sveinern2 Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Har prøvd i de siste og kjøre med 3bar framme og bake, de funka dårlig, i større hastigheter vart bilen rett og slett livsfarlig. Helt jævlig styrerespons Så har funnet ut at på mine dekk er nok 2,8 -3,0 er perfekt valg mener du at du har 2.8 foran, og 3.0 bak nå? eller at du har i mellom der? hehe... jeg kjører 3.0 i 235/40-17 på 17x7.5" m-conture felger, og kjørte i 210-215 inn mot oslo forrige helg, og har aldri kjørt mer stabil bil 2,8 framme og 3,0 bake ja:) Men det at min var fucka med 3,0 framme kan jo være endel veienes skyld, er ikke akkurat like gode veier her som inn mot oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oslo Skrevet April 8, 2009 Share Skrevet April 8, 2009 Det var selvfølgelig 225/50/16 der sitter på bilen nå. Har sett jeg kan gå ned til 205/55/16 og få nesten identisk størrelse, bare 0,1% forskjell. Med de veier vi har i Norge tror jeg det er lurt, bedre og billigere. (ca. 300,- per dekk) Med bilen i Danmark kjører den jo som på skinner, men i Norge er den veldig følsom. Dekkene er også noe slitt nå da.... Det er Dunlop SP2000 W der sitter på nå, tror jeg kjører ut til Shariff og ser hva de anbefaler av dekkmerke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rush64 Skrevet April 8, 2010 Share Skrevet April 8, 2010 ----og husk masse luft, eller aller helst ; nitrogen. har selv 45 psi Nitrogen bak på mine 265\35\19 dunløp sportmax (e39 wagon). Ikke registrert innvendig slitasje ennå, slik det var på forrige dekksett tilhørende forrige eier. Har også tatt 4 hjuls kontroll med ferske dekk. 39 psi framme på 235\35\19 (en tomme bredere felg bak) og ikke minst: div. foringer må stort sett alltid byttes rundt 200000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet Juni 15, 2011 Share Skrevet Juni 15, 2011 Jeg hadde STOOORE problem med at bilen sporet noe jæ... på min e46. Det var rett og slett farlig. Jeg hadde 225/40 dekk på som var ganske slitte og vinkelen på dekket var nermest 90 grader (dekkside-dekkbane). Jeg skiftet alle dekkene til 235/40 Nankang NS2, og nå er det en fryd å kjøre.. Jeg tror det har mye med hva slags dekk du kjøper ang. sporing. Jeg tror at dekket bør vere litt avrundet i kantene for å unngå sporingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juni 15, 2011 Share Skrevet Juni 15, 2011 nankang er de største drittdekkene man kan ha på våt asfalt! de er jo farlige som fy... men ja, påstanden din er riktig... runde dekk gjør at det sporer mindre, men, noe jeg opplevde, var at de ble veldig fort slitt også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet Juni 15, 2011 Share Skrevet Juni 15, 2011 Om de er noen drittdekk, gjenstår for min del å sjå.. men mange er veldig fornøyd med de. Sporingen er helt vekk og da er jeg så langt veeldig fornøyd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juni 15, 2011 Share Skrevet Juni 15, 2011 folk er fornøyd fordi de er billige hehe... bare vær forsiktig på våt asfalt jeg slet ut et sett framdekk når jeg bare kjørte 3500 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå