Gå til innhold

Min E46 320D Vurderer salg


spruddel
 Share

Anbefalte innlegg

En sealer er i de fleste tilfeller mer holdbar enn en voks, og det er vel derfor de fleste går for sealer i forhold til voks gjennom vinteren. Entusiastene går selvsagt for kun voks, eventuelt sealer med voks på toppen :lol::wink:

Swissvax har to ulike typer voks som jeg tror også egner seg bra for vintertiden også. Shield, som inneholder noe PTFE (teflon). Skal holde ca 6mnd i følge SV, noe som egentlig vil si at den holder enda litt lengre med litt vedlikehold. Prisen på den er 999kr, og med tanke på at den holder til 10biler i følge SV (15-20 i følge folk fra DCN :wink: ) , så koster den under 100kr pr gang. Altså vil det å bruke Swissvax ikke koste deg mer enn max 200kr året om du legger på. Det er jo ikke så ille akkurat! To burgere mindre i året, og så kan du skryte av at du har Swissvax på bilen hehe

Det andre alternativet er Swissvax Endurance. Er ikke tilgjengelig for "mannen i gata" da dette er for proffbrukerne. Den krever en del med tanke på påføring, men til gjengjeld er holdbarheten gitt til ca 12 mnd :D Hadde vært noe å ha i samlinga hehe

Bare å gå over til roterende først som sist, da det er det du vil ende opp med uansett om du er interessert i bilpleie. Raskere og bedre resultater, men er selvsagt noen fallgruver du kan gå. Men likevel mener jeg absolutt det er verdt det, da man med litt forsiktighet unngår problemene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for godt utfyllende svar Ad|oS :) Har ikke hørt om det med sealer, så da får det undersøkes til neste gang. Har lyst til et kurs på roterende poleringsmaskiner. Hvis det hadde vært stor interesse for dette blant flere, så er det jo sikkert mulig å finne et firma som kunne tatt en undervisningskveld eller to mot en god pris for begge parter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen absolutt sannhet, men ofte er en sealer mer holdbar, noe som går litt på bekostning av at utseende ikke blir like bra som med voks. En voks gir ofte mer wet-look og dybde enn en sealer, som til motsetning gir et mer glassaktig utseende. Altså ikke den samme gløden i lakken. Skal midlertidig litt til før man faktisk ser noen særlig forskjell, så for de aller fleste er det jo holdbarheten som teller, og ikke den siste lille bonusen voksen med hensyn til utseende.

En rimelig voks som har laaang holdbarhet, er dryg i bruk og som også ser bra ut er Meguiars sin #16. Havner på under 200kr fra ebay i England, og med en slik boks har du voks for lang lang tid fremover!

Scandicshine holder kurs innen bilpleie en del ganger i året. Der gjennomgår de alt fra korrekt vaskemetode til maskinpolering og innvendig vask/rens, så er nok skikkelig lærerikt. Folkene som holder kursene vet hva de driver med, så er nok bare gode tips man får der :wink:

Om jeg ikke husker helt feil hadde de kurs på Ås midt i november nå, for deretter å ha et i Verdal to uker etter. Skulle fått med deg det kurset vettu... Blir nok nye kurs igjen til våren når folk begynner å klargjøre bilene sine for bare veier og skal shine bilene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
vel, det er feil på antispinn systemet ditt :D

Det er som regel av med første trinn hele vinteren :P Ellers begynner den jævla lampa å blinke med full gass i 2., 3. og 4. gear. Er ikke så kult når man trenger fullt trøkk ved forbikjøring eller påkjøring på høyhastighets vei. Tror det er fordi gummien i vinterdekkene er såpass myk, at den vrir seg og bilen oppfatter det som at den spinner. Så må nesten koble ut for å komme meg frem også :)

nitrox111: Hvis man skal sladde, så holder det ikke å koble ut bare den der. Da må man holde knappen inne noen sekunder og da lyser brekklampen gult også (du ser jo ikke på bildet om den lyser da, så det vet jo ikke du :)). Dette er selvfølgelig noe jeg kun har opplevd på glattkjøringsbanen til NAF :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...