Gå til innhold

107 i ei 60 sone .. - hva blir statens reaksjon..?


landego1
 Share

Anbefalte innlegg

hei.

Veninne av meg ble tatt nå like før helga.. - ser føre seg stor bot, +++ , så hu har sagt opp internett abonement å full pakke,. tenkte jeg skulle spørre litt her om hva hun kan vente seg...

Følgende skjer..

målt av onkel politi med laser i fra et bekmørkt busskur til 107 km i 60 sone.

Inndragning av lappen på stedet og slikt.

Mørkt, lite traffikk, våt vegbane, ujevn veg.

Se kartet for hvor det skjedde..

http://kvasir.no/kart/bigMap.c?ps=5&companies=&width=1664&height=935&zoomLevel=1.0&n=66.5180563549612&s=66.4758239120645&e=15.0416590419287&w=14.8531922251425&panX=-38&panY=-212&tool=pan&scrollX=0&scrollY=0&zoomFactor=undefined

Noen som kan si hva straffereaksjon en kan vente seg, sånn ca.

Ser det varierer fælt med bruk av betinget og ubetinget fengsel osv.. - er ei som har litt i overkant nerver her...

Må få understreke at det ikke er meg det er snakk om, har heldigvis bedre vett, hehe

Takker for svar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tror hun kan forvente seg 12-16 mnd uten lappen. Vansklig å si hvor mye hun får i bot, da dette varierer veldig fra sted til sted når lappen blir inndratt. En kompis av meg fikk 7000 i bot og uten lappen i 18 mnd. 109kmt i 50 sone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis ble tatt i 114,99 i 60 sonen. 16 mnd uten lappen, ingen bot, samfunnstjeneste. (vet ikke hvor mye)

Jeg ble akkurat tatt i 110 i 70 sonen. Godtok ikke beslagleggelsen. Det var mørkt, ble brukt punkt til punkt måling (policepilot), han var alene i bilen, han lå LANGT bak meg. Han mente 3-5 mnd (får sikkert 5 om jeg blir dømt siden jeg ikke godtok beslagleggelsen). Har ikke blitt kontakten av dem enda. Men så er det bare gått 8 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det jeg kan lese, er det eneste formildende at det var lite trafikk. Det andre teller negativt mot henne, desverre.

Det er et veldig vanskelig spm du stiller, og jeg tror ikke det er noe særlig med "gjetninger" her innefra, da hver sak er unik. Tror bare dette fører til gode eller dårlige forhåpninger for venninden din:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for gode svar, var bare for å finne en sånn ungefær middelvei for sånn kjøring, men ligger vel på vippen til fengsel ser det ut for..

bilen var vel å merke en leiebil som skulle transporteres, og det teller vel mot det og .. - lite erfaren med bilen :-/

Blir hvertfall 1 miljøvenlig fotgjenger i Narvik fremover ser det ut for ..

EDIT : var leiebil ja, men slik som man kjører gratis fra sted til sted , returbil.no... var heldigvis 2 i bilen, så fikk den levert i rett tid.. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må i buret,og dermed ingen bot.om det er oppløftrnde å tenke på :lol:

hvor lenge uten lapp og sånn må man bare sjekke hva som er "normalen" for lignende tilfeller.husk 60 sone er dårlig nytt å bli tatt i.

hvordan kan du si "MÅ" i buret? Er dette gjeldende rettspraksis og har du de nødvendige fakta samt tilgang til tankegangen til de som skal avsi dom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må i buret,og dermed ingen bot.om det er oppløftrnde å tenke på :lol:

hvor lenge uten lapp og sånn må man bare sjekke hva som er "normalen" for lignende tilfeller.husk 60 sone er dårlig nytt å bli tatt i.

hvordan kan du si "MÅ" i buret? Er dette gjeldende rettspraksis og har du de nødvendige fakta samt tilgang til tankegangen til de som skal avsi dom?

Det er vanlig praksis... at noen bryter loven ved å kjøre for fort er heller ikke noe nytt, så den veien er alt lagt av 1000vis av andre som har kjørt for fort. Dommen er ofte enkel og rett frem da. Målingene er også pålitlige.

Eneste formildende her er at hun er jente... Kan ende opp med samfunnstjeneste istedenfor soning.

Jeg prøvde meg på formildende omstendigheter som god sikt, ingen trafikk og bred vei. Men dette dreit aktor lang vei i og gikk for den hardeste staffen!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

107km/t i 60-sone er i grenseland for om det blir ubetinget eller ikke. Typisk vil ubetinget idømmes fra hastigheter oppunder 110km/t, så kan hende at det blir betinget/samfunnstraff. Allikevel kan det være skjerpende at det var mørkt og våt vegbane. Det kan også bli sett på tidligere rettspraksis om andre har blitt tatt i samme hastighet på samme sted.

Om jeg husker riktig tas det utgangspunkt i at sikten er god (dagslys), lite trafikk, tørr vegbane, lite trafikk osv, så blir alt utover dette (f.eks regn, tett trafikk, mørkt osv) sett på som skjerpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må i buret,og dermed ingen bot.om det er oppløftrnde å tenke på :lol:

hvor lenge uten lapp og sånn må man bare sjekke hva som er "normalen" for lignende tilfeller.husk 60 sone er dårlig nytt å bli tatt i.

hvordan kan du si "MÅ" i buret? Er dette gjeldende rettspraksis og har du de nødvendige fakta samt tilgang til tankegangen til de som skal avsi dom?

Det er vanlig praksis... at noen bryter loven ved å kjøre for fort er heller ikke noe nytt, så den veien er alt lagt av 1000vis av andre som har kjørt for fort. Dommen er ofte enkel og rett frem da. Målingene er også pålitlige.

Eneste formildende her er at hun er jente... Kan ende opp med samfunnstjeneste istedenfor soning.

Jeg prøvde meg på formildende omstendigheter som god sikt, ingen trafikk og bred vei. Men dette dreit aktor lang vei i og gikk for den hardeste staffen!.

For det første syns jeg det blir for enkelt og gå utifra tidligere dommer, altså rettspraksis, og bare si "da blir det sånn".

Som jeg nevnte i et innlegg over her, så er hver enkelt sak unik, og rettspraksis gir bare en pekepinn.

Og hvordan i allverden kan du si at det er formildende at vedkommende er kvinne??? Som trafikkanter er vi da alle like! Så den må du lenger ut på landet med :wink:

Det eneste formildende slik jeg ser det, er at det var lite trafikk, og det står jeg fast på som før nevnt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...