Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

Rustfritt går greitt f.o.m downpipe syns eg da utviding her ikkje gjør så mye pga enklere konstruksjon(et enkelt rør og ikkje kombinasjon av fleire sammensveisa). Men vil helst unngå å bruke dette på grenrøret av nevnte grunner...

Prøver å få tak i en kompis som er rørlegger for litt info om div rør,kvaliteter,priser osv hos han.

Men som sagt,tenkte kansje svartstål el noe sånt,har du noen bra typer stål i kombinasjon med god kvalitet og pris? ;)

Er åpen for forslag :)

har akkurat slengt på mitt i rustfritt nå, ser ut til å gå greitt, men har flexi rør i bunn av dp og mellom manifoil og wg så ting kan få leve litt.

men for al del, svart er vel så bra og mye rimeligere.

til sammenligning fikk jeg tak i 42.4x2mm 316L bend til ca 1/3 av prisen kontra hva PPF tar i utsalg for identiske bend

hvordan prisene er på svart har jeg aldri sjekket. finn ut hvilken dim du vil ha på rørene i det minste så har vi noe å gå utifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir riktigt fint det här, ska bli väldigt kul o höra sången/karaktären i den motorn med dubbelturbo senare :) Men vad kostsamt det ska vara med allt i dubbel uppsättning :/

Lär bli en dräpare då du är klar med den, både kul och ovanligt att du bygger på v12:an :) Vad väger föresten den motorn jämfört mot t.ex. m50:in?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir nesten som å bygge 2 M20 motorer dette kostnadsmessigt :wae:

M70'n er kun omtrent 30 kg tyngre enn M50 motorene,hel-alu er fint sånn sett ;)

Men ville nok hatt ENDEL færre grå hår med å bygge en M50 enn en V12 hehe... mht de tekniske utfordringene dette medfører både i plassbehov,el.nett og matching på begge syl.banker osv...

Vart litt blakkere idag også,bestilte 4" V-båndsklemmer m/flenser og T4 flenser m/pakninger til turboene,samt flenser til Greddy dumpene.

Vart også bestilt en Griffin Race radiator i aluminium,samt en Howe aluminium ekspansjonstank(kun 3"x4,3" str.).

Så var det å vente da............ :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fekk eg dyno-programmet i posten,og som alle mannfolk skippa eg å lese bruksanvisningen og gikk rett på programmet :lol:

2e2nnrzm90b1yhutp11p.jpg

Som forventa gjekk da ikkje så bra...hehe....

Fikk litt problem med kam-karakteristikken,plenum og runners samt eksosrør,dim og lengde samt puls-tuninga og tenningsforskyvinga,timinga på kammen og fasinga osv...

Er liiiitt grav-rusta på fag-engelsken så rota litt der.

Greitt at det var en metrisk funksjon der så eg slapp å omrekne ;)

Men enda med interessante resultat på variasjoner med turboer,A/R og trim,ventilstørrelser samt variasjoner på portinga/flødet.

Foreløpige resultat virker lovende på 1 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil ikke utdype dette med tall altså ? :) du er en inspirasjonskilde! får jo lyst til og endevende hele bilen når jeg leser hvs du skal gjøre, alt det arbeid du har foran deg når ryggen tåler det,håper du har noen som er med og skru forn oen øl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag,nye muligheter! :bmw:

Vart ei økt med bilen idag,begynte innvendig og røske ut "unødvendig" komfort og pynt :whistle:

5ijq8nhmqwp2bssqrpnc.jpg

Setene var det første til å gå,førerstolen var i tillegg delvis knekt i ryggen....

oojxvskdikvkr03p3iwm.jpg

Blitt en smule bedre plass og en god del kilo lettere :drink:

uno9o67yddcke7yji38y.jpg

Beholder det mest nødvendige for funksjonalitet,bl.a varmeapparat osv..

Paneler for målere og div instrument blir fabrikert senere.

r76kv7be8dee21e4a2os.jpg

xndymt52ns6hq5vcajgm.jpg

erdet mye jobb å ta ut hatte hylle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

axor: Bare moro viss dette kan inspirere andre ;)

Njaa...holder korta tett til brystet enda mht resultata,mye grunnet at eg ikkje har fått finjustert den enda ettersom programmet bruker andre uttrykk og terminologier enn det eg er vandt med,og da blir det litt misforståelser i oversettinga og tolkinga,spesielt innafor kamprofiler(som er relativt viktige).

Gidder ikkje legge ut halvfabrikat-resultat hehe... ;)

Er som regel åleine i verkstaden,men har som nevnt hatt litt assistanse noen ganger da ryggen var som verst.

Er få folk rundtom her som har interesse for dette eg driver med desverre....

rotax8: Nå er det ei stund sia eg tok ut denne,men har et (vagt) minne om at du må skru ut seteryggen bak iallefall...var ganske enkelt å sjå da korleis den skulle demonteres videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putla litt på idag,kappa ut ei 2mm plate og slipte denne til slik at den passa inni instr.bordet som eg har tatt ut innmaten av tidligere.

Turtelleren viste seg å være større enn først antatt,så antall målere vart redusert til 2stk. Jaja...

Etter et par timers pirkearbeid og nedmatting+lakking av plata,så vart det sjåandes slik ut:

1pqtyzbqveggjw7sx11j.jpg

aekweb6prqydg7yme3vq.jpg

sic0ltvaijk7750uphss.jpg

Resten av målerene får eg montere ved midtkonsoll skråvendt mot fører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeonMuffler: Har tenkt på den problemstillinga ja hehe... :sly:

Plata med instr. i er festa med 4 skruer til huset og er fort gjort å ta av. Kommer til å justere den inn med de knappene uten huset på første gangen.

mAZE: Eg er like imponert over at du har lest alle 34 sidene eg :crazy:

:sly:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...