Jump to content

Kjøp av e21 320 78 mod.

Tor Atle
 Share

Recommended Posts

Når det er rust på kanaler, uavhengig av årsak, ville jeg sjekket resten av bilen grundig for rust også - men det har du sikkert allerede gjort. Rust forblir nok den største fienden til gamle biler i Norge. :?

Siden du sier dette er en 1978-modell, går jeg ut fra motoren er en M20, og da anbefaler jeg at du får skiftet registerreimen, hvis ikke selger har dokumentasjon på at dette er gjort nylig. Ellers er jeg alltid litt skeptisk overfor "overhalte" motorer, siden det ofte viser seg at dette innebærer at motoren har vært gjenstand for en minimumsreparasjon etter en skade. Her bør du høre med selger litt mer om hva som er gjort og hvorfor.:)

• 1 year later...
Hvis modell guiden på siden her så er det en firer på 109 hk.

Om det er en -78 modell, er det vell sansynlig at det er en 320i med 125hk ? etter som jeg mener på at den tok over for forgassermotoren i -77 ?

Correct me if I'm wrong :^o

Om det er en -78 modell, er det vell sansynlig at det er en 320i med 125hk ? etter som jeg mener på at den tok over for forgassermotoren i -77 ?

Om det er en 78 modell så er det en M20 sekser med 122Hk de ble levert fra 77-82 til den ble montert i E30 med en ny topp (731) å L-Jetronic innsprøyting å ga da 125Hk

Om det er en 78 modell så er det en M20 sekser med 122Hk de ble levert fra 77-82 til den ble montert i E30 med en ny topp (731) å L-Jetronic innsprøyting å ga da 125Hk

Kan hende jeg tuller noe fælt her, men slik jeg forestiller meg, så er det enten en sekser med forgasser som du sier med 122hk(start prod. -78), eller en firer injection med 125hk(start prod. -77). :roll: Men jeg tørr ikke sette hus å bil på at jeg sitter med bare korekt info 8)