Jump to content

Lakkere ventildeksel.

Larsinnj
 Share

Recommended Posts

Bruker du grunning under varmebestandig lakk, så forsvinner hele poenget med lakk som tåler varme.

Det blir noe a det samme som å lakkere klarlakk på varmebestandig lakk.

Hvis du gjør et bra forarbeide med ventildekselet, så tror jeg resultatet blir veldig bra, uten grunning ;)

Skal gjøre dette selv snart også, min flasser ille.

Jeg grunnet og lakkerte toppdeksel og innsug på min gammle e34 535 med vanlig sort matt. Det holdet fint så lenge jeg hadde den ivertfall, og den fikk kjørt seg mange mil på både våler og rudskogen uten at lakken tok skade av det... Dog tok det fyr i gammel tektyl på bakpotten.:P

Jeg grunnet og lakkerte toppdeksel og innsug på min gammle e34 535 med vanlig sort matt. Det holdet fint så lenge jeg hadde den ivertfall, og den fikk kjørt seg mange mil på både våler og rudskogen uten at lakken tok skade av det... Dog tok det fyr i gammel tektyl på bakpotten.:P

Da kanskje du var heldig, har hørt om flere som har slitt med lakken etter de har grunnet med vanlig grunning.. For motoren blir rimelig varm.

Åja, så ikke noe spesielt første gangen. Men ser jo litt hvordan det blir før jeg har på klarlakk også, så får bestemme meg mens jeg lakkerer. Var det jeg tenkte først at det blir penest med klarlakk, så blir det jo et beskyttende lag over stipene som blir pusset også..