Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

9ecyziskic6c0v4h4tq9.jpg

Jag måste tyvärr sälja bilen på grund av studier.

Bilen är en 325i touring som är ombyggd till en "M3 Touring" för 8 år sedan. Endast Bmw orginaldelar har använts under ombyggnaden. Ser ut som en bil Bmw själva kunde ha byggt. Inget har lämnats åt slumpen.

Motor: Hartge preppad rak sexa som kallas H35, är i grunden BMW:s beprövade M30 3.5 liters motor. Skillnaden är andra kolvar, specialtopp samt omprogramerat sprut. Försedd med rostfritt Ferrita avgassystem med race katalysator.

Effekt: 255 hk, vid 6000rpm. Max vridmoment 365 nm vid 4100rpm

Prestanda 0-100 på 5,9 sek toppfart 253 km/h

Transmission: Getrag sportlåda "Sportgetriebe" (ettan neråt)

Kaross: M3 E30 fram och bakstötfångare och sidokjolar, vita blinkers, M3 E30 framskärmar och svetsade bakskärmar i M3 look (plåtbreddat och öppningsbara bakdörrar), igensvetsade hantag till bakdörrar, igenlagda dörr-lister. Fönsterlister lackerade i grått.

Framvagn: Hartge framvagnsbrygga. M3 E30 aluminium (polerade) bärarmar. Alpina motorkuddar. KW ställbara fjädrar(0-80mm), koni stötdämpare, Hartge ställbara krängningshämmare. Alla delar blästrade och gulzinkade.

Bakvagn: M3 E30 drivaxlar, M3 E30 baxaxel med 40 procent diffbroms. Extra stabiliseringsstag. KW ställbarafjädrar (0-40mm), koni stötdämpare. Hartge kräningshämmare. Alla delar blästrade och gulzinkade.

Styrsystem: M3 E30 kuggstångs styrning

Bromsar: Fram M3 E36 3.0 orginal. Bak M3 e30 orginal . Metallomspunna bromsslangar.

Inredning: E36 framstolar sport, bak orginal soffa, allt omsytt med M3 Touring inbroderat i ryggstöden. Dörrsidor och tak omsytt i samma tyg som stolar. Stora färddatorn, farthållare, elhissar fram och bak, eltaklucka. Mittarmstör med orginal E30 mugghållare vilket är ovanligt.

Alarm: Cargard 800 billarm.

Lack: Rover "Tahiti blue met" jrj/965.

Fälgar: M5 E39 orginal omlackade i gråmetallic

Däck: Helt nya runt om, Conti Sportcontact 2 215/35 18 fram, 255/30 18 bak

För mer info om bilen och ombyggnaden se BILSPORT NR 8 2001 eller:

http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/f00633/f00633.htm

Pris: BUD över 130 000:- ej byten

Unik bil som väcker enorm uppmärksamhet. Detta är en bil som måste ses och upplevas i verkligheten.

xzwdkcs80f39pzykw0vc.jpg

7b69s1yiuatu1z8wxi02.jpg

c7lsnpjuv3lozpofs64v.jpg

npmq2nqdvj9c602817sy.jpg

Skrevet

Husker denne fra bilsport-bladet for sikkert 8 år siden. sykt pen og seriøst byggd.

Burde ta bilder av interiøret da det var spesialsydd om jeg ikke husker feil.

Skrevet

Tack så mycket, kul att ni gillar bilen. :)

Bilen har varit med i flera olika tidningar.

Här finns lite bilder på inredning samt några byggbilder.

p0574oonstiirwa9eh3n.jpg

fepvya1697xd0mw7i8zi.jpg

vobecac0zqlyqd9jpib2.jpg

6gkct4vit96egbxxbr2z.jpg

Skrevet
Hvordan er det å få norske skilt på denne tro?

Om den er godkjent ombygd i Sverige, så skal det gå greit, om ikke det har kommet noe nytt på det også da. For jeg har godkjent flere biler som er ombygd å godkjent i et Eu land. Er vist en regel der som seier at da må den godkjennes. Men skjekk dette opp, før du gjør noe med det.

  • 2 months later...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...