Gå til innhold

Slett denne...


|Ole|
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt OT men...blir det meir kjøring av et eller anna slag på Bringeland i framtida?

Eg veit ikkje meir enn det dei snakka om den dagen da det var i sommer, dei meinte iallefall da att dei skulle få til nokke til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da skal eg vere klar med min E30 iallefall :) Sist gang sleit eg litt med olje lekasje, men fekk kjøre siste heat`et mot KSR bmw`n fordiom...Blei vel så å sei så grisa som man kan bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar man seg bryet å godkjenne ombygginger i vognkort, så slipper man slikt som du beskriver!

Nååå innbyr du til verbal kamp. Lykke til.

hvordan da...? ypper da ikkje opp med noen eg vel? er jo sånn det er? eller? :?:

Du skriver som om det er enkelt å få godkjent endringer. Det er det ikke. Vi har nettopp hatt en lang tråd om dette temaet, der det har blitt nøstet opp enorme idiotiske regler ifrb. med ombygging. Og hvor utrolig mange som har problemer med dette.

Jeg f.eks, kan aldri få godkjent mitt prosjekt i vognkortet, enda det vil fremstå som bedre i alle disipliner (f.eks bremselengde, lavere co2 utslipp en org, veltebur, skikkelige helstøpte FIA godkjente stoler, oppgraderte seler, sentralslukking ved evt. branntilløp etc.) når jeg er ferdig. Jeg tilbydde meg til og med å ettermontere et airbagsystem (på en bil med airbag som ektraustyr), men nei.

Jeg må bare igjen konstatere at BT og Politi skyter seg mer og mer i beina. Råkjøring har pent lite med om bilen har en vinge på bakluka eller ikke. De må se på fakta, hva som faktisk er GRUNNEN til at råkjøring skjer og evt en ulykke. Jeg hadde satt meg ned på kne og bedt en 10min lang bønn til Gud den dagen de (Politi og BT) faktisk begynte å ta det som er et problem og kalle en spade for en spade, og slutte å menge seg med hylekoret til "Trygg TrafikK" og de andre hyleorganisasjonene som kun fokuserer på helthetspakken om at bil er livsfarlig, miljøforurensende og generelt tabu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No Fredag 5 sepember blei en grønn honda civic stoppa på Øyrane i Førde sentrum, bilen blei avskilta å innkalt til kontroll på biltilsynet mandag 8 september.

Bilen har no stått der i 4 timer, han må skifte lykter, ta av senkesettet sjølv om det er TUV godkjent, grunnen til det er att det skal vere 10 cm klaring fra dekk til innerskjerm...

Han får aldri montere vinga si på bilen, dei ville anmelde han som solgte bilen til han pga att det var en ulovleg bil osv osv osv...lang lang rekke med forskjellige ting.

Vi i Sunnfjord Racing har hørt stygge rykter om att politiet har tenkt å dra inn alle ¨Rånebiler¨ i Førde omegn!! Så best å holde seg heime!!

Var ikke det litt knapp frist fra mangellapp til visning hos trafikstasjon?

Hva slags lykter var det på bilen?

Hva slags senkesett?

Aldri hørt om denne 10 cm-regelen, men hvis bilen subba i hjulbuene, er det ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle skjønner at når du ligger i 200 med biltema spoileren så blåser den av og noen får denne i hode.

Hehe. Klart ting må være gjort skikkelig, men i 200 er det lite relativt, der tas bilens svakeste ledd, uansett om det er gjort fra fabrikk eller som privatperson.

En kompis mista sidelista på sin E30 med 255km/t speedofart, hvem skal han sende søksmål til? Han hadde jo ikke rørt lista fra fabrikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle skjønner at når du ligger i 200 med biltema spoileren så blåser den av og noen får denne i hode.

Sjansen er større for at pensjonisten med usikret last på tilhengeren sin kapper hodet av deg med skrap han lar ligge løst henger(eller på taket) :roll: Stopper dem disse like ofte i kontroll? seinest i fjor fikk min bestefar et metallrør halvveis gjennom ruten i hodehøyde da han kjørte bak en "lastebil" (kunne vel gått like gale det??)..

At de skyter seg mer og mer i beina kan jeg ikke si meg mer enig i. De har et fokus som er helt på trynet innimellom. Nullvisjoner og lignende er politikerne gode på, men hvor realistisk er disse egentlig? Så lenge det er biler på veiene vil folk bli drept i trafikken, noen er dømt til å tabbe seg ut før eller siden (enten man har biltema-vinge eller veltebur) :roll:

Poenget er; er man riktig uheldig kan man knekke tommeln i ræven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er uansett att det er ingen i Norge som bryr seg så mykje om bilen sin som ungdommer som er interisert i nettop bil, ergo mange ungdommer har mykje bedre stand på bilene sine enn eldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...