Gå til innhold

bmw`n er brå på rattet, sporer, mangler kjøreegenskaper

sveinern2
 Share

Anbefalte innlegg

Heo!

Spurte på forumet for en tid tilbake om hvorfor bilen min sporet var veldig brå på rattet osv for en stund siden, fikk til svar at 4. hjuls kontroll var tingen.

Nå har jeg tatt 4. hjuls kontroll, kjøpt nye dekk.

Men fortsatt er den "ustyrlig", føles liksom ikke som en har kontroll, må kurskorigere stadig vekk. I forbikjøringer, når en svinger ut virker det liksom som at bilen blir "kastet" ut i veibanen.

Er ikke kjekt å kjøre når det er slik :cry:

Noen som har noen tips? :?:

Bmw e36 94 mod. ikke senket.

BBS RX 17* 225/45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva slags lufttrykk kjører du på? Med mindre de som tok firehjulskontrollen er noen inkompetente aper så skulle de sett om det var noen foringer elns som burde vært byttet først.

Jeg har hatt både 225 og 215 uten slike problemer.. hvorfor skulle de dimensjonene være noe verre? :?

Hokksund har fine veier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Kumho i 225.. Spora..

Hadde Michelin i 215.. Spora..

Har Toyo i 235 med dekkstrekk.. Sporer mindre enn 235 og 225..

Merkelig nok. Har ikke noe forskningsresultat å vise til.. Bare reine og skjære følelsen av å kjøre bilen..

Nå skal det også sies at etter å ha justert cambern bak, ble bilen "roligere" og virket mindre nervøs enn da jeg fikk den fra firehjulskontroll.. Men så ble da også firehjulskontrollen foretatt med høyeste høyden på coilovers, også har jeg endel mindre innpress på sommerfelgene, så det ble bare helt feil det..

Men kjenner til "fenomenet" trådstarter beskriver.. Å kjøre forbi er til tider en merkelig blanding av frykt og glede i det du kjenner aksen, svinger over og bilen kaster seg nesten ut på hvitlinja på andre siden pga hjulspor.. Hjulsporene ble på en strekning av rv7 målt til å være opptil 14 cm dype i forhold til veidekket.. Det ble målt ved å legge ett langvater over veien og måle dypeste spor..

Og det var ikke noe "tulle"gruppe som målte heller. Det var sjefen for største fraktselskapet i Hallingdal, Ordførerne og Mesta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags lufttrykk kjører du på? Med mindre de som tok firehjulskontrollen er noen inkompetente aper så skulle de sett om det var noen foringer elns som burde vært byttet først.

Jeg har hatt både 225 og 215 uten slike problemer.. hvorfor skulle de dimensjonene være noe verre? :?

Har ikke peiling om hvilket luftrykk, er det som dekkmannen fylte på, hva tror dere dekkene skal ha?

er ialfall ikke bare meg som må sitte med begge hendene på rattet :P

Men har en kompis som kjører merce, han har 225/40 18, sporer nesten ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...