Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp,var en fin dialog faktisk,godt at det finnes fornuftige og teknisk kompetente personer innafor SV systemet også slik at en kan løse slike tvister korrekt!

Da er iveren etter å sette igang igjen på topp,og håper å få begynne på innsuget fortløpende.

Har bestilt masse gromdeler nå som er på vei over dammen as we speak,gleder meg til å få montert desse! :whoa:

Er vel deler på tilsammen over 25.000,- :wae:

Dyr hobby,men nå ser det jo ut til at dette vil være verdt noen kroner tilsutt også da med V12 twin turbo vognkort i lomma :sly:

Satser på å legge ut noen bilder etterhvert,blitt lite i det siste,kun jobbing&sparing til deler som har vært prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I aim to please,Hansh :lol:

Tok meg en tur i garasjen idag,og begynte på innsuget. Fant desverre ut at røret eg skulle bruke til dysene var kun Ø13mm,og ikke 13,8mm :stupid: Hadde ikke manifoilene å måle utifra,så måtte ta det på frihånd,og resultat deretter :roll:

Litt deler som skal bearbeides for å romme ladeluft etterhvert

bugabunjk4ae11jhrzio.jpg

Begynte med å lage flenser først til innløpsrøra(runners). Veit at desse originale innsugspakningene ser ut til å være et svakt punkt,men prøver likevel å inkludere desse til å begynne med iallefall. Brukte de gamle innsuga som mal :wink:

bv8oarhx4ockej15dtms.jpg

3vpj6glrcm4ikru6ctqz.jpg

onihkpf6joy0iis9fgmb.jpg

Så etter å ha hullborret portene i flensen var det til å grov-tilpasse den slik at den går klar kjølerøra osv som ligger i topp av blokka.

ehwuq61g3crg3opajeaz.jpg

Ser ikke vakkert ut ,men finsliping osv tar eg tilslutt,kaster ikke bort tid på det foreløpigt :roll:

l3pwq8t5nfh587ojque8.jpg

Kansje eg skulle ha bygd den om til GDI?!? :-k:evillol:

o46w081lux1g2b4f8z0z.jpg

Vart mye fundering over hva eg bør gjøre med innløpsrøra,hvilken vinkel mht dysene,railen osv for å få plass til alt dette,samt unngå at vinklene blir for butte både for luft og bensin,samt høyda på plenumet slik at eg slipper å ha scoop :whatever:

yhs88h9q94wphhkxwtjt.jpg

q9pwzlstazhhj0rr56v5.jpg

gcg9oiznl7x3ekhsgoxw.jpg

Etter mye fundering fant eg ut at den beste(?) løsningen er å montere dysene på skrå på motsatt side enn originalt i en anna vinkel,skråskjære røra og dermed få noelunde plass til plenumet.

Blir noe sånt som dette

1fz8y2ev7nsnmca8frtn.jpg

Ser ut til at høyden skulle kunne gå også,men må enten ombygge eller lage helt nye rails.

p4mxobk6596xoj4ezad3.jpg

Totalhøyde blir på det laveste 15mm lavere enn originale innsug,men mest sannsynlig like høyt.

isxlzij3bj64fvrn4mxc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest igjennom tråden fra starten, du er tydeligvis en mann som er både teoretisk og praktisk anlagt!

Har lyst på et prosjekt selv, men ser min begrensning og lar det være!!

Fortsett med kamera og gled oss andre!!

Gleder meg til oppstarten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!! :D

Var noe sånt eg også burde laget,i solid alu. Eg har desverre ikke AC på min Tig så eg må holde meg til tynnplate for å holde vekta nede :cry:

Ser at han har bremsa solide tall,så det fungerer tydeligvis. Får håpe min versjon vil fungere også,sjøl om eg er nokså usikker på platetjukkelsen eg bruker(kompromiss pga vekt...) Eg må bruke avstivelsespinner inne i plenumet iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...