Bmwray Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Hei. Jeg lurte på om det er alarm på min 318d 2006 modell pga forsikringen så står det bilen har alarm.. Stemmer det? Hvordan kan jeg finne ut om den har alarm? Er jo fjernbetjent lås og alt men jeg vet ikke hvor jeg kan se om den har det, har chassisnr, er det noe sted på nettet og slå opp for og se? så lurte jeg litt på kjørecomputeren, det står 18 000km service men nå har jeg kjørt 2000km og det står fortsatt 18 000km service, er det 18 000km til den skal på service? rart den ikke teller nedover da..
larserso Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Hei, Om du har original alarm skal det være en rød diode under speilet. Defa har typisk en diode i frontruta eller lignende. Denne blinker med jevne mellomror, kanskje annenhvert eller hvert femte sekund, når alarm er på. Avstand til service varierer med kjøremønster så kjører du pent kan den stå stille på 18000km en stund. Har blitt fortalt det går på antall tanker drivstoff, men jeg vet ikke om det er kun det som er avgjørende.
Bmwray Skrevet September 2, 2008 Forfatter Skrevet September 2, 2008 Jeg har ikke noenting som blinker annet en når jeg låser opp og igjen bilen, har jeg ikke alarm da? Det må vel være orginalt med alarm på en 06 modell bil? :S
Torbjørn E39 Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Er det en norsk bil eller en import bil? Import biler kan være uten alarm tror jeg, uten at jeg tør å påstå det..
Christian Nyegaard Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Lås bilen med fjernkontroll, jekk opp bilen. Uler det har du alarm med jekkesensor (som svigers fant ut på bilen min her om dagen ).
Torbjørn E39 Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 Eller få noen til å kjøre en sjekk på VIN nr i forhold til utstyrsliste vil vel stå der om det er alarm eller ikke...
bmwe38 Skrevet September 4, 2008 Skrevet September 4, 2008 Eller lås bilen med vinduet åpnet, vent ei stund og stikk hånden inn:) uler på min da
larserso Skrevet September 4, 2008 Skrevet September 4, 2008 Er det en norsk bil eller en import bil? Import biler kan være uten alarm tror jeg, uten at jeg tør å påstå det.. Alarm er ikke standardutstyr på norske biler heller.
Hansh Skrevet September 4, 2008 Skrevet September 4, 2008 Jeg har ikke noenting som blinker annet en når jeg låser opp og igjen bilen, har jeg ikke alarm da?Det må vel være orginalt med alarm på en 06 modell bil? :S Er nok noe man må velge som ekstrautstyr på E90 og har du ingen blinkende rød diode så har du neppe alarm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå