chiller Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Etter å ha kommet over på den mørke siden og blitt bmw-frelst har jeg eid diverse gamle 5-serier. Både E28 og E34 har blitt handlet, men felles med alle var at de har vært kjørt rundt jorda et par ganger og har vært generelt slitne. Har lenge hatt lyst på en litt nyere bil som ikke har rust og etter mye telling av penger og søking rundt omkring falt valget på en E39 som blei produsert sent i september 1998. Den er med andre ord straks 10 år! Fikk en kompis til å kjøre meg ned fra oslo til porsgrunn for å plukke opp bilen i en Mazdaspeed miata (mx5). Vi lå i mellom 120 og 130 nedover på motorveien noe som var relativt slitsomt i den bilen. Turen hjemover i "ny" e39 var alt annet en slitsomt! Satt der og nøyt komforten samt hørte på den kassetten som fulgte med bilen. (Den hadde ikke CD-spiller). Fulgte med to sett med ekstra felger og dekk, og da en mx5 ikke har mye plass måtte selvsagt alt inn i bmwen. Det kan nevnes at det gikk "greit" men var rimelig nære smertegrensa da. Ellers kan jeg nevne at det manglet en knapp på klimaautomatikken men den er nå fikset etter å ha fått deler av en kompis. (BMW skulle ha 800,- for knappesatsen!??!) Felgene ser enda bedre ut IRL men innpresset er dessverre feil så det subber når jeg har 4 i bilen. Så hvis noen trenger felger, rop ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Bilen så ut til å være pen! sleng på en m5 front så blir den ikke så kjedelig (i utseende) lenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet September 8, 2008 Forfatter Share Skrevet September 8, 2008 Har lyst på nye fangere, både bak og foran da de som er på nå har litt parkeringsbulker i seg. Jeg har også lyst på skikkelig utblås bak og ikke "diesel-eksos". Hvordan er det å koble opp med 2 stusser på hver side bak? Blir det bare harry? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Ja var jo ikke gærn den der, hvilke impress har du på felgene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet September 8, 2008 Forfatter Share Skrevet September 8, 2008 aner ikke ET på de felgene, de fulgte med bilen. Jeg må vel kanskje ha de av for å lese av ET? Hvor pleier det å stå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 aner ikke ET på de felgene, de fulgte med bilen.Jeg må vel kanskje ha de av for å lese av ET? Hvor pleier det å stå? Står som regel bak eikene, bare å ta en papir bit å trykke bak eikene, så får du avtrykket etter det som står der.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 blir litt harry med 2 x 2 stusser bak på en 520, 1x2 derimot kan bli tøft ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet September 8, 2008 Forfatter Share Skrevet September 8, 2008 Hehe, jeg er litt harry, men vi får se Etter å ha sett litt nøyere ser jeg jo at det er satt på en spacer bak Da er det nok bare å ta av den og så er ting greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larslol Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Gratulerer med ny bil ser ut som et stk nydelig vogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Hehe, jeg er litt harry, men vi får se Etter å ha sett litt nøyere ser jeg jo at det er satt på en spacer bak Da er det nok bare å ta av den og så er ting greit Er nok en grunn til at det er spacer der bak, men er det bare 1?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice69 Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 gratulerer , så pen ut den der! Øyelokk det pynter .. Kjør på "gutt" dette blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet September 8, 2008 Forfatter Share Skrevet September 8, 2008 Er nok en grunn til at det er spacer der bak, men er det bare 1?? 1 per side ja Har hørt rundt og tror det ikke skal bli noe problemer å fjerne spaceren, men det får jeg jo sett snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Gratulere med E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Grattis med grombil, chiller! Forrige eier visste tydeligvis hva han drev med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet September 10, 2008 Forfatter Share Skrevet September 10, 2008 Grattis med grombil, chiller! Forrige eier visste tydeligvis hva han drev med takk takk Men nå har jeg et nytt problem da. Etter å ha kjørt en 997 turbo endel mil i går blei e39en ufattelig treg i forhold... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå