Gå til innhold

Veteran,eu og skilt

klebefix
 Share

Anbefalte innlegg

Du må dokumentere ovenfor forsikringsselskapet at den ikke er herjet med og ombygd alt for mye.... (Det holder å ta noen bilder fra sidene, foran og bak) og sende til forsikringsselskapet)! Så må du selvsagt på EU en tur. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikke skal ha veteranforsikring trengs ikke noen dokumentasjon..

Jeg har f.eks gamle skilt på min 65mod boble, men den er senket og lettere modifisert. Den får jeg da ikke veteranforsikring på dessverre.

Og skal han evt ha slik forsikring, må han ta 4bilder utvendig, to innvendig, ett av motorrom og ett av bagasjerom. Om jeg husker rett.. (Ellers er det 4utvendig, ett innvendig og ett i motorrom)

Men da kan det jo ikke brukes til hverdags..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den kan brukes til hverdags... Men den skal ikke brukes som BRUKSBIL. Er jo en stor fordel å ha veteranforsikring på en veteranbil da, sparer jo en del penger på dette. Ellers er det vel forskjeller på hvor nøye forsikringsselskapene er med å gi veteranforsikring til biler som er lettere modifisert tror jeg. Dersom den er "tidsriktig" modifisert er det ikke noe problem hvertfall. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg mente jeg fikk høre en gang også. Isåfall kan man lure på motivet for dette. I disse miljøtider er dette intet annet enn stikk i strid med politisk tankegang. Hvis du er bilentusiast og bor i storbyen, men har parkert din kjære veteransliter i en garasje, og har et såpass bra kollektivtilbud at du kan selge den vanlige bruksbilen så skal du altså bli nektet å ha veteranbil for spesielle anledninger? Altså, man må forurense dobbelt opp for å få lov til å ha veteranbil med de goder det tilfaller. Hurra! :lol:

Vil poengtere at jeg ikke er født i går og tørka i tørketrommelen på Elkjøp, så jeg forstår utmerket godt hvorfor de har denne ordningen, MEN pr. 2008 så er denne ordningen sterk selvmotsigende, i mine øyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmotsigende, joda - men selv er jeg nesten overrasket over at det finnes en egen ordning for veteranbiler - med f.eks. lav årsavgift, og mulighet for gunstig forsikring. Her må noen avgiftshungrige politikere ha sovet i timen.

Personlig er jeg for en klassiker-ordning med mulighet for tilsvarende tilbud for biler ned til 20 år, som det kan dokumenteres ikke brukes som bruksbil gjennom uken. Holder ikke akkurat pusten for at dette skal komme. :roll:

Og de tørketromlene på Elkjøp visste jeg ikke engang var tilkoblet strømnettet. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den kan brukes til hverdags... Men den skal ikke brukes som BRUKSBIL. Er jo en stor fordel å ha veteranforsikring på en veteranbil da, sparer jo en del penger på dette. Ellers er det vel forskjeller på hvor nøye forsikringsselskapene er med å gi veteranforsikring til biler som er lettere modifisert tror jeg. Dersom den er "tidsriktig" modifisert er det ikke noe problem hvertfall. :wink:

Blir ingen bruksbil,det har eg så det er ikkje noe problem..

Var planen å modifisere den så veteranforsikringa kan eg sikkert sjå langt etter uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...