Gå til innhold

Hvordan frakte bil fra M&R til Rogaland?


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

For meg ville det blitt 15 timers kjøring èn vei!

Skal muligens kjøpe en bil, men den går ikke. girkassa er ødelagt.

hvordan får jeg hjem denne bilen?

Har sjekka litt på transportfirma, men ikke fått ringt noen enda, da det er søndag....

Kan dem frakte biler i lastebilene? tenker da av/på lessing med truck!

og hva vil det koste meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte at dersom en lastebil skulle forbi der bilen står, og bare tok den med til en plass i rogaland, så hadde det vært knall! noen lastebilsjåfører her inne som skal innom Møre og Romsdal mot stavanger snart? sånn ca pris snakker vi egentlig? liten mulighet for å være med selv grunnet jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg skjønner ikke hvordan du kan bruke 15 timers kjøring en vei fra Møre og Romsdal til Rogaland...

bilen står nord for kr.sund. jeg bor helt sør i rogaland. jeg tastet inn adressen til begge på gule sider, og fikk 14timer og 44minutt via Bergen og Førde! sååå... ett par bom på ferja og noen pissepauser er man fort over 15timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at bilen trass i ødelagt girkasse er så kjørbar at den kan kjøres for egen hånd ombord i tog eller båt? Hvis ikke kan kanskje å leie en egen 6-meters container være en idé...

Prismessig kommer du gjerne best ut av det om bilen kan leveres og hentes på fraktselskapets terminaler.

NorLines har forøvrig båtfrakt mellom en rekke kystbyer, og kan være lurt å undersøke.

Ellers blir slik frakt ofte såpass dyr, at det beste er om du finner en lastebil som skal gå i retur uten last, og som kan ta med bilen din relativt rimelig.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligens det bare er diffen som er gåen, og da kan den vel rygges? kunne vaffal jeg med e30`n første gang diffen røk.. bilen står i Ørsta. ville prøvd å fått bilen på en lastebil som skulle kjøre tom fra M&R til rogaland. bilen kan ihvertfal hentes på terminal i stavanger. men usikker på om selger kan ordne frakt av bil til terminal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så før meg en pris på 2000kr, men 8000kr!!! er jo en delebil det er snakk om, så bilen bli nesten dobbel så dyr da... men er vel en mulighet å hukke en lastebil som kjører tom fra åleseund mot stavanger da..? det kan ikke være såå dyrt vel?

men noen nevnte noe med båt.. hvem kan jeg kontakte for å hørre på pris på det? båt fra rundt Ørsta til stavanger, eller Egersund da det er nærmere meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker om det er tullpost rundt ørsta, men mener dem har terminal i stavanger! hva tar dem for frakt av bil?

jeg tar en ringerunde imorgen, og hører litt på priser og slikt. men noen som har tlf nr så jeg kan frakte med båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er gods terminal i ørsta. (er fra ørsta selv) hadde samme problem som deg nesten, for ett år siden da bilen min fekk motorhavari i bergen. snakket med gods firmane ang båt frakt men ingen tok løse biler pga stor fare for skader. bil må ha egen kontainer.. og det vart ca 15 000.-

så eg fant ikke annen mulighet en og hente på bilhenger.

men vet ett stavanger firma driver og kjører store rør fra stavanger til kr sund daglig og returnerer uten lass. mulig du kan høre med desse om du finner ut vilket firma dette er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...