conan Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Er det noen som er på rudskogen her inne? Blitt noen egen bimmers parkering på indre bane tro? Noen som mente det der i dag men så ikke noe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet September 6, 2008 Forfatter Share Skrevet September 6, 2008 Da er straks gatebil ferdig for dette året, egentlig like greit. Blir dette mere komersiellt nå får vel hele greia statsstøtte tror jeg. Må innrømme i skrivende stund at det var faktisk bedre før (de første årene) For da var det faktisk mannen i gata med 350-450 garasje snekra hk som var sjef i gata og på breisladden. Nå er du ikke værdt og se på nesten hvis du ligger under 1000hk og bil til over 1 mill. Egentlig ganske trist utvikling for hele sulamitten. Dette har egentlig bare blitt en gedigen pengemaskin og reklame plass for alskens bilrelaterte krimskrams. god natt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Man må akseptere at man ikke kan ha det råeste. Hvis man blir fornærmet av å ikke hevde seg i breisladden så er det heller ens eget problem. Noen satser maks på denne "sporten", og noen ER bedre, rikere, dyktigere og smartere enn andre, sånn er det med alt. De burde delt inn i breisladden i RWD og AWD. Jeg kjenner flere som satser så hardt på Gatebiltreffene at det står igjen med maks 2-3000kr på konto etter treffene... og de kjører 600hp biler til 250-300k. Så, det er forskjell på folk. At Gatebil tar seg saftig betalt av folk er en annen sak... Problemet slik jeg ser det er at de har gjort det hele til en "festival", og ikke et biltreff. Festivalen drar med seg 70 % under middels bilintresserte, MEN det er disse de tjener fett på. All cred til Gatebil for å funnet et vinnende konsept. Nå vet jeg ikke hvordan det var med dette Rudskogen treffet, men på Vålertreffet i mai var det PLENTY med kjøretid, selv for en E30 med under 200hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Nå er du ikke værdt og se på nesten hvis du ligger under 1000hk og bil til over 1 mill. Sånn går det, men hva så? Er andre treff man kan være sjef på med 450 hjemmesnekra hk hvis det er det som er poenget. Etter å ha vært på noen biltreff er det nå blitt helt uaktuelt for meg å dra på treff uten å kjøre selv. Breislædd interesserer meg ikke, og damer er best uten bil imo, så da holder jeg meg hjemme fra gatebil. Oddis skriver som vanlig fornuftig. Mye som vanlig også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Har man ikke sagt det her i flere år allerede? Jeg var på Gatebil et par ganger for en del år siden.. Skjønner at det ikke blir like artig hvis gatebil har blitt "kun for de rike". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Jeg synes det var best når årets gatebil var en ren banebil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet September 7, 2008 Forfatter Share Skrevet September 7, 2008 Man må akseptere at man ikke kan ha det råeste. Hvis man blir fornærmet av å ikke hevde seg i breisladden så er det heller ens eget problem. Noen satser maks på denne "sporten", og noen ER bedre, rikere, dyktigere og smartere enn andre, sånn er det med alt.! Tror du missoppfattet meninga mi litt, jeg er ikke med på banekjøring engang. Men mente at det er blitt for mye prestisje og penger i dette. Kjenner mange som ikke engang gidder bli med da de ikke har noen sjangs i helvete til og henge med disse sponsa 1000 hk gutta . Jeg syntes bare det har spora litt av hele opplegget. I starten var dette ment som et treff for nettopp deg og meg, så vi kunne leke oss litt med våre stusselige 2-350 hk . Vi trengte ikke sitte med bankbok på 6 sifra beløp for kanskje og kunne hevde oss litt og muligens få litt creds fra publikum på det vi hadde slitt med hele vinteren for og få til og funke . Faen, vi dødlige var jo stolt over det vi hadde klart og prestere mellom jobbing, huslån, kanskje unger og ei gretten kjerring (no effence til evnt kvinnlige bimmers brukere) Konseptet gatebil er et go tanke som gikk litt i feil retning etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Jeg må bare hive meg på her. Selv var jeg ivrig gatebilbesøkende for 4-5år tilbake. Jeg skulle forsåvidt ønske at jeg fattet interesse noen år før det også. Det er "trist" å se at gatebil har gått ifra å være det renspikket bilmiljøet det engang var. til nå å gå for fyll, damer og det indre "gatebil-miljøet". Men, som det også blir sagt her. Og som jeg er enig i selv. Det er jo til syvende og sist penger inn som er det man vil. Så at Leif & gjengen gnur seg i henda over at flesteparten av de besøkende faktisk er under middels bilinteressert er jo forståelig. Og som Odd Olav sier. Det er bemerkelsesverdig å se hvor bra de har fått pengemaskinen til å virke. Bare så synd at vi som hadde det hyggelig i gode venners lag på gatebil. med likesinnede. og kunne beskue (nesten) "hverdagskost" grombiler på bana har blitt nedprioritert...... og som sagt....... Sånn går det, men hva så? Er andre treff man kan være sjef på med 450 hjemmesnekra hk hvis det er det som er poenget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Det er vel fult lov å kjøre med bil som har mindre hk der? Man får bare slippe forbi de som kjører fortere. Jeg syns det er bra treff, men bare så altfor liten plass. Håper på ny og større rudskogen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Makan til syting da. Er jo mest kjøring for "gatebiler", setter av mest til til dem. At det er noe kø, må man regne med. Så mange E30er har det aldrig vært på et gatebil treff før. Sånn som været var nå i helgen, kunne du fint greie deg med 200+ hk. De feste bilene som kjører har ca 300-500 hk. Det bør ikke koste skjorta. At det er mange biler med 800-1000 hk er vel også greit. Skal vite det at ingen sted i europa at det er så mye gromt, og at vi for lov å leke oss som man ønsker. At det er mye fyll og party, kan jeg være litt enige. Men ikke noe problem å holde seg vekk fra det, seff ikke på sept treffet. Dere som er så neggative, hold dere hjemme da vet du. Er jo et konsept som virker og de tjener penger på. Skal de bare kutte ut å la alle som ikke har bil å skal kjøre på bane, ikke komme inn da?? Ikke la de med værsting biler få lov til å kjøre.? Hm, hva koster Supraen til Fredrik "Halllon" feks? Volvoen til Lundgren fra Sverige?? De for da mye kred for kjøringa si. Var også flere E30 som fikk mye kred av spekeren (e) Jeg ser frem til en ny sesong med gatebil. På BMW CC sine treff, MÅ man kjøre spor. Kunne jo hatt noe tid til oss som liker å ligge litt brett og kjører nesten like fort som de fleste spor gutta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Hehe... Husker da jeg var på Rudskogen for første gang i 2001 kontra nå sist i 2007 I 2001 var det sensasjon om en gammel Kadett eller E30 o.l. klarte å fullføre hele breisladden med røyk Og hørte vi en dump-ventil så ble vi helt vidle i trusa/boxeren.. hehe Nå har det seg slik at da jeg var 17 år i 2001 så hadde vi ikke så mange turbo-biler her i distriktet hvor jeg er fra.. Men nå i 2007 ble du nesten rakka ned på om du ikke klarer å holde kontrasladd rundt hele "skogen" Så det er jo helt klart det er flere og flere folk som satser på denne "sporten" Og hadde det ikke vært for disse, så hadde vell ikke Gatebil-treff kommet så langt som de har kommet... Stå på folkens! Og er helt enig med Yngve... de som klager, kan jo bare holde seg hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Sant så sant.. Er kommerst nå.. Det er utrolig å tenke på hvordan det var før.. Men når Juli engang kommer hvert år, så er jeg der å finne.. Uansett. Spiller liksom ingen rolle om jeg har sett ting 1000 ganger før.. Uansett hvor lei jeg er.. Når juli er her igjen, så pakker jeg bilen og reiser dit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet September 7, 2008 Forfatter Share Skrevet September 7, 2008 Vil bare nok en gang påpeke at jeg ikke klager, men syntes bare at det har gått litt i feil retning. Generelt er det et fint tiltak sånn sett, litt for kostbart og campe en helg samt kjøre på banen hele helga. Fått litt sånn tusenfryd nykker. Greia er bare det at ikke alle ungdom kanskje har råd til og være med på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Folk tar seg råd faktisk.. Men er forøvrig helt enig altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Hva er det egentlig som gjør at dette stikker så dypt hos de som klager så mye? Er det misunnelsen som er problemet? JA, før kunne hvermansen være helt på Gatebil, men ALLE skjønner jo at det bare var et spørsmål om tid før noen ville satse litt hardere. Hvordan ser dere egentlig for dere at man skal klare å la "hvermansen" fortsatt ha en mulighet til å være superhelt? Stenge ute alle med over 500k i årslønn? Stenge ute alle som bare har en ordinær lønn, men som velger bil foran fest/kåk/klær? Stenge ute alle med biler til over 100 lapper? Kun tillate originalbiler? Det er ikke alt med Gatebil jeg heller liker, men de har, sammen med Autofil (som vi igjen skal takke TopGear for), gjort bilinteresse folkelig i Norge. At gutta bak det fyller lommene med millioner får så være. Det er folk i Norge som tjener penger på verre ting enn Gatebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå