Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
  Lars89 skrev:
S50 går inn, men er jo mye mer spennende med S38. Lykke til! :wink:

n62vyisqwi023dl7hiee.jpg

Takk takk. får nå sjå om da blir nåke ny motor med da førsta. tar da så da komme.

• Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
  Arotished skrev:
Pen bil! Er enig med deg at 150 hester/lav torque er litt lite på en såpass tung bil men i avgiftnorge så er det fult forståeligt.

Stemmer det ja, er 400hester i S62'n men det som er litt greit med den motoren er at tyskerene har laget en hel del med flaskehalser rundt omkring på denne bilen.

Nytt eksoss hele veien (supersprint) = 40rwhp

Nytt intak, kombinasjon av ram air og cone filter = ca 15-20rwhp

Borra thottle body'er/større velicity stacks (alle åtte) = 25-35rwhp

Porta intak/eksoss = 25-35rwhp

Letta svinghjul = bedre akks

Reprogramering = 10-12rwhp på topp men feitere kurve. E

Elektrisk kjølevifte = 5rwhp-10wrhp pluss bedre akks

Underdrive pully'er = ca 5rwhp, bedre akks

3:45 diff = 15% mer torque

Alle effektøkningene er bevist med benkpapairer på m5board.com for vær komponent (ikke samlet altså) så en kompinasjon av disse vil nok gi endel. kan jo toppe alt med å montere litt pustehjelp, f.eks ESStuning presse som skal være rett rundt hjørnet å da kan du plusse på 150/180 hester men dette er HVIS du har en orginal s62 motor.

Men on-topic igjen, lykke te med godkjeningen :)

E nåkk so og sei umuli og få da godkjent:p. men så lenge eg klare og holda meg vekke fra politi\statensvegvesen så går da sikkert fint:p.

Bilen min e jo ikkje godkjendt med kompressor som eg kjører med no heller.

Skrevet

mente du at det er umuligt å få en s62 motor godkjent i en e39 520? eller å få kompressoren godkjent i en BMW?

Det er jo folk som får turbo godkjent i bmw så det er da ikke helt umuligt men problemer er bare at de vil stille krav om avgass/støy måling. Så ja, det koster vel mye mer enn hva boten er for å kjøre med kompressor (hvis du blir tatt da)

Skrevet
  Arotished skrev:
mente du at det er umuligt å få en s62 motor godkjent i en e39 520? eller å få kompressoren godkjent i en BMW?

Det er jo folk som får turbo godkjent i bmw så det er da ikke helt umuligt men problemer er bare at de vil stille krav om avgass/støy måling. Så ja, det koster vel mye mer enn hva boten er for å kjøre med kompressor (hvis du blir tatt da)

meinte ikkje at da va umuli nåken av delene, men ikkje verdt forsøke fra mi sia:p. har søkt om å fått godkjendt kompressoren i bilen min og fått svar. så eg veit kravo, men trur ikkje da e verdt alt stresse:p

Skrevet
  Haug523 skrev:
Haha skrivefeil du :P kossen forklare du då at da e 60hk mellom dei to motorane når da e 160? :D

Va skrive feil ja, veit litt om bmw. Men kan ikkje nåkk :)

Ein org 3.8 liter i e34 har 340hk og org i m5 i e39 har 400hesta, og viss ikkje eg tar heilt feil e da 60 hk mindre i 3.8literen som står i e34.

men du tenkte vel at e39 m5 har 500hesta siden du skreiv 160?

Skrevet
  narcatis skrev:
  Haug523 skrev:
Haha skrivefeil du :P kossen forklare du då at da e 60hk mellom dei to motorane når da e 160? :D

Ein org 3.8 liter i e34 har 340hk og org i m5 i e39 har 400hesta, og viss ikkje eg tar heilt feil e da 60 hk mindre i 3.8literen som står i e34.

Hehe, ja skrivefeil vett du :P blingsa litt der ja, vett at E39 har 400 ja og E60 M5 har 400+100hk

Skrevet
  Haug523 skrev:
  narcatis skrev:
  Haug523 skrev:

Hehe, ja skrivefeil vett du :P blingsa litt der ja, vett at E39 har 400 ja og E60 M5 har 400+100hk

jadda. låv me skrivefeil :lol: .

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Skrevet
  narcatis skrev:
Hei, nåken her så veit kor store dyse da står i min m52b20 motor?

ca 150cc kanskje?

kjører nå med 315cc dyser og a-dekk chip, knall d;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...