Gå til innhold

95` E34 525tds, chip? Skru opp trykket?


Larsi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

savner litt tds`n av og til faktisk. vet ennå hvem som har den, han har snakket om å selge pga utenlandstjeneste. bilen står bare no : O

en ting jeg husker som var litt rart med den: det var 0 bunndrag i den, men når den bikket 2000rpm "ekspoderte" det og da kom ALT på en gang. den spiste hardyforinger... det skal neppe være slik? var manuellgir da. artig bil å kjøre med manuell, m-understell og sportseter. bilen var chippet. sto "samco chip" eller noe på brikka.

sorry ot !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m51 skal lade 0,8, peak på 0,9.

har fremdeles lyst å se bilder av den m51 motoren du prater om med mekanisk pumpe. det lar seg gjør, jeg har gjort det, men det er ikke bolt on som noen påstod tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil fremdeles sjå bilder av motoren? Har aldri blitt spørt om bilder av den før. Men kan sikkert skaffe bilder av den ja. Motoren står i ein e34 eg har. Men hva er det som ikkje er bolt on da? Må selfølgelig legge opp gasswire men det skjønner vel dei fleste. Og når det gjelder ladetrykket så lurer eg litt på det du sier. Eg fikk aldri bilen min til å lade mindre enn 1 kilo. Men det er selfølgelig forskjell frå motor til motor. Ingen er "like".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,8 er standard ladetrykk, peak 0,9. kan sjekke tis også om det skulle være ønskelig.. jeg har ikke hatt en sånn motor, men 3 som har vært mine egne, og har jobbet med vesentlig mange flere.

det er mye som ikke er bolt on. første problem er at pumpehuset ikke er likt, og har da heller ikke samme "flens" som går inn i kjedekasse. neste er at toppen av pumpa ikke går klar innsuget. tredje er at du ikke har styring til "kaldstart tenningsforskyvinga". ikke noe stort problem den siste, går fint å kjøre uten.

nei, har ikke spurt om bilder, my bad. men blir jo litt nysgjerrig når noen sier dette er bolt on og vanlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mek. pumpene eg har er det samme flens inn på kjedehuset iallefall. Og toppen på pumpa går ikkje i innsuget men spaken til "nødstoppen" må kuttes inn. Er kun den som går i innsuget. Tenningsforskyveren er bare å drite i. Min startet momentant uansett om det var 25 varme eller 25 kalde. Men det er forskjell på kjedehusa på m51. Er et skille på disse i 9/92 viss eg ikkje husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, når jeg gjorde dette på en nyere tds, tok også toppen av pumpa i.

jeg har vel 10 forksjellige pumper liggende. har enda aldri sett ei m51 pumpe med så liten flens som m21 pumpene.. jeg måtte dreie til en ring. men når du sier det så har jeg hørt det før ja.. bare aldri sett det og derfor har det gått i glemmeboka..

tenningsforskyvinga er bare å "drite i" ja, som sagt, men det er fremdeles en fin funksjon som du ikke har styring til.. men så spørs det litt hvilket bruk bilen er tiltenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jeg litt mer med, du har ikke montert den selv?

fordi, du må dreie en ny "flens" der du setter pumpa i.

nei, jeg mener jo at det ikke er foskjellige pumper på m51. har aldri sett det (utenom ny elektronikk på tu), derfor jeg ikke forstod hvordan du skulle få i ei pumpe fra m21, uten å ta en tur i dreiebenken.

hvilken turbo bruker du?

så pent ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje montert den sjøl nei men skal bytte den straks så da ser eg sikkert hva du meiner. Kjører med ein spesialpreppa turbo frå norsk turboservice i Porsgrunn. SRX 300 heiter den. Har desverre ikkje fått prøvd den skikkelig enda. Men den skal tåle 3 bars ladetrykk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...