Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke dette et BMW-forum da? Og her i denne tråden blir det rakket ned på BMW i et par innlegg. En ting er udiskuterbart: BMW har mindre feil enn Audi! De aller fleste seriøse statistikker viser dette...

Audien blir rett og slett for svak hvis du forventer at bilen skal prestere noe i forhold til at du skal betale en del for denne nye bilen.

Prøv en 535d (får den også med firehjulsdrift). Sportsautomaten har jeg erfaring med, og med en AC Schnitzer oppgradering har du over 700Nm og det parkerer en hver Audi i tillegg til kjøreegenskaper Audi bare kan drømme om.

d26glc66poeaa22bjdeb.jpg

zwduef9vq3v9xsftdrue.jpg

Synes forresten tråden topper seg litt når du blir anbefalt MB GLK! :shock: Går ut i fra du ikke er over 65 år.... :roll:

Men når det er sagt; biler i prisklassen du opererer i er bra biler alle sammen - til slutt dreier det seg vel om image og merkevare 8)

Men husk å meld deg ut av forumet hvis du kjøper Audien! :lol:

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

og med en AC Schnitzer oppgradering har du over 700Nm og det parkerer en hver Audi

Og en Audi kan ikke trimmes..? De har da mange potente turbomotorer, både i bensin- og dieselversjoner.

Skrevet

Synes forresten tråden topper seg litt når du blir anbefalt MB GLK! :shock: Går ut i fra du ikke er over 65 år.... :roll:

Det lyser vel ikke akkurat ungdomsbil av 5-serien heller :?

Med den innstillingen risikerer du å gå glipp av mange morsomme biler gjennom livet siden det finnes mange gode alternativer til BMW, og i den prisklassen kan jeg love jeg ville sniffet litt på både X5, M-klasse, R-klasse, Range Rover Sport og Lexus i tillegg :wink:.

Du er her i en prisklasse hvor detaljer og image gjerne er avgjørende for hva man velger, men bruksmessig og kvalitetsmessig mener jeg det finnes alternativer til BMW.

Opplevd kjøreglede mener jeg imidlertid taler i BMWs favør...

Skrevet
Jeg satt på en taxi 520tdi, 2007(den var visst 2år gammel).

Han hadde ikke mye godt å si om bilen må jeg si, det var flere ting som feilet som turbo, styresnekke og noe understell som hadde blitt byttet ut.

Sjøfåren mente Merze var mye bedre, og han hadde kjøpt/bestilt seg en ny Merze.

Det går en 525d som taxi her jeg bor. Jeg kjenner eier og har derfor spurt han om hvordan den har vært, og han har bare godord å si om den bilen. Han har ikke hatt noe som helst tull med bilen. Sjåførene sloss om å få jobbe/kjøre.. :wink:

Ja, men når jeg tenker meg litt om, så kjøre han litt merkeligt og, sikkert ikke så mye å si, men det gikk litt i rykk og napp og veldig nærvøs kjøring.

Men det er litt greit å få høre hva dem som kjører bilene mye og "hardt" har og si om bilene. Det gir en liten peke pinne på hva dem tåler.

Kan tenkte meg at dem sloss ja, det er ikke tvil om det er en fine bil.

Skrevet
Jeg skjønner ikke helt hvorfor du må ha 530Xd istedenfor 525Xd, når du vurderer en såpass ny bil (2007 -->). Begge disse motorene kan oppgraderes opp til 272 hk med Hartge "chip", og Hartge overtar dermed fabrikkgarantien. En slik oppgradering av styreenheten koster knappe 20.000,-, og leveres av Strandveien Auto i Trondheim.

Selv har jeg en 2007 modell E60 525iA (bensin), og har overhodet ikke vært plaget med den. God å kjøre, kompakt og fin å se til. Jeg kan i alle fall trygt anbefale en slik bil. Lykke til med valget :)

hmmm, ja

Men det er allerhelst at jeg vil ha 535`en da. Men da trodde jeg at det ikke var 4hjuls drift på den da.

Går jeg for en "mindre" motor, så kan jeg jo tenkte på 525`en og da, siden jeg kommer nok til å chipe bilen. Det er vel samme motor som står i 525 og 530 og med singel turbo.

535 er det med bi turbo, litt kjekkere da.

Det er to muligheter ser jeg på Hartge, alt etter model.

Engine conversion by ECU modification *

for 535d (based on 210 kW / 286 hp)

241 kW (328 hp) / 4400 rpm 675 Nm (lb-ft 498) / 2000 rpm

12 35 0272 G

Engine conversion by ECU modification *

for 535d (based on 200 kW / 272 hp)

227 kW (309 hp) / 4000 rpm 648 Nm (lb-ft 478) / 2000 rpm

Skrevet

Han hadde ikke mye godt å si om bilen må jeg si, det var flere ting som feilet som turbo, styresnekke og noe understell som hadde blitt byttet ut.

Sjøfåren mente Merze var mye bedre, og han hadde kjøpt/bestilt seg en ny Merze.,

å trekke frem enkelttilfeller blir jo helt feil, det er jo mer nyansert enn som så.

I disse statistikkene, http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml kommer 5 serien før både mercedes og audi. Både på større feil og mindre feil.

Ja det er sandt det.

Men det er alltids greit å få vite hva andre mener(sant eller usant), så får en trekke sine egne konklusjoner.

EDIT

Fin link forresten :-)

Takker

Skrevet
Var igår å så på Q5`en, den var ikke slik jeg hadde sett for meg. Den var jo nesten lik min i størrelse, enn om ikke mindre. Det var heller ikke den luksus følelsen, mer blikkboks følelse. Ikke at den var stygg, men ikke slik jeg hadde sett for meg, nei :-(

Jeg hadde ikke tid til prøve tur den dagen.

Men ble litt skuffet og over den BMWen som dem selger på Bavaria, den var treg på giringen, men det går vel ann å fikse med chip eller lignende?

Finn kode: 12605846

Link:

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

Det var en ellers fin bil(foruten dem lyse setene). Samme pris som sist jeg så på bilen.

Em mulighet som enkelt kan hjelpe på giringa, er å resette den adaptive giringa.

Broderen klagde på at hans 520ia aldri girte når han ville det. resatte med carsoft`en, og han begynte å snakke om at han hadde fått ny bil:)

MEN tror nok det blir en BMW E61 530 eller 535 i diesel utgaven.

Ja, kanskje det er så enkelt. Da er det jo greit :-)

Om det er andre så har prøvdt bilen? Kan dere fortelle om det er meg eller bilen det galt med(som står på Bavaria)

Skrevet

Sjøfåren mente Merze var mye bedre, og han hadde kjøpt/bestilt seg en ny Merze.,

å trekke frem enkelttilfeller blir jo helt feil, det er jo mer nyansert enn som så.

I disse statistikkene, http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml kommer 5 serien før både mercedes og audi. Både på større feil og mindre feil.

Nettopp.

:roll:

Jeg klarer ikke helt å ta deg seriøst, jeg skal allikvel svare deg.

Mht valget ditt og kriteriene dine, så som du roper får du svar...

Auda forum vil selvsagt anbefale Auda, og BMW forum vil anbefale BMW, slik er det bare.

:?

Statistisk sett, er E60/61 unntatt de første modelårene (03-05) en meget bra konstruksjon.

En ny bil slik Q5 er, vil uansett hvordan du vrir og vrenger på det, gå igjennom endel barnesykdommer, det er fakta uansett merke!

Så kvaliteten vinner BMW på, spesielt facelift modellen.

Utstyr vinner BMW på, xDrive er bedre enn Quattro i disse dager.Motorene til BMW er bedre, girkasse mer holdbar osv... så jeg vet ikke egentlig hva Auda vinner på her.

Hvertfall ikke utseendet, da Q5 er noe av det mest kjedelige og kjønnsløse Auda noengang har frembrakt, men dem om det.

Mht trimming, vil det alltid være slik at ting vil kunne skje, orginalt er tryggest, skal du allikevel gjøre det, så ville jeg anbefalt turbo Karlsen eller andre proffe aktører i bransjen, som også justerer girkasse oppimot evt endringer som blir gjort.

Den ideele motoren ut ifra mitt synspunkt, vil være den nye 525D motoren, 3 liter volum, stort trim potensiale, i kombinasjon med 4 hjulstrekk, og facelift, blir dette en glimrende kombinasjon av ytelser og fremdrift.

8)

Klarer du å vente litt ville jeg vurdert F25, nye X3, vokser i størrelse og bør bli et solid alternativ til Q5.

Neste år bør den være her.

Nettopp.

Jeg klarer ikke helt å ta deg seriøst, jeg skal allikvel svare deg.

Det er godt du gir svar :-)

Jeg ønsker bare en liten samtale om disse bilene. Når man legger ut så mye penger, vil jeg ihvertfall "vite" mest muligt om dem. Og det får jeg med disse topicene(både Audi og her inne).

Mht valget ditt og kriteriene dine, så som du roper får du svar...

Auda forum vil selvsagt anbefale Auda, og BMW forum vil anbefale BMW, slik er det bare.

:?

Ja selvfølgelig, jeg vet det da. Men da får jeg og deres meninger ifra begge forumene, noen seriøse og noen useriøse. Jeg tar den beste infoen :twisted:
Statistisk sett, er E60/61 unntatt de første modelårene (03-05) en meget bra konstruksjon.

Meget fin info. Jeg har og hørt dette, men ifra 06 modelen, så derfor vil jeg ha ifra 07modelen og nyere.

xDrive er bedre enn Quattro i disse dager.

Det viste jeg ikke, og det var et av Audi sine sterke kort(trodde jeg) iforhold til BMW

Hvertfall ikke utseendet, da Q5 er noe av det mest kjedelige og kjønnsløse Auda noengang har frembrakt, men dem om det.
Ja, der er jeg faktisk enige, men etter bildene jeg så før den kom ut, var jeg ikke så sikker. Nå som jeg har sett den er jeg skuffet.
Mht trimming, vil det alltid være slik at ting vil kunne skje, orginalt er tryggest, skal du allikevel gjøre det, så ville jeg anbefalt turbo Karlsen eller andre proffe aktører i bransjen, som også justerer girkasse oppimot evt endringer som blir gjort.

Den ideele motoren ut ifra mitt synspunkt, vil være den nye 525D motoren, 3 liter volum, stort trim potensiale, i kombinasjon med 4 hjulstrekk, og facelift, blir dette en glimrende kombinasjon av ytelser og fremdrift.

Ja Turbo Karlsen er en dyktig mann. MEN tror jeg ville gått for Hartge, siden dem gir/forsetter garentien på bilen.

Ellers @Ron Jeremy(og alle andre) så langt i denne tråden er jeg glad for dere har tatt dere tid for mine spørsmål :D

Skrevet
Hva med nye Mercedes GLK? Er den med i vurderingen?

Denne skal visst nok være kanske heftig med riktig motor. Bør også være en interressant bil med tanke på hvor statusmessig upopulær storebroren til Q5 er blitt (Q7). ML har ikke opplevd samme statusfallet som Q7 har gjort meg bekjent, og vil følgelig heller ikke så lett bli assosiert med de store (og for tiden upopulære) SUV-ene på samme måte.

Ja har sett på nettet, og er ikke så intressert i den nei :-)

Men en må sjekke det meste, når man legger ut så mye penger.

Skrevet
Er ikke dette et BMW-forum da? Og her i denne tråden blir det rakket ned på BMW i et par innlegg. En ting er udiskuterbart: BMW har mindre feil enn Audi! De aller fleste seriøse statistikker viser dette...

Audien blir rett og slett for svak hvis du forventer at bilen skal prestere noe i forhold til at du skal betale en del for denne nye bilen.

Prøv en 535d (får den også med firehjulsdrift). Sportsautomaten har jeg erfaring med, og med en AC Schnitzer oppgradering har du over 700Nm og det parkerer en hver Audi i tillegg til kjøreegenskaper Audi bare kan drømme om.

d26glc66poeaa22bjdeb.jpg

zwduef9vq3v9xsftdrue.jpg

Men når det er sagt; biler i prisklassen du opererer i er bra biler alle sammen - til slutt dreier det seg vel om image og merkevare 8)

Er ikke dette et BMW-forum da? Og her i denne tråden blir det rakket ned på BMW i et par innlegg.

Slik som jeg ser på disse forumene, er ikke å rakke ned på bilene. Det er å finne den beste bilen for meg. Som jeg har sagt litt tidligere, skal en legge ut mye penger, synes jeg det er greit å snakke om gode & dårlige egenskapene på disse bilene.

og med en AC Schnitzer oppgradering har du over 700Nm og det parkerer en hver Audi i tillegg til kjøreegenskaper Audi bare kan drømme om.

Ja det håper jeg da, siden jeg har nå en lett trimmet Audi RS4 Stasjonsvogn som tar bl.a. 0-100 på rundt 4,5sek, og 0-100-0 på 7,7sek med meg bak rattet :twisted:

Prøv en 535d (får den også med firehjulsdrift). Sportsautomaten har jeg erfaring med, og med en AC Schnitzer oppgradering har du over 700Nm

Jeg har prøvdt en 535 som står på Bavaria, ikke for sprek(ikke chip`et) og litt dårlig giring på girkassa(som sikekrt er noe feil på). Hadde sett for meg litt sprekere da. Men det kan hjelpe med chip her ja :-)

Så det er 4hjuls drift til nyere(ifra 07 og nyere) 535 diesel utgaven?

Hva tåler Sportsautomaten i denne bilen? Vil ikke går over grensen for den da. Tåler en 700Nm, det er meget bra greier det :-)

Jeg er medlem der nå ja, men med en gang jeg får solgt min bil, blir det kjøp av en eller annen E61, men litt motor i :twisted:

Meget fine bilder du har. Er det din bil? Mer info og bilder takk :-)

Skrevet

Automaten klarer godt over 700Nm. Bilen er levert ny med full garanti med det dreiemomentet. Men hvis du skal dra campingvogn og dra på bånn pinne med tung last så kanskje du røyner automaten for mye og får klatt etter 100-150'km, men sånn i utgangspunktet skal den klare det...

Ikke min bil. Er far sin og jeg låner den en god del, så jeg har fått anledning til å bli godt "kjent" med bilen...

Men hvorfor skal du på nød og neppe ha firehjulstrekk? Føler firehjulstrekk er en sånn typisk "Audi-greie". Funker bra rett fram og 0-100 for da slipper du at antispinnen jobber noe sinnsykt som den gjør på tohjulstrekk. Men sånn ellers funker det like bra og plassere alle kreftene på bakhjula, om ikke bedre :roll:

Ikke så mange bilder jeg har av 535-en, men legger til noen flere:

0dt3pczvr5jmmy9j8ctn.jpg

pzrq6wmlvoau0jms0t12.jpg

kfnjxwu8phqzoyndfa9s.jpg

rpdpcuu21o9ggfcwwm6y.jpg

behoso32hxbxvysbgyj2.jpg

Skrevet
Nei, det er ikke firhjulsdrift på 535d..

nei, stemmer vel det at du kun får firehjulstrekk i 525 og 530...

Nei, det er ikke firhjulsdrift på 535d..

Ja det var det jeg og trodde, men hadde et lite håp da :-)

Skrevet
Automaten klarer godt over 700Nm. Bilen er levert ny med full garanti med det dreiemomentet. Men hvis du skal dra campingvogn og dra på bånn pinne med tung last så kanskje du røyner automaten for mye og får klatt etter 100-150'km, men sånn i utgangspunktet skal den klare det...

Ikke min bil. Er far sin og jeg låner den en god del, så jeg har fått anledning til å bli godt "kjent" med bilen...

Men hvorfor skal du på nød og neppe ha firehjulstrekk? Føler firehjulstrekk er en sånn typisk "Audi-greie". Funker bra rett fram og 0-100 for da slipper du at antispinnen jobber noe sinnsykt som den gjør på tohjulstrekk. Men sånn ellers funker det like bra og plassere alle kreftene på bakhjula, om ikke bedre :roll:

Ikke så mange bilder jeg har av 535-en, men legger til noen flere:

0dt3pczvr5jmmy9j8ctn.jpg

pzrq6wmlvoau0jms0t12.jpg

kfnjxwu8phqzoyndfa9s.jpg

rpdpcuu21o9ggfcwwm6y.jpg

behoso32hxbxvysbgyj2.jpg

Meget fin bil kan du sei :-)

Hva er det på rattet? Ratt giring?

Har hatt flere biler med bakhjuls trekk der iblant Nissan 300zx med masse hk, og det blir for bare hjul spinn.

Deriblandt så virker 4hj.trekken litt bedre der. Ihvertfall føler jeg det nå. Og fremkommeligheten er litt bedre på glatt føre.

Hvordan er BMW på glatt føre? Har en liten bakke i gårsrommet, må ihvertfall komme meg opp den vis jeg skal ha bare bakhjuls drift.

Det er nok kanskje litt Audi og 4hj.drift kanskje ja? Vet ikje helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...