umotorsport Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Har Business spiller i e39`n min og integrert telefon men har ikke forsterker bak i bilen til høytalerene. Hvordan må man da gjøre det med delefilter til komponent sett i dørene forann? For alle ledningene til høytalerne går vell ikke via den luka i bagasjerommet viss man ikke har forsterker? Og hvordan få telefonene til og fungere som før ved bytte av høytalere for er ikke orginalene dobbelt spolet? Også lurer jeg på en ting til, har diskanter ved dørhåndtaket forann og ved speilfestene er begge disse brukt til anlegget eller er det ene settet til telefonen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umotorsport Skrevet September 10, 2008 Forfatter Share Skrevet September 10, 2008 er det ingen som vet, eller er jeg så dårlig til og forklare at ingen skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet September 11, 2008 Share Skrevet September 11, 2008 Du kan jo se på denne, evt søke på forumet. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... =blaupunkt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umotorsport Skrevet September 11, 2008 Forfatter Share Skrevet September 11, 2008 Joda, har søkt på forumet men ikke funnet noe. Har lest den DIY`en og skal prøve en slik forsterker men lurer på om det er og evt. hvor delefilteret til høytalerne forann sitter og om telefon vil fungere etter oppgradering av høytalerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Orginalen er dobbeltspolet og telefonhøyttaleren er altså den store 5 1/4" i døren. Har du høyttaler ved dørhåndtakene? Leg øret intil og lytt. Det er ikke alle som har det Du kan eventuellt sette et høyttalerelement ved dørhåndtaket for telefon. (Har ikke gjort dette selv, men har lest om andre som har gjort det på forumet.) Det orginale delefilteret sitter i "basskassen" i døren. Det er bare til å klippe av ledningene rett før dette og sette inn nytt delefilter. Kan være greit å skjøte på noen ledninger når du først er i gang. Små delefilter til de nye høyttalerne er en fordel. Vanskelig å plassere. Det orginale delefilteret er montert slik at det bør stå igjen etter bytte for å få kassen tett. Jeg borret hull i det gamle delefilteret for å trekke ledning inn til det nye elementet. (Tror du skjønner hva jeg mener når du ser det gamle delefilteret) Tjolahopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Hei. Jeg satte bare på en gammel Nokia HF høytaller under handskerommet Koblet meg bare på kabel til høytaller fra telefon systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umotorsport Skrevet September 13, 2008 Forfatter Share Skrevet September 13, 2008 Takk så mye for svar. Der fikk jeg svar på det jeg lurte på. Så da er det bare og gå igang med bygginga:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå