Gå til innhold

bmw`n er brå på rattet, sporer, mangler kjøreegenskaper

sveinern2
 Share

Anbefalte innlegg

Har prøvd i de siste og kjøre med 3bar framme og bake, de funka dårlig, i større hastigheter vart bilen rett og slett livsfarlig. Helt jævlig styrerespons :!: Så har funnet ut at på mine dekk er nok 2,8 -3,0 er perfekt valg :)

mener du at du har 2.8 foran, og 3.0 bak nå? eller at du har i mellom der? hehe...

jeg kjører 3.0 i 235/40-17 på 17x7.5" m-conture felger, og kjørte i 210-215 inn mot oslo forrige helg, og har aldri kjørt mer stabil bil :-D

2,8 framme og 3,0 bake ja:)

Men det at min var fucka med 3,0 framme kan jo være endel veienes skyld, er ikke akkurat like gode veier her som inn mot oslo :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var selvfølgelig 225/50/16 der sitter på bilen nå.

Har sett jeg kan gå ned til 205/55/16 og få nesten identisk størrelse, bare 0,1% forskjell.

Med de veier vi har i Norge tror jeg det er lurt, bedre og billigere. (ca. 300,- per dekk)

Med bilen i Danmark kjører den jo som på skinner, men i Norge er den veldig følsom. Dekkene er også noe slitt nå da....

Det er Dunlop SP2000 W der sitter på nå, tror jeg kjører ut til Shariff og ser hva de anbefaler av dekkmerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

----og husk masse luft, eller aller helst ; nitrogen. har selv 45 psi Nitrogen bak på mine 265\35\19 dunløp sportmax (e39 wagon). Ikke registrert innvendig slitasje ennå, slik det var på forrige dekksett tilhørende forrige eier. Har også tatt 4 hjuls kontroll med ferske dekk. 39 psi framme på 235\35\19 (en tomme bredere felg bak)

og ikke minst: div. foringer må stort sett alltid byttes rundt 200000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Jeg hadde STOOORE problem med at bilen sporet noe jæ... på min e46. Det var rett og slett farlig. Jeg hadde 225/40 dekk på som var ganske slitte og vinkelen på dekket var nermest 90 grader (dekkside-dekkbane).

Jeg skiftet alle dekkene til 235/40 Nankang NS2, og nå er det en fryd å kjøre.. ;)

Jeg tror det har mye med hva slags dekk du kjøper ang. sporing. Jeg tror at dekket bør vere litt avrundet i kantene for å unngå sporingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...