Gå til innhold

JAAS-performance e30-m3 banebil.SOLGT!

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

ZFen jikk til helvete i kveld!!hehe. 3.giret naturligvis. Men er sterke disse gamle zf kassene. Mulig di er litt sterkere di nyere diesel kassene men di er mye dyrere og ikke så lett og finne. Tremecen har jeg miste troa på. Varer ikke lenger enn en m3 zf og koster mange ganger mer. Det jeg har funnet ut er att ingen ting er skuddsikkert med denne effekta, Det som gjelder er og finne ett kompromiss mellom pris og holdbarhet. Og da er gammel zf best etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 705
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ZFen jikk til helvete i kveld!!hehe. 3.giret naturligvis. Men er sterke disse gamle zf kassene. Mulig di er litt sterkere di nyere diesel kassene men di er mye dyrere og ikke så lett og finne. Tremecen har jeg miste troa på. Varer ikke lenger enn en m3 zf og koster mange ganger mer. Det jeg har funnet ut er att ingen ting er skuddsikkert med denne effekta, Det som gjelder er og finne ett kompromiss mellom pris og holdbarhet. Og da er gammel zf best etter min mening.

Hva slags kasser er det Anders bruker i e30n da? har ikke hatt så mye trøbbel han ?

Men var tremec tko600 kasse som du brukte på e30 var det ikke? Du kjenner vel Kjetil m, han har jo planer om 1000hk i den omegan sin, og så vidt jeg vet så skal vel han bruke lik kasse... spørs om den kassa raser fort da egentlig....

Men hva slags kasser er det som egentlig holder til slik effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders kjører e39 540 kasse. Den har grovere ingående aksel. Men er samme innmat bare ett gir til. Han har en del mindre moment. Mulig det er det som sparer kassa hans. Kjetil tror jeg kommer til og selge tkon og kjøpe en tremec dog. Men det er ingen ting som holder lenge med denne effekten. Mulig du får noe som holder vist du slenger 200k på bordet men det har ikke jeg råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du mangler en viktig faktor der jørgen, du skriver att du må finne eit kompromiss mellom pris og holdbarhet, vil ikkje effekt spille MINST like stor rolle der egentlig ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke like inni de kassene.Er mye større drev osv. Den 540 kassa, er vel Gartrag. lik som M3 E46 og M5 E39. ?

Jeg tror også at ei kasse som har godt lite er lurt, da det er lageret som ikke tåler presset bak på 3 gir.

Er også et tips å kjøre høyre utvekksling, da får man mindere nm på dette 3 giret, og får da det på 4 giret i stedet..Det er da frem i kassa på gubben, og mye mere holdbart der.

Må jo også ha sånne jævla 2-3 plata clutcher med så mye effekt, det er jo drivverks killer.

Syns du skal trimme ned, og heller få så tidlig spoolup så mulig, og langt og kraftig register.

Husker Vidar Starnd, satte ned trykket på M5en på Mantorp for noen år siden, har vel adrig funka så bra som da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er getrag den s420 kassa til anders ja. Det er ikke grovere drev i den enn i zf kassa. Har undersøkt det.=)

Har egentlig perfekt utv på diffen nå i forhold til kassa bruker mye 4.gir. di jævla 3 plata clutchene er harde på driverket ja. Men jeg syns jeg har lært meg og bruke den på en skånsom måte nå så det funker greit. Ang bedre register er planen og bytte til pt71 billet turbo i vinter. Da blir det bedre, men mindre effekt enn det jeg kjører på nå blir ikke aktuelt. 600 på hjula er perfekt i e30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 600 på hjula må man ha. :D

Når Crister på PBC satte inn S420 kassa, så funka det også for han.

Tror ikke du tår de kassene med 600 rwd. Den 5 trins ZF kassa fra noen E46/ E39 som jeg har nevnt, hadde jeg prøvd. Koster ikke mye heller.

Den heter: GS5-39DZ - THBM

Dele nr: 23007501342

Og er på følgene biler:

E39 525d Sedan, M57, Europe, AUTO (DL01) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 525d Sedan, M57, Europe, RHD, AUTO (DL02) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 525d Sedan, M57, Europe, MANUAL (DL91) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 525d Sedan, M57, Europe, RHD, MANUAL (DL92) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 525d Touring, M57, Europe, AUTO (DP01) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 525d Touring, M57, Europe, RHD, AUTO (DP02) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 525d Touring, M57, Europe, MANUAL (DP91) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 525d Touring, M57, Europe, RHD, MANUAL (DP92) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 530d Sedan, M57, Europe, AUTO (DL81) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 530d Sedan, M57, Europe, RHD, AUTO (DL82) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 530d Sedan, M57, Europe, MANUAL (DL71) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 530d Sedan, M57, Europe, RHD, MANUAL (DL72) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 530d Touring, M57, Europe, AUTO (DP81) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 530d Touring, M57, Europe, RHD, AUTO (DP82) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 530d Touring, M57, Europe, MANUAL (DP71) : Manual Transmission GS5-39DZ

E39 530d Touring, M57, Europe, RHD, MANUAL (DP72) : Manual Transmission GS5-39DZ

E46 330d Sedan, M57, Europe (AL91) : Manual Transmission GS5-39DZ

E46 330d Sedan, M57, Europe (ER91) : Manual Transmission GS5-39DZ

E46 330d Sedan, M57, Europe, RHD (ES92) : Manual Transmission GS5-39DZ

E46 330d Sedan, M57, Europe, RHD (ER92) : Manual Transmission GS5-39DZ

E46 330d Sedan, M57, Europe, RHD (AL92) : Manual Transmission GS5-39DZ

E46 330d Touring, M57, Europe (EL91) : Manual Transmission GS5-39DZ

E46 330d Touring, M57, Europe (AP91) : Manual Transmission GS5-39DZ

E46 330d Touring, M57, Europe, RHD (EL92) : Manual Transmission GS5-39DZ

E46 330d Touring, M57, Europe, RHD (AP92) : Manual Transmission GS5-39DZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hellinga spiller ingen rolle. må jo uannset sveises om. Var fin pris på den ja. Får se hva jeg finner på, det som er dumt med denne er att jeg må handle nye lammeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det, men fant dem en gang til fin pris i Usa, men husker ikke det nå.

Da har du til alle kasser. Men har du ikke et svisa clutch hus som du kan skru over da?

Kansje ikke likt det på denne kassa. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig huset jeg har passer. Men det blir e34tds kasse første nå. Kom over en til en hygelig pris ikke langt unna så. Jeg sender deg en pm ang noe helt annet yngve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny zf ble montert i går kveld. Løfta opp bilen med bukken kl2300 og senka den ned igjen med ny kasse kl2400. Begynner og bli rutine dette nå :D Vert ute og testa bilen hardt i kveld og den fungerer helt perfekt! Gleder meg til rudskogen på september nå, da skal det spinnes :) Men etter det blir bilen med stor sansynlighet lagt ut for salg igjen.. Har egentlig ikke noe lyst men av forskjelige grunner (mest økonomiske) har jeg bestemt meg for att det må gjøres nå. Ny banebil skal selvsagt bygges i vinter. Men den blir isafall litt enklere bygd og ikke så fin att jeg nesten ikke tørr og bruke den på bane.Vi får se hva som skjer.Denne uka skal den vaskes og shines, for til helga blir det gatebilfestival her i surnadal. Annbefaler alle og komme da det blir børning på stort avsperret område, utstilling, Stero konkuranser, sprenging av to bilmotorer mm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny zf ble montert i går kveld. Løfta opp bilen med bukken kl2300 og senka den ned igjen med ny kasse kl2400. Begynner og bli rutine dette nå :D Vert ute og testa bilen hardt i kveld og den fungerer helt perfekt! Gleder meg til rudskogen på september nå, da skal det spinnes :) Men etter det blir bilen med stor sansynlighet lagt ut for salg igjen.. Har egentlig ikke noe lyst men av forskjelige grunner (mest økonomiske) har jeg bestemt meg for att det må gjøres nå. Ny banebil skal selvsagt bygges i vinter. Men den blir isafall litt enklere bygd og ikke så fin att jeg nesten ikke tørr og bruke den på bane.Vi får se hva som skjer.Denne uka skal den vaskes og shines, for til helga blir det gatebilfestival her i surnadal. Annbefaler alle og komme da det blir børning på stort avsperret område, utstilling, Stero konkuranser, sprenging av to bilmotorer mm :D

Gatebilfestivalen om lørdagen?:) fritt frem for alle å spinne ut dekk?

Blir nå synd att du skal selge denne bilen da.... skal ikke prøve å søke sponsorer da ?:) Må da være en bra reklame plakat den bilen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...