Gå til innhold

JAAS-performance e30-m3 banebil.SOLGT!

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 705
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjører med orginal 325 tannstang uten servo. så å ratte med begge hender blir det mye fekting av. Har vent meg til denne stilen og det har gått bra så langt. Ser ingen grunnn til og endre på det :) Takker for goe komentarer :) Skal bli mere film med råere kjøring etter hvert. Har tengt meg til rudskogen på juli med oppgradert kjøling så jeg kan kjøre flatt jern lengere om gangen. Lyden som høres på filmen i 4.gir er mellomakselen som tar borti ett sted i tunnelen pga att diffen var på tur til og rive seg løs. Har blitt sprekker div plasser på traversen bak.. Tydelig att e30n ikke er laget for disse kreftene :lol: Har skaffet ny som skal forsterkes en del. Så diverse forbedringer skal sje i nermeste framtid. Kommer vel no bilder etterhvert. Har vurdert supra kasse tidligere med den tåler mindre enn tremecen. Mange i usa som kjører drag med di, men di har dekk med høye bløte sider som fjører mye. Det skåner kassene mye. Blir mye hardere til kassa når man river løs vanlige harde gatedekk. Så det blir og reparere tremecen og endre utv på diff. Kansje endre litt kjøre stil :^o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går altfor godt, bruker jo ikke 500 av de hk en gang. Du sa det selv, 500 rwd i en E30 er mere en nok. Lage masse moment og laangt register, det som gjelder. Slipper du maset med kasser og bak aksel som ikke holder. Må jo ha store M5/ 535 og sviktstål, men da holder det lenge. :D

Bilen ble meget tøff, når du endelig fikk på sjørta og 10" felga bak. Men gutten da, sett på servo. Jeg lover deg at du blir overasket. Bruk fra E36, holder lenge med de 3 rundene det blir, du har i dag over 4. Så får du bedere sving på kjøpet, da kan du ligge breiere vet du. :^o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med M3 Yngve her. Sleng på e-36 eller z3 tannstang, det vil du ikke angre på. Gjorde det på e-30'n, og var ikke til å kjenne igjenn etterpå. Myyye bedre! Veldig grom bil/bygge forresten. E-30 M3 er jo bare helt værst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngve må bare si meg enig jeg og. Derfor jeg skal ha en litt mindre turbo, men registret på denne motoren er i halvgalt til at det er såpass stor turbo som det er. De varver jo fint 8000-8500 rpm disse motorene. Men er uansett brutalt å se den rive seg løs på bare pådrag i sånne hastigheter. Ikke alle må ligge helt på skjeva, er javli fett å ha så mye krutt at du kan gå smalt ut av svingen og få med mer hastighet, også orke å bare spinne videre! Det jeg savnet med min M30, den orket fint i 3 gir, men ble for veik til å dra fritt videre!

Har sett videoen flere ganger nå Jørgen, synes du er flink å kjøre som fan jeg! Er ikke typisk drifting er mer for å kose seg slenge litt og kjenne på kreftene, akkurat som jeg pleier gjøre. Skal man drive å drifte og ligge så utrolig bredt, kan man ikke ha en så fin bil som dette er, for det spruter fort deler med så mye oppstill! Men det som er så fantastisk med dette, vi driver med nesten det samme, og liker likevel forskjelige ting og har hver sin oppskrift. Når det er sagt, er det ikke mye jeg ville forandret på denne bile, godt mulig det blir bedre med Z3 tannstang, men jeg kjørte endel på bane med min E30 323i uten servo, og hadde bra kontroll på den uten servo faktisk, synes du får mer føling uten servo, så skal du kjøre litt fort og som denne bilen med stor tung motor, understyrer det fort litt inn i sving, og det kjenner du utrolig godt uten servo, fantastisk feedback. Den feedbacken har jeg aldri fått i noe annet en i BMW og synes jeg gjør disse bilene så fantastiske! Gleder meg på dine vegne her Jørgen big time. Snakket med HV idag... måtte ringe når jeg så dette!! Kommer og vinker på deg på rudskogen, er 30 min unna meg så da er jeg bankers! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at han Jørgen kjører bra, men om man ikke skal ha servo, så sett på E36 tannstang uten servo opplegget da. Vet ikke helt hva Fredric Aasbø gjørde, men han hadde det på sin første drifte E30.

Syns også det er gøy å kjøre fort med hjul spinn. Gleder meg til å se bilen i action på juli treffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine komentarer karer. Ang register så er det bra til att turboen er like stor som den på danskebåten. MEn kunne klart hvert bedre ja. Ang servo så er det mulig det blir e36 stang med ell servo fra opel. Vi får se. Førstepri nå er og fikse kassa. Å det må skje fort! er da så gøy og kjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du kan legge ut bilder når jeg skal bytte den. Men sprekkene er i rundt hullene til innfestinga til diffen.Tok ned tremecen i går, skrudde av lokka får og konstatere att 3. giret var ruin. Det var det+ att huset var sprukket nesten helt irunt.... Forbanna dritt. Skal sjekke dele priser etter helga. Tipper det blir dyrt. Så jeg sveisa samens en m3 zf i går slik att bilen blir kjørbar intilvidere.Blir og kjøre på 1bar da ca 610whp. Går greit det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...