proto Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Hei, har fått problemer med bilen. Har en 98 modell e46 318. Når bilen er kald så fjusker det sinnsykt når jeg kjører. Ingenting når den står å går på tomgang. Mister all effekt, kjennes ut som om noen som prøver å holde igjen bilen. smeller litt i potta av og til. Men når den blir varm er den grei, men ikke når jeg båtner pedalen, kjenner anntydning til fjusking og ikke noe spesiell respons på gassen. Noen som vet hva dette kan være?? Har skiftet Plugger, Luftmengdemåler, nettopp vart på service og skiftet olje +++ inspection II. mvh. Kim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Ville tro det var lambdasonde, men kan også være vakumlekkasjem tett katalytor eller noe helt annet. En diagnose (på BMW) vil fortelle deg mye. De på BMW kjenner gjerne feilkoden og "vet" hva som må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaat Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Antar det er lambdasonden.. hadde akkurat samme atomene på min e46 318. byttet denne og det var bort:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proto Skrevet September 20, 2008 Forfatter Share Skrevet September 20, 2008 fant ut noe nytt i dag.. Når jeg gir full gass så mister jeg mye effekt, men hvis jeg slakker av litt på gassen så går den mye bedre.. Kan det fortsatt være lambdasonde? Er jo to på min jo, en før og en etter kat.. er dumt å kjøpe de 2 hvis det kan være noe annet.. Skal ta en test med startgass på alle vakumslanger i morgen. så får se om jeg får bestilt time på bavaria molde og ta diagnosetest.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas1995 Skrevet Mars 16, 2016 Share Skrevet Mars 16, 2016 Hva fant du ut om dette?:) sliter med det samme på min 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Mars 16, 2016 Share Skrevet Mars 16, 2016 (endret) On 20.9.2008 at 21.13, proto skrev: fant ut noe nytt i dag.. Når jeg gir full gass så mister jeg mye effekt, men hvis jeg slakker av litt på gassen så går den mye bedre.. Kan det fortsatt være lambdasonde? Er jo to på min jo, en før og en etter kat.. er dumt å kjøpe de 2 hvis det kan være noe annet.. Skal ta en test med startgass på alle vakumslanger i morgen. så får se om jeg får bestilt time på bavaria molde og ta diagnosetest.. Det at du mister effekt når du gasser, men at den går bedre når du slakker av minner veldig mye om da jeg hadde tett katalysator en gang på en e36 320i. Lambdasonde trenger du ikke bytte bare for å prøve. Den kan sjekkes live med diagnose utstyr. Det kan gjøres samtidig som du eventuellt tar en diagnosetest. EDIT: Den tråden her var rimelig gammel ja...... kommer neppe noe svar Jonas1995. Endret Mars 16, 2016 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå