Raymond Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 godkjenne det i sverige og så ta med bilen til norge blir litt dyrt i toll og mva.. men, da er BT nødt å godkjenne.. så lenge bilen er godkjent i et annet EU land.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 15, 2008 Share Skrevet Oktober 15, 2008 Synes det har vært litt stille i det siste? Har du fått putta penger i baklommen hos noen bmw-anstte nå eller? Til alle som lurer så er det fortsatt mulig, mye handler nok om å treffe de rette folkene både hos BT og BMW...men er ikke dermed sagt at det er mange av dem...:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Hehe.....nei ikke noe sånt Går FORTSATT og venter på de j#¤/" setefresene,de BØR dukke opp denne uka som lovt ellers blir det et helvete for de karene!! Har demontert panser&hele fronten på bilen samt bakfanger osv,og kappa vekk batt.plate og ABS innfestninger samt anna snacks foran i motorrommet. Ingen bilder å vise til sålangt men det kommer Angående godkjenninga så venter eg på svar fra BMW,de hadde slutta med dette for 7-8 år siden sa de men etter litt diskusjon så skulle de se på dette.Satser på tilbakemelding iløpet av uka. If not,bygging blir det lell,skilter eller ei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Oktober 17, 2008 Share Skrevet Oktober 17, 2008 Enig med kristov her.Tror dette blir ett stort problem. Bt sier alltid att du må henvende deg til bmw. For bt vet at bmw ikke gjir ut papirer på noe. Vet om en som skulle gokjenne en e30 320 til 325, til og med på en så enkel ombygging ville ikke bmw gji ut papirer på. Vil tru att tuv er eneste løsning her. Men bt er ikke nødt til og gokjenne da heller desverre. Men lykke til. Eh? beklager for off topic, MEN altså, en 320 forblir en 320, men du får helt nederst på vognkortet att den er godkjendt med 2.5 bmw motor med dei og dei bremsa fjørbein osv... skjønner ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet Oktober 18, 2008 Share Skrevet Oktober 18, 2008 Hvilke BT folk er det dere har vært i kontakt med da?? Det minstre problemet i verden er jo å bygge om en bil til noe som er lagt orginalt fra før, feks 320 til 325. Har en kompis som for ikke lenge siden har godkjent 2 ombygginger E36 320'er e.l. til M3. Selv skal jeg bare bygge om E30 fra 320 til 325 og har fått svar fra biltilsynet om hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Oktober 18, 2008 Share Skrevet Oktober 18, 2008 Hvilke BT folk er det dere har vært i kontakt med da?? Det minstre problemet i verden er jo å bygge om en bil til noe som er lagt orginalt fra før, feks 320 til 325. Har en kompis som for ikke lenge siden har godkjent 2 ombygginger E36 320'er e.l. til M3. Selv skal jeg bare bygge om E30 fra 320 til 325 og har fått svar fra biltilsynet om hva jeg skal gjøre. Sekser til sekser er som regel ikke noe problem da de ofte har tillatt totalvekt som er ganske lik. Problemet oppstår når man skal bygge om en 316/318 til 320/325/M3. Tillatt totalvekt på de med firer er ofte mye lavere på grunn av spinklere understell, motor osv. Det som da skjer når du har satt over alle M3-delene er at bilens egenvekt blir så høy at du ikke kan ha med deg alle passasjerene du skal i bilen. For de som søkte ombygging FØR 1.1.08 så ble denne saken løst ved at man registrerte NED antall passasjerer så man kompenserer for den økte egenvekten. Dette ble det slutt på etter 1.1.08 fikk jeg beskjed om fra mitt BT. Hvis noen av dere har et lokalt BT som fortsatt tillater nedregistering av antall passasjerer for å øke bilens egenvekt vil jeg gjerne ha tak i de! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Oktober 19, 2008 Share Skrevet Oktober 19, 2008 Nja biltilsynet her trur eg ikkje gjer noke forskjell fra andre tiltilsyn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 27, 2008 Share Skrevet Oktober 27, 2008 Sovna helt eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Sovna helt eller? Nei ikke akkurat,men er tidligere rygg-operert og sliter for tiden med tilbakefall så lite blir gjort pga smerter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 29, 2008 Share Skrevet Oktober 29, 2008 Uff da Kan ikke gjøre stort annet enn å ønske god bedring da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 30, 2008 Share Skrevet Oktober 30, 2008 Og hermed har jeg også lyst til å slutte meg til ønsket om god bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet November 6, 2008 Share Skrevet November 6, 2008 Bare bumper denne for at å vise at jeg tenker på 550tti'en og ryggen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet November 7, 2008 Share Skrevet November 7, 2008 jau, nesten som noen nevenyttige mennsker skulle samla seg til dugnad på den bilen snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 8, 2008 Share Skrevet November 8, 2008 Enig med kristov her.Tror dette blir ett stort problem. Bt sier alltid att du må henvende deg til bmw. For bt vet at bmw ikke gjir ut papirer på noe. Vet om en som skulle gokjenne en e30 320 til 325, til og med på en så enkel ombygging ville ikke bmw gji ut papirer på. Vil tru att tuv er eneste løsning her. Men bt er ikke nødt til og gokjenne da heller desverre. Men lykke til. Eh? beklager for off topic, MEN altså, en 320 forblir en 320, men du får helt nederst på vognkortet att den er godkjendt med 2.5 bmw motor med dei og dei bremsa fjørbein osv... skjønner ? Slik er det ikke i mitt vognkort. Bilen min var originalt en 735, som nå er ombygget til 745. Det står 745iA under modellbetegnelsen i vognkortet i tillegg til at det står "dokumentert ombygget til 745iA" i det feltet nederst på vognkortet. I samme slengen har de likegodt fjernet den linjen hvor det står hvor mye motoreffekt bilen har eller har lov til å ha. Er dette noe jeg kan dra nytte av, ved f.eks trimming uten ekstra godkjenning..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet November 12, 2008 Forfatter Share Skrevet November 12, 2008 Takk for helsinger og engasjemang,kjekt å høre Venter på MR og div undersøkelser,er fortsatt dårlig. Men ved hjelp av en god kontorstol og en god del pauser har eg iallefall fått borret opp og montert in begge oljereturene i blokka. Passet fint uten å komme i konflikt med skvalpeplaten og rådene. Fikk tilslutt fresene så eg har frest eine toppen,og skal til Bergen med alle ventilene til begge toppene og slipe de hos en kompis som har utstyr til dette. Bilder og oppdateringer kommer,men desverre med lengre mellomrom enn før... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå