336mik Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 En ting jeg sier meg enig i her,er at folk kommer for seint til treffet(jævla latstokker). Og det andre er,for førere. Man setter ikke igjen bilen sin hvor som helst til enhver tid,og man begynner ikke å bytte dekk i pitlane,dette har man depoet til. Så fryktelig mange tilfeller av folk som hadde gått fra bilen sin i pitlane,og er langt borte og ser på biler.Dette er de samme som står å ser på heatet det skulle kjørt i,før de plutselig kommer på bilen sin og må løpe et par hundre meter for å kjøre/evt flytte den.Dette tar "BARE" 2 minutter da,men det er jævlig kjett å gå glipp av de 2 minuttene,siden det ikke er så mange runder man får kjøre i løpet av et treff,og når dette skjer 5 ganger i løpet av en dag,så har man egentlig gått glipp av et helt heat.
Henrik K Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Ser poenget med egen kø for utstilling ved innsjekk. Tar med oss det forslaget til neste treff på Våler. Denne gangen var vi veldig usikre på hvor mange som ville komme på selve utstillingen, og dermed hadde vi ikke planlagt en egen kø for dette. Med såpass bra oppmøte bør vi nok finne en smidigere løsning for disse medlemmene. Med to velfungerende innsjekkposter, burde det uansett gå en del raskere enn det gjorde i perioder på lørdagsmorgenen. I fjor var det så og si ikke biler igjen i køen da første førermøte startet. I år gikk det dessverre litt tregere. Når førermøtet startet burde vi sørget for at det var fri passasje for de bilene som bare skulle på utstilling.
Yahn Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Takk til alle som møtte opp! Og takk til arrangøren for MEGET bra gjennomføring. Jeg har ikke tidligere deltatt på treff på Vålerbanen, og heller aldri på treff i regi av BMWCCN. Jeg var tilstede kun lørdag, og tenkte jeg ville gi en tilbakemelding fra dagen: Ankomst (8/10): Jeg ankom kl 09 og effektiviteten i innsjekken virket god. Hyggelige vakter gir en god start på dagen Jeg var inne i god tid før førermøtet, men så ut av vinduet under førermøtet at det sto mange parkerte biler i køen, så en ordning for at ikke innkjøring/innsjekking blir "sperret" kan være verd å tenke på. Men bortsett fra parkering under førermøte synes jeg innsjekking fungerte glimrende. Parkering (9/10): Veldig positiv til hvordan man ble vist vei til parkering. Effektivt og ryddig, og man slapp å bli stående å vente på at alle skulle lete etter en plass... Sikkert noen som skulle ønske å parkere sammen med noen de kjenner, men da får man komme samtidig eller forsøke å holde av plass til de som kommer etter... Førermøte (10/10): Seriøst og bra gjennomført. Kunne nok sagt litt mer om "alternativt sporvalg", men alt i alt seriøst og ryddig. Banekjøring (9/10): Likte opplegget med inndeling i klasse 1 og 2 (selv om jeg ikke skjønte det før jeg hadde kjørt et par heat i klasse 1). Jeg forsto det slik at man ikke kunne bytte klasse i løpet av dagen. Hvis det finnes en praktisk løsning, tror jeg det kunne være bra for enkelte at man fikk prøve seg i klasse 1, for så å kunne avansere til klasse 2 når man følte seg moden. Min egen missforståelse medførte at det ble slik for meg, og det var egentlig glimrende. Forstår at man ikke kan hoppe fram og tilbake flere ganger i løpet av dagen, men kanskje en liten sjanse for å avansere. Synes også det var genialt at banevaktene hadde røde vester, så var det lettere å vite hvem man kunne spørre om hva. Ble kanskje noe mye dø-tid ved feiing, men det blir jo en avgrensning mot sikkerheten, så egentlig har arrangøren min støtte. Familiekjøring (8/10): Jeg forstår dette har vært tradisjon, men er ikke noe jeg har vært med på tidligere på treff jeg har vært på. Synes det vær veldig positivt, slik at man kan ta med kone/mann og unger ut på en liten luftetur med meget lav risiko. Morro for min svoger på 17,5 som fikk kjørt litt med L . Jeg forstår at INGEN FORBIKJØRING er et meget effektivt tiltak for å redusere fart og risiko, men til tider køet det seg veldig. Det kunne kanskje vært vurdert blå-flagg (som i go-cart) eller en