sveinern2 Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 Heo! Spurte på forumet for en tid tilbake om hvorfor bilen min sporet var veldig brå på rattet osv for en stund siden, fikk til svar at 4. hjuls kontroll var tingen. Nå har jeg tatt 4. hjuls kontroll, kjøpt nye dekk. Men fortsatt er den "ustyrlig", føles liksom ikke som en har kontroll, må kurskorigere stadig vekk. I forbikjøringer, når en svinger ut virker det liksom som at bilen blir "kastet" ut i veibanen. Er ikke kjekt å kjøre når det er slik Noen som har noen tips? Bmw e36 94 mod. ikke senket. BBS RX 17* 225/45 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 breie, kanskje dårlige!? dekk... generelt dårlige veier i norge, og kanskje dårlige foringer i forstillinga... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agares Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Jeg har også 225x45 på min bmw, den liker også dårlig at det er 2stk. dreneringsgrøfter i hver kjørebane. Lurer på om dette er noe nytt vegvesenet har begynt med for å samle mest mulig vann på 2 steder i kjørebanen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 225 er seriøst værste bredda på dekk også da.. 215 er ikke noe særlig bedre.. Jeg har 235 og det er bedre enn 225 hvertfall her oppe.. Men likevel slipper jeg ALDRI rattet i fart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Hva slags lufttrykk kjører du på? Med mindre de som tok firehjulskontrollen er noen inkompetente aper så skulle de sett om det var noen foringer elns som burde vært byttet først. Jeg har hatt både 225 og 215 uten slike problemer.. hvorfor skulle de dimensjonene være noe verre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Hva slags lufttrykk kjører du på? Med mindre de som tok firehjulskontrollen er noen inkompetente aper så skulle de sett om det var noen foringer elns som burde vært byttet først. Jeg har hatt både 225 og 215 uten slike problemer.. hvorfor skulle de dimensjonene være noe verre? Hokksund har fine veier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Hadde du samme dekktype i både 225 og 235? På samme felgen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Hadde Kumho i 225.. Spora.. Hadde Michelin i 215.. Spora.. Har Toyo i 235 med dekkstrekk.. Sporer mindre enn 235 og 225.. Merkelig nok. Har ikke noe forskningsresultat å vise til.. Bare reine og skjære følelsen av å kjøre bilen.. Nå skal det også sies at etter å ha justert cambern bak, ble bilen "roligere" og virket mindre nervøs enn da jeg fikk den fra firehjulskontroll.. Men så ble da også firehjulskontrollen foretatt med høyeste høyden på coilovers, også har jeg endel mindre innpress på sommerfelgene, så det ble bare helt feil det.. Men kjenner til "fenomenet" trådstarter beskriver.. Å kjøre forbi er til tider en merkelig blanding av frykt og glede i det du kjenner aksen, svinger over og bilen kaster seg nesten ut på hvitlinja på andre siden pga hjulspor.. Hjulsporene ble på en strekning av rv7 målt til å være opptil 14 cm dype i forhold til veidekket.. Det ble målt ved å legge ett langvater over veien og måle dypeste spor.. Og det var ikke noe "tulle"gruppe som målte heller. Det var sjefen for største fraktselskapet i Hallingdal, Ordførerne og Mesta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWtotti Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Min er også slik. Kjører også på 225. Hadde bilen på firehjulskontrol for ett par uker siden, men merka ikke noen merkbare forskjeller. Er nesten så jeg gleder meg til å få på vinterhjula for da kan man slappe av litt mens man kjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 eg har 215-45 på mine fremdekk og merker ingenting av det dere beskriver her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Har og erfart at Toyo sporer lite i forhold til mye annet. Kjører Dunlop Sportmaxx på BMW'en nå og har ikke merket noe sporing med de, men er en ganske snill profil (235/45-17). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinern2 Skrevet September 16, 2008 Forfatter Share Skrevet September 16, 2008 Hva slags lufttrykk kjører du på? Med mindre de som tok firehjulskontrollen er noen inkompetente aper så skulle de sett om det var noen foringer elns som burde vært byttet først. Jeg har hatt både 225 og 215 uten slike problemer.. hvorfor skulle de dimensjonene være noe verre? Har ikke peiling om hvilket luftrykk, er det som dekkmannen fylte på, hva tror dere dekkene skal ha? er ialfall ikke bare meg som må sitte med begge hendene på rattet Men har en kompis som kjører merce, han har 225/40 18, sporer nesten ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Nei men er vel 2,1 foran og 2,3 bak? På mine fikk jeg beskjed om at det var så mye dekkstrekk at jeg måtte kjøre med 3 bar.. Og det virker som om det er ett standard tall.. Hal aldri opplevd noen som sier noe annet på dimensjonene jeg har nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Dra det opp til rundt 2,8-3,0 ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 hvor mye strekk skal man ha før man må opp i såpass høyt dekktrykk? btw. min sporer no helt borti helsike med 235-40-18 og 265-35-18 på 8,5x18 og 10x18. billige utslitte kumho dekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå