Howrd Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 Hei ABS lyset har slått seg på etter at jeg kjente at abs slo seg inn når jeg bremset normalt, altså, jeg blokkerte ikke dekkende, men abs slo inn uansett.. slik har den gjort et par ganger nå, og lyset lyser hele tiden. Noen som har ide om hvordan jeg skal gå frem i feilsøkinga? Så på pris per sensor og fant ut at det blir for dyrt og skifte parvis Mye jobb å bytte selv? antar jeg jeg kanskje må på verksted for å terminere hvilken av sensorene som er gåen? Tips og trisk ønskes sterkt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 Enkleste er å bare få en rask diagnose, men hvis du kjeder deg veldig en dag kan du jo prøve med en senser og flytte den fra hjul til hjul til det virker. Var ikke noe jeg tok meg tid til da jeg skiftet ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet September 1, 2008 Forfatter Share Skrevet September 1, 2008 hehe.. kan jo hende at det ikke hjelper og da:p og det skal visst være no dritt å få ut de sensorene etter hva jeg har hørt:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 Var ikke særlig vanskelig å få ut i mitt tilfelle, men som sagt så er diagnose å anbefale! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 På E36 er det ikke lett å få ut ABS-sensor, ihvertfall ikke foran, umulig å få til uten å "pulverisere" den, samt skruen som holder den fast knekker garantert så sant du ikke er ekstremt heldig/forsiktig, da blir det borring av skrue i tillegg. Jeg holdt på med dette i forgårs, det billigste og raskeste du kan gjøre er å få tatt en diagnose. Du må heller ikke kjøpe ny sensor hos merkeforhandler, hør litt rundt, kan spare mye penger på det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet September 1, 2008 Forfatter Share Skrevet September 1, 2008 På E36 er det ikke lett å få ut ABS-sensor, ihvertfall ikke foran, umulig å få til uten å "pulverisere" den, samt skruen som holder den fast knekker garantert så sant du ikke er ekstremt heldig/forsiktig, da blir det borring av skrue i tillegg. Jeg holdt på med dette i forgårs, det billigste og raskeste du kan gjøre er å få tatt en diagnose. Du må heller ikke kjøpe ny sensor hos merkeforhandler, hør litt rundt, kan spare mye penger på det! Ja, har hørt rykter om at det skal være et hælvete Så de hadde på biltema hehe.. mulig det holder, om ikke andre har dårlige erfaringer Tok du diagnose? Kostet det deg mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 Hos merkeforhandler i Tønsberg koster det 300 kr pluss moms hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 Tok diagnose på min på Autpower Venstre sensor bak var svaret Oste hjem å byttet Tok for sikkerhets skyld med meg to nye 5mm umbrakoskruer å satte i gang i PLASkREGN da garasjen sef var full av skrot/E30 deler. Vrikka føleren litt fra side til side m en tang og vips var den ute, maks 5 min med jekking og hjul av. Satte inn ny ABS føler og satte inn ny skrue Knepp å en times fikling og borring av skrue i øsende regnvær med en velvillig nabo som lykteholder og paraplyholder kaffekoppbringer. Så på med hjulet og start. O lys i ABS LAMPE helt til FØRSTE OPPBREMSNING MED SNÅL DUNKELYD og skikkelig skeiv oppbremsing med trekk mot høyre Kalipter av og rengjøring H forran å ny runde. samme skjer Merkeverksted på meg også Pedro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 Hva med å lage din egen tråd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MPålwer Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 @Howrd Veit ikke jeg hvordan det er på e36,men på e30 finnes det ett rele ved rattstammen som er til abs'n. Hvis det sitter det på e36 også så hvis du har flaks trenger du bare bytte denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet September 1, 2008 Forfatter Share Skrevet September 1, 2008 takk for svar folkens tror løsningen for meg blir et merkeverksted, blir billigere løsning det enn å bruke en masse penger på ekstremt dyre sensorer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå