Gå til innhold

E39 - inspection - Klokketegn(bilde)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

i det siste kommer et klokkelignende lys opp hver gang jeg starter bilen. Lyser i noen sekunder så slokner den... Noen som vet hva det er?

inspection.JPG

Skrevet

Har du koblet fra batteriet i det siste? Lurer på om det symbolet indikerer at det er på tide å sjekke bremsevæsken... Det går på tidsintervall, og hvis en har koblet fra batteriet, mister bilen denne tiden på en måte.

Rett gjerne på meg hvis eg tar feil her nå noen...

Skrevet

Etter som jeg har hørt er det mulig å ta en prøve av bremsevæsken for å sjekke om det er nødvendig å bytte... Noen som vet om det er korrekt? Eller bør den byttes uansett?

Skrevet

Batteriet ble koplet av for ca 14 dager siden pga tenningslåsen gikk til helvete og jeg måtte kvele bilen ja...

Skrevet

Annen ting er også at Airbag lampa lyser... Kan det ha et sammenheng med batteriet? Har hørt noe om at det kan være en kontakt under setet, men har ikke feilsjekket noe serlig.

Skal sies at "airbag" lampa kom etter jeg utforsket OBC menyen, men ut ifra alle testene der så skal ingen påvirke airbagen.

Skrevet
Etter som jeg har hørt er det mulig å ta en prøve av bremsevæsken for å sjekke om det er nødvendig å bytte... Noen som vet om det er korrekt? Eller bør den byttes uansett?

Bør vel byttes annenhvert år. Oftere hvis du kjører mye på bane. Du kan teste kokepunktet med en sånn liten måler.

Skrevet

Er det lov å komme med litt OT her?

Jeg bare er nysgjerrig på hvilke bremsevæske som er noe tess. Jeg bruker vel Dot4. Som er vel det "vanlige".

Noen som har brukt denne på bane f.eks og opplevd at den koker?

Er et fjell her i området 4-5km fra ene siden til andre kanskje. Iallefall så har jeg opplevd at bremsevæsken begynte å koke(pedalen ble myk) ved litt aktiv kjøring, da jeg nesten var kommet over.

El har dette med bremsene å gjøre? At de fader.. :roll:

Skrevet

Dette er vel bare "bremseveskeservice" som kommer med 2 års intervaller. Poenget med batteri greia er at klokken ikke går når batteriet er ute men man alltid skal bytte bremseveske hvert 2. år uansett?

Vertfall det som står i manualen til e38 :).

Skrevet

Har ingenting å gjøre med at bremsene blir dårligere under normalt bruk men at bremseveske tar til seg fuktighet over en gitt tid :).

Etter 2 år bør den derfor byttes og du unngår både innvendig korrosjon i bremsesystemet samt lavere kokepunkt for bremsevesken.

Skrevet

Ok, noen som gjør dette til en OK pris i Kr.sand samt får resatt inspection på bilen i Kr.sand området?

Orker ikke å pumpe og lufte bremser da det er drit kjedelig jobb. Samt at inspection lyser vel like mye etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...