ikke, men det pleier vel å bli målt med fører?

Skrevet

Spørsmålet er om 1549kg, om du vil, er med eller uten fører eller bensin. Er det vekt for standard utstyr helt ribba for dilldall som fører, bensin etc?

Skrevet
Takk, men vet fortsatt ikke hva som inngår i vekta der heller..

Tror nok en tlf til BMW på mandag blir og er den enkleste løsningen... Da får du iallefall det rette svaret....

Skrevet
Vekten som står i vognkortet er vel med fører (75kg) og full tank. Mener min veide 1570 eller 1590kg i vognkortet..

Soltak veier ca 20kg, så 1590kg kan stemme. Hvis det er tallet som sto der, så er det vel inkludert fører, men usikker på om det er med full bensintank noe det sannsynligvis er.

Svært så vanskelig det skulle være da.

Jeg veide jo min til 1570kg med "ganske full tank", uten fører. Selvom det er store hjul på den, så tviler jeg på at den kan være tyngre enn standard m3 når den har csl bakluke, karbonpanser, karbonfangere, karbontak.

Nå husker jeg ikke hvor mye vektbesparelser det ligger i de ulike panelene, men det er altså ikke så mye. Ca 6 kg i taket tror jeg :P

Skrevet

Min veier 1380 nå med ca 20 liter bensin og alle andre vesker. Fikk ikke tid til å veie den før jeg begynte å rive ned den. :D

Gratis med over grom bil Morten. :D

Skrevet

Jeg fikk greie på av en som sier han sjekket en liste at M3 E46 standard (euro) veier 1570 kg inkl. 90% bensin, 68kg fører + 7kg baggasje. Det kan nok stemme. Hva utstyret veier vet jeg ikke da.

Bensin veier forresten ikke så mye, rundt 0.75 kg/l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...