Pledd74 Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Da jeg kjøpte bilen så ble starteren skiftet av merkeverksted i Ålesund. Etter dette så har jeg ved 3 anledninger opplevd at startmotoren henger seg opp og faktisk går videre på svinghjulet selv om jeg stopper motoren..! Løsningen er å ta av ene batteripolen slik at den stopper. Når jeg da starter så er alt OK. Har også opplevd at den "nesten" henger seg opp... da kommer bare en kvinelyd ved oppstart også slipper den med en gang.. Hva pokker er dette for noe? Startmotoren skulle være helt ny og reprasjonen den gang kostet 9000 m/ feilsøking. Dette var i Januar/februar og bilen har nå kjørt ca 15000 km etter byttet. takker for hjelp!
Bonden Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Kan være et problem med tenningslåsen ,hvis ikke er det jo reklamasjon på delen (startern) ,1 års delereklamasjon.
Pledd74 Skrevet August 31, 2008 Forfatter Skrevet August 31, 2008 Hvordan kan det være tenningslåsen? Når jeg tar av batteriet så dør alt... da er jeg ikke borti tenningslåsen før jeg skal starte igjen, og da er det ok... Tror jeg må snakke med verkstedet i morra.
Lars89 Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Kan være den gir/får feil signal, dvs at den ikke registrerer at bilen starter og blir værende i "start-modus".
Ballder Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Tregheter i innslaget (kontaktoren) Neste gang det skjer, så sørger du for og ha trenet på forhånd slik at du er i stand til og gi starteren ett lite kakk eller tre før det går for lang tid.
Odd-M Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Det KAN være at de har montert ledningene til starteren slik at pluss og jord kommer borti hverandre med litt bevegelse. Opplevde det selv da jeg byttet starter på M50. Men det er lite sansynlig hvis du kun opplever det når du skal starte og ikke under kjøring.
Dirty Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 samme problem med min. må dra nøkkelen et hakk tilbake noen ganger. problemer hos meg er at jeg brukte e30 ratt stamme den som går fra torpedoveggen og ned til tannstagen. slik at den øvre rattstammen blir presset opp ca 2 mm mer en den skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå