Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men det som gjenstår er som sagt hva SFOOR har å si,så venter med feiringen....

Angående EU vedtaket så står Norge fritt til å unngå å forandre nåværende regler,men han antar at det vil bli verre,til dels umulig å ommbygge noe som helst innen kort tid.

Skulle gi meg beskjed så snart han fikk svar fra SFOOR,så får bare vente og se :)

Min søknad ang s38b38 i e30 blei sendt til SFOOR 7. november.. Og har enda ikke fått svar.. Så ikke sitt oppe å vent på svar:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SA han noe om når det evt blir umulig med godkjenning

Nei,egentlig ikkje,men kommer kansje noen ekstra restriksjoner i det nye vedtaket virket det som uten at han kunne spesifisere dette. Var dette som låg i lufta sa han...både nye og gamle biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som gjenstår er som sagt hva SFOOR har å si,så venter med feiringen....

Angående EU vedtaket så står Norge fritt til å unngå å forandre nåværende regler,men han antar at det vil bli verre,til dels umulig å ommbygge noe som helst innen kort tid.

Skulle gi meg beskjed så snart han fikk svar fra SFOOR,så får bare vente og se :)

Min søknad ang s38b38 i e30 blei sendt til SFOOR 7. november.. Og har enda ikke fått svar.. Så ikke sitt oppe å vent på svar:P

Nå er jo alle skriftlige svar eg har fått i denne prosessen komt fra nettopp SFOOR,via han karen på BT som fungerer som kontaktmann mellom meg og dei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende!

Om du får lov til å montere bur og redusere antall sitteplasser blir jeg utrolig overrasket. Jeg fikk nei til begge deler selv med TÜV.

T.o.m SFOOR sa at dette kunne eg gjøre. Var det BT som sa nei til deg?

Det var BT som sa nei ja - men bare fint om du får det til for da kan man jo bare henvise til det.

Svaret var at antall sitteplasser måtte opprettholdes etter ombygging og bur ble kun godkjent for biler som innehadde rallylisens/racinglisens.

Jeg snakket i tillegg med en jurist hos Vegdirektoratet som håndterte kjøretøyforeskriften og hun kunne bekrefte at de hadde forholdt seg korrekt ifht. regelverket. De hadde visst sendt ut et skriv til alle BT i slutten av 2008 hvor de presiserte akkurat disse tingene da det hadde gått alt for mye på skjønn tidligere.

Kanskje ditt BT ikke har lest dette skrivet? :roll:

Hva skjedde med avgass?

En V12 BMW motor med turboer finnes jo ikke og da eksisterer heller ingen typegodkjenning og papirer på avgass. I følge regelverket skal du da ha full syklustest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende!

Om du får lov til å montere bur og redusere antall sitteplasser blir jeg utrolig overrasket. Jeg fikk nei til begge deler selv med TÜV.

T.o.m SFOOR sa at dette kunne eg gjøre. Var det BT som sa nei til deg?

Det var BT som sa nei ja - men bare fint om du får det til for da kan man jo bare henvise til det.

Svaret var at antall sitteplasser måtte opprettholdes etter ombygging og bur ble kun godkjent for biler som innehadde rallylisens/racinglisens.

Jeg snakket i tillegg med en jurist hos Vegdirektoratet som håndterte kjøretøyforeskriften og hun kunne bekrefte at de hadde forholdt seg korrekt ifht. regelverket. De hadde visst sendt ut et skriv til alle BT i slutten av 2008 hvor de presiserte akkurat disse tingene da det hadde gått alt for mye på skjønn tidligere.

Kanskje ditt BT ikke har lest dette skrivet? :roll:

Hva skjedde med avgass?

En V12 BMW motor med turboer finnes jo ikke og da eksisterer heller ingen typegodkjenning og papirer på avgass. I følge regelverket skal du da ha full syklustest.

Diskuterte dette angående seter,og da rundt §18.1.6 bl.a.

De og SFOOR forholdt seg til at de skulle gå sa han(lucky 4 me).

Så visst et slikt skriv er komt,så er det jo rart om det skal overstyre Kjøretøyforskriftene...

Er avgass det egentlig står på nå.

Skal overholde avgass- og støykrav til en 750i denne bilen nå.

Dette med støy skal gå greitt å opprettholde,men gjelder å få SFOOR med på tankegangen og mine kalkulasjoner om at med MAF,økt temp og fløde samt org ECU vil denne opprettholde dette.

Var dette,i mye mer detalj,han skulle sende til SFOOR idag.

Man vinner ikke uten å prøve,men krevde en detaljert beskrivelse av de om hvorfor og ikke minst hvordan de isåfall kan påstå det motsatte av det eg skriver ;)

Får se hva som kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivet kom ikke for å overstyre. Det kom for å presisere enkelte punkter som de forskjellige BT'ene hadde vært for slepphendte med å håndheve.

Tror ikke du kommer så langt med kalkulasjoner fordi du er en privatperson og ikke et uavhengig laboratorium eller kjøretøyfabrikant.

Vil tro det er betydelig lettere for deg å bare godkjenne den med V12 uten turbo - det er jo en bragd i seg selv.

Uansett lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivet kom ikke for å overstyre. Det kom for å presisere enkelte punkter som de forskjellige BT'ene hadde vært for slepphendte med å håndheve.

Tror ikke du kommer så langt med kalkulasjoner fordi du er en privatperson og ikke et uavhengig laboratorium eller kjøretøyfabrikant.

Vil tro det er betydelig lettere for deg å bare godkjenne den med V12 uten turbo - det er jo en bragd i seg selv.

Uansett lykke til!

Jepp,vi får vente og se,godkjenning som NA er jo også en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...