fosse1 Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 Hei og hå! Jeg og to kamerater av meg tenkte vi skulle ta en tur til tyskland for å ta oss en liten ferie, pluss og teste bilen min litt (BMW 525i.) Dagen før avreise måtte jeg sette på eksosannlegget da det har vært av i lengre tid etter reprasjon. Det som møtte oss i danmark var ett eksosannlegg som var ramlet av under bilen (vi tok Color Line, derfor merket ikke før Danmark) Klokken var vel 23.00 da, og verksted ? nei.. Noe verktøy med oss? nei.. Så da var det å finne noe som ikke smeltet og begynne å knytte opp eksosannlegget under bilen. Høytalerkabler med kobber inni må jo være flott.. så da var det til å knytte opp (bilder lengre nede) Da vi passerte Ålborg på motorveien sa min medpasasjer, at det gnistret som bare fy bak bilen... klokka var vel nå passert midnatt og det var 130 sone der å vi stoppet opp å måtte demontere endel av eksosannlegget... vi skvatt godt da en lastebil kjørte ned varseltrekanten vår så det spruta på oss ! han så oss rett å slett ikke.... 1 halvtime gikk der, og så var det ut på veien igjen. Rett over grensa til tyskland begynte varsellampene og feilmeldinger å komme på skjermen å poppe opp "Kjøleveske mangel, Lavt oljetrykk oooosv) Vi ringte BMW og fikk avkreftet at dette mest sannsynlig var datafeil pga service lampen lyste rødt på oljeskift! Vi kjørte da videre... og alt gikk greit, vi var inne i tyskland fredagen og tok en oljetrykktest, alt var helt topp stand og da var jeg glad mann Men så kom hjemturen da.. vi stoppet på en resteplass, og bare for å toppe hele turen, lekket bilen bensin (som om ikke den er dyr nok) Vi bestemte oss for å bare gi bånn gass å komme oss til båten igjen ! Men ellers en fin tur lå greit i 170 igjennom tyskland (utenom 2 timer i ulykkeskøer) og toppfarten fikk jeg til å bli 217 på GPS ! Her ser dere ledningene, altså festet av eksos Her ligger vi å skrur for harde livet med hendene! Her måtte vi finne en kant for å kunne komme under bilen ! hehe Og het til å skru for 3. gang ! GPS'en... 217 km/t var det vi var oppe i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 217 km/h er bra det... 24V eller 12V motoren du har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 217 km/h er bra det... 24V eller 12V motoren du har? Det sier seg vel nesten selv... 24V (manuelt gear) skal iht. BMW ha en topphastighet på 230 Km/t... mot 221 Km/t for 12V varianten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 Hørtes strevsomt ut.. Hadde Tysklandstur med en E34 520i M20 for noen år siden. Det gikk over all forventning. Var heldigvis heldigere enn dere. Ikke et eneste problem på hele turen. Måtte bare konstantere at BMW aldri har vært best på 0-50, men at det neppe fantes noen bil med såpass lavt hk/vekt-forhold som er så deilig å cruise i 160 med. Ikke strevsomt i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 hadde danmarks tur i påsken som gikk veldigt bra e34 535 kjørte fra stavanger til kristiansand. tok ferja over, etter 2timer i danmark røyk girkassa en øde plass som het så mye som purhus havnet i randers i en ukes ti. var på vei til tyskland men bilen ble ferdigt bygd samme dag vi reiste så alt kunne ikke gå etter planen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 Hørtes strevsomt ut.. Hadde Tysklandstur med en E34 520i M20 for noen år siden. Det gikk over all forventning. Var heldigvis heldigere enn dere. Ikke et eneste problem på hele turen. Måtte bare konstantere at BMW aldri har vært best på 0-50, men at det neppe fantes noen bil med såpass lavt hk/vekt-forhold som er så deilig å cruise i 160 med. Ikke strevsomt i det hele tatt. Det er også min erfaring med vår 2003 E46 318d Touring... det er først over 180 Km/t at man merker at det hadde vært OK med en litt større motor. Selv ved kontinuerlig 160 km/t overstiger ikke dieselforbruket 0,80 liter/mil... og det er faktisk rimelig praktisk når man skal kjøre til den franske rivieraen i løpet av en natt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 20, 2008 Share Skrevet September 20, 2008 FORBRUKET var en helt annen del av historien med en gammel M20B20. M52B28en er heldigvis mye snillere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 den bilen så jeg her om dagen var i krsand for og hente en bil, la merke til den spesielle fargen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 Et triks er å alltid gå med skinnbelte, da kunne du bare brukt det til å bunnet opp eksosen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse1 Skrevet September 21, 2008 Forfatter Share Skrevet September 21, 2008 217 km/h er bra det... 24V eller 12V motoren du har? Det sier seg vel nesten selv... 24V (manuelt gear) skal iht. BMW ha en topphastighet på 230 Km/t... mot 221 Km/t for 12V varianten. Sier seg nesten bare seg selv for jeg har en 12V Sandersen Skrevet: Søn Sep 21, 2008 04:42 Tittel: den bilen så jeg her om dagen var i krsand for og hente en bil, la merke til den spesielle fargen Du kjørte ikke tilfeldigvis en hvit eller grå bmw ? og hilste med hånden din ? Men alle problemene er fikset på bilen nå så nå er det full fart igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet September 21, 2008 Share Skrevet September 21, 2008 hehee.. typer i allers.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 niks kjørte grønn voyager tenkte og ta bilde men du forsvant i bil mengden i en rundkjøring el no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Tim Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 217 km/t er ikke gale for en 20 år gammel mediumstor bil på rundt 1400 kg utstyrt med en 2,5L. Interresant å lese om tysklandsturen i og med at jeg har samme bil med samme motor. Men skal til å montere schrick 288 kam, chip og grenrør. Så håper på i alle fall samme tall som en 24v ville klart. En positivt ting jeg tenkte over forleden dag med 12v'eren er at den er 19kg lettere enn 24v'eren, det vil også si at man har mindre vekt framfor akslingene forran som er en uting. Som er kjent med 6'er motorene i og med at de er ganske lang i lengde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 har kjørt med eksos bundet fast i ledninger fra valencia i spania til nord frankrike, så det funker fint det! Det var heldigvis med en stor varebil så det var mulig å komme til under der.... Og det er jo typisk at slikt skjer når alle verksteder er lukket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå