Werther Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Bilen har endel problemer med det elektriske, og håper på smarte svar. For det første har batteriet begynt å miste strøm, skjedde plutselig (dynamo er nesten ny). Dette er et stort sønnak batteri som er mindre enn 2 år gammelt, og har fungert glimrende. Tok av kabel fra pol for å sjekke om det gikk noe strøm der med multimeteret, men registrerte ingenting. Nå skal jeg la den stå uten strøm et par dager, og sjekke om batteriet er flatt ved neste oppstart. I såfall er det batteriet sin feil... Hornet har tatt kvelden. Byttet sikring, men virker ikke. Ligger problemet mellom dekselet og airbagen da - dårlig kontakt? Blinklysene mine blinker for fort ennå alle pærene er hele. Tåkebaklys/visker/spylermotor/bakluke funker ikke, sikkert pga brudd i ledning i C-stolpen. Men det er umulig å se noen feil i ledningsklasene? Noen forslag til løsninger? Alltid noe kødd med tysk bil
Glenno Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Få målt batteriet ditt. Kan være en celle som har tatt kvelden. Ta en kikk på jordingskontaketr f,eks den til dynamo.
Werther Skrevet September 7, 2008 Forfatter Skrevet September 7, 2008 Få målt batteriet ditt. Kan være en celle som har tatt kvelden. Ta en kikk på jordingskontaketr f,eks den til dynamo. Etter kjøring viste den 11.9V. Noe lavt...Skal sjekke den igjen senere og se om den fortsetter å tape seg uten kontakt med bilen. Den lader seg opp fra svak til bra etter noe kjøring, så problemet ligger nok ikke i/rundt dynamo.
Werther Skrevet September 19, 2008 Forfatter Skrevet September 19, 2008 For det første har batteriet begynt å miste strøm, skjedde plutselig (dynamo er nesten ny). Dette er et stort sønnak batteri som er mindre enn 2 år gammelt, og har fungert glimrende. Tok av kabel fra pol for å sjekke om det gikk noe strøm der med multimeteret, men registrerte ingenting. Hornet har tatt kvelden. Byttet sikring, men virker ikke. Ligger problemet mellom dekselet og airbagen da - dårlig kontakt? Blinklysene mine blinker for fort ennå alle pærene er hele. Da har jeg i det minste funnet ut at noe trekker strøm fra batteriet, men jeg klarte ikke å måle noe med multimeteret. Noen tips om hva som stjeler strøm? Og hvordan i pokker får jeg bakluka? Kommer ikke til ledningsklasen i c-stolpen iom at luken er i veien. Kun vinduet går opp.
AlXz Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Ta vekk én og én sikring, og mål batteriet for hver gang. Se om du får noe endringer i spenning/strøm på batteriet.
Yngvejos Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Få målt batteriet ditt. Kan være en celle som har tatt kvelden. Ta en kikk på jordingskontaketr f,eks den til dynamo. Etter kjøring viste den 11.9V. Noe lavt...Skal sjekke den igjen senere og se om den fortsetter å tape seg uten kontakt med bilen. Den lader seg opp fra svak til bra etter noe kjøring, så problemet ligger nok ikke i/rundt dynamo. Et friskt batteri skal vel ligge på rundt 12,5V etter kjøring.
Glenno Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Få målt batteriet ditt. Kan være en celle som har tatt kvelden. Ta en kikk på jordingskontaketr f,eks den til dynamo. Etter kjøring viste den 11.9V. Noe lavt...Skal sjekke den igjen senere og se om den fortsetter å tape seg uten kontakt med bilen. Den lader seg opp fra svak til bra etter noe kjøring, så problemet ligger nok ikke i/rundt dynamo. Et friskt batteri skal vel ligge på rundt 12,5V etter kjøring. Sjekk spenningen når bilen går, mener dynamoen da burde lade ca 14.4volt. Edit: men uansett er tydligvis problemet ditt strøm stjeler. Sjekk sikringboksen for hva som eventuelt kan trekke strøm i første runde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå