Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe.....nei ikke noe sånt ;)

Går FORTSATT og venter på de j#¤/" setefresene,de BØR dukke opp denne uka som lovt ellers blir det et helvete for de karene!! :evil:

Har demontert panser&hele fronten på bilen samt bakfanger osv,og kappa vekk batt.plate og ABS innfestninger samt anna snacks foran i motorrommet. Ingen bilder å vise til sålangt men det kommer ;)

Angående godkjenninga så venter eg på svar fra BMW,de hadde slutta med dette for 7-8 år siden sa de men etter litt diskusjon så skulle de se på dette.Satser på tilbakemelding iløpet av uka. [-o<

If not,bygging blir det lell,skilter eller ei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med kristov her.Tror dette blir ett stort problem. Bt sier alltid att du må henvende deg til bmw. For bt vet at bmw ikke gjir ut papirer på noe. Vet om en som skulle gokjenne en e30 320 til 325, til og med på en så enkel ombygging ville ikke bmw gji ut papirer på. Vil tru att tuv er eneste løsning her. Men bt er ikke nødt til og gokjenne da heller desverre. Men lykke til. :D

Eh? beklager for off topic, MEN altså, en 320 forblir en 320, men du får helt nederst på vognkortet att den er godkjendt med 2.5 bmw motor med dei og dei bremsa fjørbein osv... skjønner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke BT folk er det dere har vært i kontakt med da?? Det minstre problemet i verden er jo å bygge om en bil til noe som er lagt orginalt fra før, feks 320 til 325. Har en kompis som for ikke lenge siden har godkjent 2 ombygginger E36 320'er e.l. til M3. Selv skal jeg bare bygge om E30 fra 320 til 325 og har fått svar fra biltilsynet om hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke BT folk er det dere har vært i kontakt med da?? Det minstre problemet i verden er jo å bygge om en bil til noe som er lagt orginalt fra før, feks 320 til 325. Har en kompis som for ikke lenge siden har godkjent 2 ombygginger E36 320'er e.l. til M3. Selv skal jeg bare bygge om E30 fra 320 til 325 og har fått svar fra biltilsynet om hva jeg skal gjøre.

Sekser til sekser er som regel ikke noe problem da de ofte har tillatt totalvekt som er ganske lik. Problemet oppstår når man skal bygge om en 316/318 til 320/325/M3. Tillatt totalvekt på de med firer er ofte mye lavere på grunn av spinklere understell, motor osv.

Det som da skjer når du har satt over alle M3-delene er at bilens egenvekt blir så høy at du ikke kan ha med deg alle passasjerene du skal i bilen. For de som søkte ombygging FØR 1.1.08 så ble denne saken løst ved at man registrerte NED antall passasjerer så man kompenserer for den økte egenvekten. Dette ble det slutt på etter 1.1.08 fikk jeg beskjed om fra mitt BT.

Hvis noen av dere har et lokalt BT som fortsatt tillater nedregistering av antall passasjerer for å øke bilens egenvekt vil jeg gjerne ha tak i de! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Enig med kristov her.Tror dette blir ett stort problem. Bt sier alltid att du må henvende deg til bmw. For bt vet at bmw ikke gjir ut papirer på noe. Vet om en som skulle gokjenne en e30 320 til 325, til og med på en så enkel ombygging ville ikke bmw gji ut papirer på. Vil tru att tuv er eneste løsning her. Men bt er ikke nødt til og gokjenne da heller desverre. Men lykke til. :D

Eh? beklager for off topic, MEN altså, en 320 forblir en 320, men du får helt nederst på vognkortet att den er godkjendt med 2.5 bmw motor med dei og dei bremsa fjørbein osv... skjønner ?

Slik er det ikke i mitt vognkort.

Bilen min var originalt en 735, som nå er ombygget til 745.

Det står 745iA under modellbetegnelsen i vognkortet i tillegg til at det står "dokumentert ombygget til 745iA" i det feltet nederst på vognkortet.

I samme slengen har de likegodt fjernet den linjen hvor det står hvor mye motoreffekt bilen har eller har lov til å ha. :P

Er dette noe jeg kan dra nytte av, ved f.eks trimming uten ekstra godkjenning..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for helsinger og engasjemang,kjekt å høre :)

Venter på MR og div undersøkelser,er fortsatt dårlig. Men ved hjelp av en god kontorstol og en god del pauser har eg iallefall fått borret opp og montert in begge oljereturene i blokka.

Passet fint uten å komme i konflikt med skvalpeplaten og rådene.

Fikk tilslutt fresene så eg har frest eine toppen,og skal til Bergen med alle ventilene til begge toppene og slipe de hos en kompis som har utstyr til dette.

Bilder og oppdateringer kommer,men desverre med lengre mellomrom enn før... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...