Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker du grunning under varmebestandig lakk, så forsvinner hele poenget med lakk som tåler varme.

Det blir noe a det samme som å lakkere klarlakk på varmebestandig lakk.

Hvis du gjør et bra forarbeide med ventildekselet, så tror jeg resultatet blir veldig bra, uten grunning ;)

Skal gjøre dette selv snart også, min flasser ille.

Skrevet

Jeg grunnet og lakkerte toppdeksel og innsug på min gammle e34 535 med vanlig sort matt. Det holdet fint så lenge jeg hadde den ivertfall, og den fikk kjørt seg mange mil på både våler og rudskogen uten at lakken tok skade av det... Dog tok det fyr i gammel tektyl på bakpotten.:P

Skrevet

Stikkordet er vel rengjøring FØR lakkering tror jeg. Får lakken godt feste så sitter den som et skudd. Er der igjen fett og oljerester , så sier resten seg selv... :D

Skrevet
  Endre Hånde skrev:
Jeg grunnet og lakkerte toppdeksel og innsug på min gammle e34 535 med vanlig sort matt. Det holdet fint så lenge jeg hadde den ivertfall, og den fikk kjørt seg mange mil på både våler og rudskogen uten at lakken tok skade av det... Dog tok det fyr i gammel tektyl på bakpotten.:P

Da kanskje du var heldig, har hørt om flere som har slitt med lakken etter de har grunnet med vanlig grunning.. For motoren blir rimelig varm.

Skrevet

Takker for svar!

Jeg tenkte å lakke det å slipe ned stripene og bmw for så å ha på klarlakk, men jeg får vel drite i klarlakken å da sikkert..

Skrevet
  Larsinnj skrev:
Takker for svar!

Jeg tenkte å lakke det å slipe ned stripene og bmw for så å ha på klarlakk, men jeg får vel drite i klarlakken å da sikkert..

det hadde ikkje blitt noe fint resultat... :?

Skrevet

Åja, så ikke noe spesielt første gangen. Men ser jo litt hvordan det blir før jeg har på klarlakk også, så får bestemme meg mens jeg lakkerer. Var det jeg tenkte først at det blir penest med klarlakk, så blir det jo et beskyttende lag over stipene som blir pusset også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...