Breitling Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 Skulle bytte kjølevæske her om dagen, og når jeg skulle lufte systemet etterpå så knakk halve lufteskruen (med gjengene sittene i radiatoren), noe som tilsier at den suger inn luft under kjøring. Var nødt til å bruke bilen, så kunne ikke unngå at luft ble dratt inn. Fikk så omsider tak i ny lufteskrue, men funderer på om det er nok luftet. Hver gang jeg skrur på tenningen så får jeg opp "Check Coolant Level" på kjørecomp., også når jeg skrur av tenningen. Varselet forsvinner når jeg trykker "Check". Det var ingenting problemer med sensoren før væskebyttet, så jeg lurer på om det fortsatt kan være luft i systemet. Væskemengden er normal, og varmeregisteret fungerer. Hvordan kan jeg evt få ut den siste luften. Har søkt noen tråder på forumet ang "plassere bilen i oppoverbakke ol", men har noen andre ideer?? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 Helst plassere deg i ganske bratt oppoverbakke med snuten opp. Quote fra en på forumet Det jeg gjorde tilslutt, var å KUN slå på tenningen, og starte varmeapparatet på full varme.. Dette gjør at sirkulasjons pumpa i varmeapparatet fikser selve jobben der, uten at vannpumpa på motoren går.. Dette lot jeg stå på i 10min, å så startet jeg motoren med lufteskruen ute, men med fylletoppen på.. Når det ikke kom luft ut der mere (pass på nivået i tanken!!), så skrudde jeg på lufteskruen igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 Helst plassere deg i ganske bratt oppoverbakke med snuten opp.Quote fra en på forumet Det jeg gjorde tilslutt, var å KUN slå på tenningen, og starte varmeapparatet på full varme.. Dette gjør at sirkulasjons pumpa i varmeapparatet fikser selve jobben der, uten at vannpumpa på motoren går.. Dette lot jeg stå på i 10min, å så startet jeg motoren med lufteskruen ute, men med fylletoppen på.. Når det ikke kom luft ut der mere (pass på nivået i tanken!!), så skrudde jeg på lufteskruen igjen.. Dette er metoden som er beskrevet i bentlymanualen også. Har selv luftet min e34 med m20b20 på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FM Skrevet September 2, 2008 Share Skrevet September 2, 2008 bruk en stooor jekk og jekk opp fronten så slipper du bakken.. gjorde dette med min 328.. men viktig å kjøre varmeapparatet på full pinne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå