jensemann23 Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Jeg veide bilen nå,halv tank uten fører 1300 kg. Med fører blir det 1375. Dette var uten reservehjul og annet småtteri, alt dette tok jeg ut. Men jeg har 225/45-17 alu på. Hvor mye sparer jeg på å sette på stål 185 15? Noen som vet ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Det kommer jo helt ann på hva alufelgene veier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Ja, kan være ganske stor forskjell på felger og dekk. Orginale bmw-hjul er vel generelt tunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 ta med deg bade vekta ut og prøv på en felg da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Hvor mange kilo skal du ha da? 1250? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 3, 2008 Forfatter Share Skrevet September 3, 2008 1220. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 3, 2008 Forfatter Share Skrevet September 3, 2008 eller jeg skal ha max tillatt totalvekt 1605 kg. Så det blir 1220 + 385 kg nyttelast. Det er 4 passasjerer(4x75kg) pluss 85 kg last i tillegg. Så jeg kan vel nedskrive til 3 passasjerer, da blir det vel 1295 kg max vekt med fører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Leste her en plass at det ikke lenger er mulig å nedregistrere på antall personer under ombygginger, men er usikker på om det stemmer. Uansett, alltid lurt å ta utgangspunkt i en 6. syl. om man skal bygge om... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 3, 2008 Forfatter Share Skrevet September 3, 2008 det stemmer Gunnar, men jeg søkte før 1.1.2008 så da får jeg registrere ned:) Snakket med BT om det. Jeg veide dekk nå. Alufelger: 21 kg/stk-Stålfelger m vinterdekk 16 kg/stk. Altså sparer jeg 20KG der. Da er jeg nede på 1360 kg, dvs 140 kg for mye. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, det er jo bare 53 kg forskjell i selve motorene. Så den bilen min kan ALDRI ha veid 1220 kg. Det nekter jeg å tro! men da blir det vel bare 1 sitteplass bak da sikkert..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 3, 2008 Forfatter Share Skrevet September 3, 2008 jeg kan jo spare 20 kg til ved å tappe tanken da, for den var halv da jeg veide. Men har ennå ikke fått til å jukse tankmåleren. Må jeg ha en motstand da? Hadde jeg fått lånt meg 15 tommers alufelger hadde det vel hjulpet endel kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Tanken skal ha 90% drivstoff ved veing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 3, 2008 Forfatter Share Skrevet September 3, 2008 ja, men jeg kobler måleren så den viser full. Vet mange har gjort det, men jeg har ennå ikke fått det til.. er noe med å koble en motstand imellom. Litt kjipt hvis kontrolløren kakker på tanken med et skrujern da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 Har ikke vært bare bare det ombyggingsprosjektet ditt. Skjønner ikke at folk gidder jeg, og heller ikke kjøper 325 med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 3, 2008 Forfatter Share Skrevet September 3, 2008 da har du ikke mye sans for mekking tydligvis. Kjeder meg nesten ihjel omdagen nå når jeg ikke har mer å mekke på. Må få meg et nytt ombyggingsprosjekt :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet September 3, 2008 Share Skrevet September 3, 2008 20 KG på dekk er MASSE!!! Visste du at per Kg på dekk (alle 4) så er det som å ha 40KG ekstra i bilen? I ditt tilfelle så er det 40/4*40 = 200Kg! En kamerat av meg er veldig opphengt i dette for å få mest effekt ut av bilen sin. 200Kg tilsvarer jo som å kjøre med 2 voksne karer i baksetet evt 3,5 fjortissjenter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå