Gå til innhold

Min E46 320D Vurderer salg


spruddel
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 18 år og har kjøpt pappa sin gamle 320D E46.

Info om bilen:

- Årsmodell: 2004

- Km: Underkant av 30000 (ved kjøp desember 2008)

- 0-100: Under 8,8 :)

Planer: ([x] er gjort)

- Hvite blinkers [x]

- M-Tech 2 styling(?)

- "Spoilerleppe" (lille spoileren)

- Lakkerte dørhåndtak

- Lakkerte lister

- Nye felger og dekk [x]

- Senking (forslag til hvor mye?)

- 2-DIN spiller kanskje. Eller ny spiller bare kanskje?

- Litt sportsligere seter med varme (forslag?)

- Angeleyes

Kom gjerne med forslag til andre ting og tilbakemeldinger på planene :wink:

Bilder

P8301279.jpg

P8301282utenskiltnummer.jpg

P8301281.jpg

P8301277utennummer.jpg

P8301278utennummer.jpg

Før hvite blinkers:

P8301280utennummer.jpg

Under byttingen:

IMAG0199.jpg

Ferdig:

hviteblinkersutenskilt.jpg

P8301276.jpg

Har da tenkt på 2-DIN spiller her

Dette er planer jeg har tenkt til å bruke lang tid på, men greit å sette seg mål tidlig :)

----------------------------------------------------------------------------------

Update: *18.09.2008*

Har nå satt på hvite blinkers på siden og foran, så legger ut noen bilder jeg :)

IMAG0206.jpg

Hviteblinkersforanutennummer.jpg

foranlyssettingutennummer.jpg

IMAG0208.jpg

IMAG0207.jpg

Ble veldig fornøyd :)

--------------------------------------------------------------------------------

*Update 11.11.2008*

Ble litt seine bilder, men har tatt noen bilder av den nye bakfangeren etter en liten kræsj. Ble veldig bra det, ser ikke noe fargeforskjell heller :D

Før (skaden var litt lengre, men har ingen bilder av mer)

skaden.jpg

Etter (sorry mobilkamera)

IMAG0049.jpg

Andre siden

IMAG0051.jpg

Nå er det ikke lenge igjen til 18-årsdagen :) Under 4 uker :lol:

--------------------------------------------------------------------------------

*Update 07.04.2009*

Sånn, da er sommerdekk på :) Sitter ganske bra på veien må jeg si! Har ikke testet så mye enda da, men foreløpig er jeg fornøyd. Mulig jeg skulle hatt 19" eller litt mindre gummi, men kan tenke på det en annen sommer istedenfor ;)

Noen bilder kan jeg slenge ut da, selv om bilen ikke er helt nyvasket. Vasket den lørdag og kjørt veldig lite, men er håpløst på veien nå.

baknyedekk.jpg

skrttforfra.jpg

minogpappasinskrttbakfra.jpg

E91 facelift er fattern sin :)

P1011324.jpg

Venstre foran:

P1011331.jpg

Høyre foran:

P1011330.jpg

Bildene ligger også på side 5

--------------------------------------------------------------------------------

*Update 11.04.2009*

Har skiftet blinklyspærer idag. Kjøpte sånn crome-look, så nå er det litt blått skjær istedenfor ;)

P1011340.jpg

P1011338.jpg

Bilder på side 5 ;)

--------------------------------------------------------------------------------

*Update 17.06.2009*

Hentet bilen fra verksted. Nylakkert panser, rettet ut hjulbue og fikset på a- og b-stolpe ;)

FØR:

P1011374.jpg

P1011375.jpg

P1011376.jpg

P1011310.jpg

P1011311.jpg

P1011312copy.jpg

ETTER:

P1011409.jpg

P1011410.jpg

P1011408.jpg

P1011407.jpg

Ble fornøyd nå :)

Bilder side 6

--------------------------------------------------------------------------------

*Update 24.06.2009*

Kjøpte meg noen nye felger idag som skal bli vinterfelger etter en tur på Våler i september :) Fulgte med noen slitte sommerdekk som skal få kjørt seg der :D

Her er noen bilder av felgene før og etter vask. Ble veldig fornøyd med den første :shock:

Før:

P1011414.jpg

P1011415.jpg

Etter:

P1011423.jpg

P1011421.jpg

Begynte på felg nummer 2, men den fikk jeg ikke like bra. Det sitter dønn fast :?

P1011426.jpg

Slik ser det ut. Bruker Meguiars felgrens, og den klarer det ikke. Prøvde med litt aceton og da gikk noe bort, men fortsatt noe som holder. Er det noen som vet om et bra produkt som kan ta dette uten å ta lakken? :)

God helg til alle forresten :D

Link side 6

---------------------

Nye bremser side 7

Meguiars 3-step side 8

Rundet 40.000 km side 9

Meguiars 3-step side 10

Mottatt bilpleie-produkter fra ScandicShine + CSL bakluke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rart å se en 2004 mod uten automatisk klima :o

Det gjorde seg med hvite blinkere bak! Men synes du burde prioritert foran og side ;) er en flott bil! Har akkurat samme farge og alt bortsett fra at det er en 318 uten facelift.

Er det ikke Mtech II fanger som står på bilen?

Forslag til felger: M6 replica

http://img204.imageshack.us/img204/3346 ... 009nf4.jpg

EDIT: Hvordan skal du få plass til 2DIN spiller? har også lyst på det men ser ikke helt at det skjer.. Kvitter du deg med klimaanlegget da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å se en 2004 mod uten automatisk klima :o

Det gjorde seg med hvite blinkere bak! Men synes du burde prioritert foran og side ;) er en flott bil! Har akkurat samme farge og alt bortsett fra at det er en 318 uten facelift.

Er det ikke Mtech II fanger som står på bilen?

Forslag til felger: M6 replica

http://img204.imageshack.us/img204/3346 ... 009nf4.jpg

EDIT: Hvordan skal du få plass til 2DIN spiller? har også lyst på det men ser ikke helt at det skjer.. Kvitter du deg med klimaanlegget da?

Ikke m-tech II nei. Hehe! :D Dette er standard frontfanger på facelift E46.

IKKE kjøp M6 replica felger, mener nu jeg! "ALLE" kjører rundt i sånt. Dvs, alt i fra Opel, til Mercedes, til BMW.

Evt felger som er fine, er Harte Classic Replica. Riktignok så er det en del med BMW som har disse, men er ikke mange som ikke har BMW som har dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å se en 2004 mod uten automatisk klima :o

Det gjorde seg med hvite blinkere bak! Men synes du burde prioritert foran og side ;) er en flott bil! Har akkurat samme farge og alt bortsett fra at det er en 318 uten facelift.

Er det ikke Mtech II fanger som står på bilen?

Forslag til felger: M6 replica

http://img204.imageshack.us/img204/3346 ... 009nf4.jpg

EDIT: Hvordan skal du få plass til 2DIN spiller? har også lyst på det men ser ikke helt at det skjer.. Kvitter du deg med klimaanlegget da?

Takk skal du ha :)

Vet, det er lite utstyr på den, motor ble høyere prioritert :) Hvite blinkers side og foran er bestilt og kommer onsdag antakeligvis, så det er veldig snart på :)

Har sett veldig på M6 felgene, men tror ikke det kommer til å se noe bra ut når bremsene er så små, vil se så tomt ut bak felgene liksom.

Er nok ikke M-Tech II fanger nei. Denne fangeren her jeg tenker på: https://www.koed.no/functions/billede.a ... .jpg&map=1

Angående 2-DIN spilleren, så flytter man klimaanlegget ned der man har oppbevaringsrom nå (der hvor klimaanlegget er hvis man har navigasjon). Så må du kjøpe en sånn ramme til klimaanlegget i tillegg til ramme til skjermen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke m-tech II nei. Hehe! :D Dette er standard frontfanger på facelift E46.

IKKE kjøp M6 replica felger, mener nu jeg! "ALLE" kjører rundt i sånt. Dvs, alt i fra Opel, til Mercedes, til BMW.

Evt felger som er fine, er Harte Classic Replica. Riktignok så er det en del med BMW som har disse, men er ikke mange som ikke har BMW som har dem.

Du var visst før meg ;) Har som sagt ikke så lyst på M6 replica felger nei, takk for forslaget med Hartge Classic Replica, men har ikke så lyst på skrudde felger. Uansett bra forslag :) Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enkelt å bytte ja :)

Sideblink: bare å skyve dem forover mot panseret. KAN sitte, men er ingenting å skru.

Frontblink: er ingentin å skru her heller. Bruk en skrutrekker i et avlangt lite hull rett over blinklyset igjennom karosseriet, og press ned. Du skal kjenne at det gir litt etter. Litt enklere å se på selve de blinklysene du setter inn, hvor du skal presse, samt bruke en lommelykt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontblink: er ingentin å skru her heller. Bruk en skrutrekker i et avlangt lite hull rett over blinklyset igjennom karosseriet, og press ned. Du skal kjenne at det gir litt etter. Litt enklere å se på selve de blinklysene du setter inn, hvor du skal presse, samt bruke en lommelykt :)

Frontblink har nok en skrue ja(facelift), men som ChrZZ sier så ser du den i et avlangt hull over blinklyset i karroseriet, en liten plasthylse med en stjerneskrue i midten, løsne litt på den så skyver du bare blinklyset ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontblink: er ingentin å skru her heller. Bruk en skrutrekker i et avlangt lite hull rett over blinklyset igjennom karosseriet, og press ned. Du skal kjenne at det gir litt etter. Litt enklere å se på selve de blinklysene du setter inn, hvor du skal presse, samt bruke en lommelykt :)

Frontblink har nok en skrue ja(facelift), men som ChrZZ sier så ser du den i et avlangt hull over blinklyset i karroseriet, en liten plasthylse med en stjerneskrue i midten, løsne litt på den så skyver du bare blinklyset ut. :)

Beklager! :oops: Trodde dem hadde vært smarte nok til å designe nogenlunde enkelt design. Kjipt hvis man skal bytte blinklys, og ikke har skrutrekker da.. :/ På prefacelift, så kan man jo, om så, bruke en kvist, for å få ut lykten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontblink: er ingentin å skru her heller. Bruk en skrutrekker i et avlangt lite hull rett over blinklyset igjennom karosseriet, og press ned. Du skal kjenne at det gir litt etter. Litt enklere å se på selve de blinklysene du setter inn, hvor du skal presse, samt bruke en lommelykt :)

Frontblink har nok en skrue ja(facelift), men som ChrZZ sier så ser du den i et avlangt hull over blinklyset i karroseriet, en liten plasthylse med en stjerneskrue i midten, løsne litt på den så skyver du bare blinklyset ut. :)

Beklager! :oops: Trodde dem hadde vært smarte nok til å designe nogenlunde enkelt design. Kjipt hvis man skal bytte blinklys, og ikke har skrutrekker da.. :/ På prefacelift, så kan man jo, om så, bruke en kvist, for å få ut lykten ;)

Ja det skal ikke være enkelt :), pass bare på å ikke skru skruen helt av, for da detter den ned slik at du må av med tåkelys for å finne den... beeeen there done that... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...