Gå til innhold

E34 550TTi V12


E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

syns du nesten skulle dratt med deg kjerra til rudskogen til helga eg. :D dette kunne eg tenke meg å sett IRL... Kossen går det med ryggen forresten? Noe fremgang der?

Er vel bare å se for deg din bil, i rød og helt ribbet... og en delvis komplett M70 motor stående ved siden av.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 794
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

syns du nesten skulle dratt med deg kjerra til rudskogen til helga eg. :D dette kunne eg tenke meg å sett IRL... Kossen går det med ryggen forresten? Noe fremgang der?

Er vel bare å se for deg din bil, i rød og helt ribbet... og en delvis komplett M70 motor stående ved siden av.. :lol:

Hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du nesten skulle dratt med deg kjerra til rudskogen til helga eg. :D dette kunne eg tenke meg å sett IRL... Kossen går det med ryggen forresten? Noe fremgang der?

Er vel bare å se for deg din bil, i rød og helt ribbet... og en delvis komplett M70 motor stående ved siden av.. :lol:

Noe sånt ja :lol:

Nå har eg fått leika meg litt meir med Dynomation programmet,og fått lagt inn de korrekte kam-verdiene.

Er så mangen ulike ting en kan forandre på i dette programmet,har kun brukt standard-oppsett foreløpigt. Merker at ved å variere tenning,AFR,kam-timing og porting av toppen gir store utslag ved justering på ulike turtall.

Mangler også nøyaktige mål på halsen/venturiet i innsug og eksosportene i toppen,og har derfor kun gått utifra ventilstørrelse minus 60%.

Så korrekt er den nok kurvene langtifra ikkje ;)

Sakset fra "crank angle data":

Engine RPM: 5500.0 rpm

Horsepower: 682.8hp / 509.2kw

Torque: 551.7ftlb / 748.0NM

Piston Speed: 3195.8 ft/m / 16.2 M/s

Mechanical Eff.: 90.2%

Crank Angle: 363 deg.

Intake Valve Lift: 1.67mm

Exhaust Valve Lift: 7.40mm

Intake Port Pressure: 2.10bar

Exhaust Port Pressure: 2.60bar

Cylinder Pressure: 1.65bar

Intake Port Velocity: 0.10 mach

Exhaust Port Velocity: 0.34 mach

Combustion Volume: 641.5cc

Trapped Mass: 0.00004 kg

Men skulle nok hatt en meir turtalls-villig motor,for kurva står bratt opp etter 6000rpm også.

EDIT: Glemte å svare deg Astri ;) Er bedre i ryggen,hjelper å trene men går smått. Men virker lovendes foreløpigt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit hvor lang tid Vegdirektoratet kan/har lov til å bruke på å behandle en klage?

Har ikkje fått tak i karen på BT for å spørre om akkurat dette så eg lurte på om noen visste om det faktisk foreligger noen retningslinjer for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg 1mnd,sendte den 15 mai.

Men nå er jo det ferietid for enkelte så det vil nok sikkert forlenge prosessen i tillegg.

F.o.m eg fikk vedtaket om godkjenning fra BT hadde eg 3 veker på å klage,men det stod ingenting om forventa behandlingstid.

Klagen var vel på rundt 14 A4-sider,men innholdet kan være "tungt" fordøyeligt for noen som ikkje er så inneforstått med motorstyring og tilhørende komponenter&virkemåte.

Om de har noen oppdaterte personer innen dette i Vegdirektoratet gjenstår jo å se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom bil du bygger deg og det som er nesten enda bedre hvordan du orker å kjempe mot en godkjenning av bilen. Synd at den jobben du legge ned ikke blir brukt i liknende saker for å kunne hjelpe andre som bygger som. Virker som de arkiverer papirer og glemmer dem så fort en bil er godkjent :)

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Trond :)

Syns bilen din er et bra rått bygg også med S50 motor og de rust-utfordringene du har hatt. Har du veid bilen din slik som den er eller?

Blir også en smule misunnelig på deg og andre her inne når eg ser hvor mye dere får kjørt på bane med bilene deres,min står fortsatt og samler støv..hehe...

Ja godkjennings-prosessen er ikkje den enkleste og hurtigeste eg har vært med på akkurat,må nesten finne opp hjulet på nytt mht all dokumentasjonen og forklaringene som må til for å tilfredstille "de høyere makter" :shock::wink:

Og som du sier,å kun henvise til lignende bygg holder desverre ofte ikke,da desse papira må fremlegges der og da med de korrekte vedtaka..

Verdien på bilen min vil nok stige betrakteligt med en slik godkjenning i vognkortet,og gjør det lettere å kjøre på bane med skilt.

For ikke å nevne alle problema en slipper ved PKK kontrollene :drink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Veide den i fjor og siden den gang har det blitt litt større bremser og annen bakstilling. Den veide hvertfall 1150kg med halv tank da. Hehe.. ja skjønner at du savner å få kjørt på bane, ble nesten ikke noe kjøring på meg i fjor og det var nedtur så det holder. Men er jo morro med planlegging og bygging også. Hender det blir banning når ting butter og ikke vil på plass. Løser du et problem kommer jaggu det neste før du rekker å juble :) Men du verden så morro det er når man har fått ting til å virke!

Står virkelig respekt at du orker godkjenninga, men om alt går bra øker det jo verdien som du sier og tenkniske kontroller osv blir bare bare morro. Når kontrolløren begynner å stillle kritiske spørsmål må det være en grei følelse å stå med et vognkort i handa som forteller at alt er godkjent og i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1150kg er ikke rare vekta med en slik motor hehe.. Vil anta eg også kommer til å oppleve følelsen av at ting ikke passer og må ombygges osv for å fungere når ulike motorer og biler skal parres ihop slik.

Går alt greitt med godkjenninga kommer eg til å oppsøke slike kontroller langs veien hehehe....neida ;)

Men nå har eg sikkert gjort noe dumt mht å bli ferdig med dette prosjektet....etter noen dagers fundering så har eg kjøpt meg naust og båtplass ved sjøen,samt en tomt til sjøbod/hytte :D

Båt blir det ikke kjøpt i år,men sikkert til neste sesong ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på posten idag og henta en rimelig stor,men veldig lett pakke.

Hadde ikkje berekna utifra fraktselskapet å få den før mot slutten av mnd,så dette var jo en nice surprise from the US of A :smoking:

eh8n5jq71lw4f1sgkprv.jpg

Inni låg det en søt liten sak i aluminium........ekspansjonstank.

052fvd94j0w3qp429m27.jpg

...og tilslutt finalisten,også denne i aluminium selfølgeligt,en Griffin Race radiator! :whoa:

6pk21svr74xqkl5c7w2q.jpg

Fikk også mail ifra en anna kar borti samme landet med beskjed om at T4- og dump-flensene,samt 4" V-båndsklemmer m/flenser var klar til sending imårra.

Dette virker lovendes,er nå mest avhengig av å få eksosflenser og rør til grenrør laget slik at eg kan få begynt med det!

Går sakte men sikkert rette veien iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...