Gå til innhold

hk i e60\e61


Trøndern Kim
 Share

Anbefalte innlegg

Det er nok bare uvitenhet som er ute å går.. Det er (tildels) riktig det du skriver under.. 525d har kun blitt levert med 177hk, mens det er 520d som har blitt levert med mange flotte alternativer.. Legger ved en liten liste under.. :)

520d 2.0l, 150hk, 340Nm (2006-2007)*

520d 2.0l, 163hk, 340Nm (2006-2007)

520d 2.0l, 163hk, 340Nm (2008-20xx)***

520d 2.0l, 177hk, 350Nm (2008-20xx)**

525d 2.5l, 177hk, 400Nm (2004-2007)

525d 3.0l, 197hk, 400Nm (2007-20xx)**

* Limited Edition (nedtunet versjon for blandt annet Norge)

** Efficient Dynamics motorer

*** Efficient Dynamics i Limited Edition versjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Ikke helt riktig det der.. Har nok blitt produsert en del 525 D e60/61 med 163 hk. Fikk forklart det med at det har noe med avgifter å gjøre. BMW påstår videre at en ikke merker forskjell på ytelsene da momentet skal være det samme...

Det er ikke riktig! Det er 520d som har blitt produsert med 163hk både som toppversjon og nå som nedtrimmet versjon. Ingen av seksermotorene er tunet ned pga. avgifter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Ikke helt riktig det der.. Har nok blitt produsert en del 525 D e60/61 med 163 hk. Fikk forklart det med at det har noe med avgifter å gjøre. BMW påstår videre at en ikke merker forskjell på ytelsene da momentet skal være det samme...

Det er ikke riktig! Det er 520d som har blitt produsert med 163hk både som toppversjon og nå som nedtrimmet versjon. Ingen av seksermotorene er tunet ned pga. avgifter..

:!: Tull og tøys!

E60 525d finnes som Fleet version på 163 hk til blant annet firmabilmarkeder i Belgia etc der det er skattehopp ved 163 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å kikker litt på finn etter e60\e61 04-05modell diesel.

Forvirrer meg litt at noen 2,5l diesler er oppgitt med 177hk og noen med 163hk. Ble disse bilene levert med to forskjellige effekter?

Trodde det var 2,0l som hadde 163hk og 2,5l som hadde 177?

Du velger selvfølgelig ikke en 4-sylindret diesel framfor en 6-sylindret, så sant du ikke har meget anstrengt økonomi eller særdeles dårlig hørsel og eller på annen måte nedsatte sanser.

2.5 d har 177 hk og 400 Nm, men ikke minst har den som sagt 2 sylindre ekstra som gir den en mye mer harmonsik gange og faktisk under kjøring den 6-er lyden en BMW fortjener. Og dette gir den første og fremst et bedre drag i mellomregisteret enn 520d med 350Nm.

4 sylindre i en 5-serie blir litt litt som en transvestitter, kan være smekre å se ¨på, men så fort de åpner kjeften får du deg en skikkelig nedtur! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Ikke helt riktig det der.. Har nok blitt produsert en del 525 D e60/61 med 163 hk. Fikk forklart det med at det har noe med avgifter å gjøre. BMW påstår videre at en ikke merker forskjell på ytelsene da momentet skal være det samme...

Det er ikke riktig! Det er 520d som har blitt produsert med 163hk både som toppversjon og nå som nedtrimmet versjon. Ingen av seksermotorene er tunet ned pga. avgifter..

:!: Tull og tøys!

E60 525d finnes som Fleet version på 163 hk til blant annet firmabilmarkeder i Belgia etc der det er skattehopp ved 163 hk.

Javel, da beklager jeg. Jeg har aldri hørt om noe slikt noe, så dette var svært overraskende. Man lærer stadig noe nytt noe.. ;)

Du velger selvfølgelig ikke en 4-sylindret diesel framfor en 6-sylindret, så sant du ikke har meget anstrengt økonomi eller særdeles dårlig hørsel og eller på annen måte nedsatte sanser.

La nå mannen få velge det han selv vil og slutt å rakk ned på eiere som velger en litt mindre motor - og gjerne mere utstyr enn det du har. Folk har forskjellige krav til bilene sine, så la man få ha de uten at du skal rakke ned hver eneste gang det diskuteres en firesylindret motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører ikke forskjell på 4 og 6 sylidrern til meg og en jeg kjenner..har den nyeste med 177hk..PS er ingen bmw freek så sier ikke dette for egen gevinst.Still dem opp på siden av hverendre å prøv.

Jeg har også stått på tomgang med en 05 525d 177' og jeg syns også det var overraskende lite forskjell.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører ikke forskjell på 4 og 6 sylidrern til meg og en jeg kjenner..har den nyeste med 177hk..PS er ingen bmw freek så sier ikke dette for egen gevinst.Still dem opp på siden av hverendre å prøv.

Det er klart at om man ikke hører eller merker forskjellen, så er det jo intet poeng. Da velger man like greit 4-eren. Men da er det vel kanskje slik at man ikke merker forskjell om man kjører en BMW eller noe annet heller, så er det vel like greit å kjøpe A6 2.0 TDI med FWD. Blir som den bil selgeren jeg traff hos BMW-forhandleren som ikke visste hvor mye Nm det var i E90 320i da den kom. Og feks for mora mi hadde det vært bortkastet da hun ikke hører forskjell på bensin og diesel.

Nei gitt, jeg tror majoriteten av BMW folket veldig godt vet og merker om det er 4 el. 6 sylindre, om det er bayersk RWD eller om det en framtung FWDer fra Ingolstadt eller en svampete ullen sak i fra Schwaben man kjører.

For meg er bilens viktikste elementer motor, giroverføring, styring, bremser og kjøreegenskaper som gir smil om munn.

Om det er semsket kamelhår på innsiden av solskjermene og rektummassasje i setene får heller være :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...