avkjøring i et sidespor for det aller sakteste bilene... Alternativt spor (6/10): Jeg hadde ikke fått med meg at det var påmelding for "alternativt sporvalg" (min feil), men fikk meldt meg på under førermøtet. Er det strengt tatt nødvendig med egen påmelding? Alt i alt er jeg fornøyd med aktiviteten, men nevner noen områder med "forbedringspotensial". Mest av alt MÅ standardsporet sperres med kjegler slik at alle kjører innom drifting-svingene. Var litt skummel å komme på skråss ut av svingen nå den bak kom forbi i standardsporet i ei grisefart. Denne "sikkerhets-svikten" trekker veldig ned... Som flere har nevnt var det litt tynt oppmøte på førermøte, da det ikke var like lett å få med seg annonseringen over høyttaleranlegget. Det kunne vært gitt et sted og tidspunkt for dette førermøtet på det ordinære førermøtet. Det virket heller ikke som om traseen var planlagt særlig i forkant, og heller ikke lagt noen plan for gjennomkjøring. Tiltaket var morro, men trenger litt planlegging. Det gikk seg til etter hvert, men noen kjegler hadde gjort seg... Forøvrig forstår jeg ikke hvordan de to første bilene klarte å kjøre "feil vei": Bil med varselblink kommer kjørende, to vakter med vest setter seg inn, bilen rygger med varselblink inn mot køen, vaktene i bilen vinker køen etter seg. Her burde man forstått at vi snakker "pacecar" og følger etter... Utstilling (?/10): Ikke akkurat det jeg er mest opptatt av, men det så ut til å fungere bra. Generelt (9/10): Lørdagen oppsummeres for meg som et av de beste banetreff/-opplevelser jeg har deltatt på . Det gir en utrolig bra opplevelse at uansett om hva eller hvem man spør så får man et hyggelig svar, eller en hyggelig henvisning til noen som kan svare. Kulturen/holdningen til vakter og arrangør var meget positiv Videre var det spesielt å være på et treff med meget stor brede både på bilalder, føreralder, ytelser og original/ombygd. Dette treffet hadde ALT. Takk for en glimrende lørdag, og regn med å se meg på flere BMWCCN-treff
BreitBau Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 ja! Faktisk det treffet jeg har følt meg mest velkommen på.. Føler det var verdt hver ENESTE krone.. Ikke bare fordi at jeg fikk pokal men er så enig så enig i det du sier om at alle jeg møtte på i gul vest var hyggelige og blide og hadde positive svar å komme med.. Selv hun frøkenen gikk rundt og smilte til alle... Følte meg litt kjekk Utstilling? Tjah.. Noe kunne jo vært gjort men skjønner at andre klasseinndelinger er litt vanskelig siden det ikke kan ta HELT av med premier da.. Stort sett fornøyd, og det lønte seg nok å være tidlig ute.. Dessuten er det første gang jeg har møtt dommere som er så interessert i å høre om hva du har gjort.. De fleste bare kjører en runde og ser seg om..
R Andersen Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Takk for et supert treff! Var der kun på søndag, og skulle egentlig bare kjøre et par runder for å sjekke ut den nye delen av banen, men det ble ca 19 mil på banen istedet... Den nye delen var veldig morsom!
336mik Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Selv hadde jeg vel ca 20 mil på banen på søndag,og satt på rundt 10 mil på lørdag. Det jeg så angående innsjekken er at i begynnelsen av dagen fløt det greit,men etterhvert ble det kø(fordi folk flest tror at så lenge de er der innen innsjekkens slutt,så er alt greit). Folk må bli bedre til å møte opp før.Lørdag var vi på plass noen minutter før 8,og da var vi vel nr5 i køen eller lignende. De som syns at det ble lang kø for å komme seg inn,burde ta seg en tur på gatebil til rundt den tiden innsjekkens der starter,så får dere se hva kø er. Søndag var jeg på plass midt i innsjekkinga(rundt 10.30),og da var det nesten bare å kjøre rett inn. Ros for arrangør som tok tekninsk i køen inn,og som fikk flyt på det hele,i motsettning til før da man først måtte parkere,for så å gå inn i sekreteriatet for å melde seg på,for så å gå ut igjen og finne en teknisk kontrolant. Hele helgen var bra,med unntak av alternativspor,som har forbedrings potensiale,men dette var jo nytt både for arrangør og deltakere.
BreitBau Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Du? Nummer 5? Sto ikke du i samme kø som meg da? Du MÅ jo ha sett oss?
[space] Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Familiekjøring (8/10):Jeg forstår dette har vært tradisjon, men er ikke noe jeg har vært med på tidligere på treff jeg har vært på. Synes det vær veldig positivt, slik at man kan ta med kone/mann og unger ut på en liten luftetur med meget lav risiko. Morro for min svoger på 17,5 som fikk kjørt litt med L Wink. Jeg forstår at INGEN FORBIKJØRING er et meget effektivt tiltak for å redusere fart og risiko, men til tider køet det seg veldig. Det kunne kanskje vært vurdert blå-flagg (som i go-cart) eller en avkjøring i et sidespor for det aller sakteste bilene... Familiekjøringen ble vel til køkjøring fordi de slapp på alle som ville kjøre. Banen var rimelig full, og da er det nødt til å bli slik. Likevel mye bedre enn å stenge banen mens mannskapet renset opp i den svingen på nye sløyfa. Lot kompisen min kjøre noen runder under dette heatet, og kan vel oppsummere med at det slo an, og jeg var livredd
Kjetil Sømme Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 ":hjs9nn34]Familiekjøringen ble vel til køkjøring fordi de slapp på alle som ville kjøre. Banen var rimelig full, og da er det nødt til å bli slik. Likevel mye bedre enn å stenge banen mens mannskapet renset opp i den svingen på nye sløyfa. Lot kompisen min kjøre noen runder under dette heatet, og kan vel oppsummere med at det slo an, og jeg var livredd Må vel nevne at jeg sto ved oljesølet på banen under familiekjøringen. De fleste oppførte seg greit forbi denne biten, men det var allikevel noen som dro på såpass at jeg følte meg utrygg selv om jeg sto bak traktoren på 5 tonn som jeg bevisst satte opp som en sperre. Jeg skjønner godt at rescueteamet velger å flagge av under sanering og tauing.
oddis Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Hvis sjåfører kjører såpass fort forbi der det blir sanert / vedlikeholdt til at dere ikke føler dere trygge så får dere bare gi dem svartflagg for første og siste gang. Er man ikke født med såpass hode kan man finne på noe annet.. Kanskje bare fastsette en fartsgrense som gjelder ved passering av alle vedlikeholdssteder/sanneringssteder? Kanskje litt vanskelig å definere men.. Ellers føler jeg treffet gikk veldig bra. Mye morsom kjøring, mye hyggelige folk, ingen stygg kjøring i depoet, hyggelig og trivelig Været var jo knall. Stort spekter av alder og effekt på eiere og biler. Litt forbedringspotenisale på alternativspor- gjennomføringen og kommunikasjonen før det.
Lars89 Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Var et utrolig bra treff! Både kolonna, utstillinga, banekjøringa og været var over all forventning! En utrolig samling BMWer, god stemning og bra organisering gjorde helga til en av de beste i hele år. Fikk prøvd meg på bane for første gang, noe som var GØY, selv om verken bil eller dekk var helt enig i kjøringa mi. Ble en liten tur i offroadløypa Fikk også sittet på med en E92 335i med sperre og r-dekk(en i hovedstyret?). Glemmer ikke det på en stund...
[space] Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Må vel nevne at jeg sto ved oljesølet på banen under familiekjøringen. De fleste oppførte seg greit forbi denne biten, men det var allikevel noen som dro på såpass at jeg følte meg utrygg selv om jeg sto bak traktoren på 5 tonn som jeg bevisst satte opp som en sperre. Jeg skjønner godt at rescueteamet velger å flagge av under sanering og tauing. Nå skal jeg være litt forsiktig med å si at jeg kjørte som en engel forbi der mens dere jobba. Når jeg tenker etter hadde jeg nok ikke likt å stå der å jobbe selv. Noe av problemet kan jo være at en blir litt fartsblind også, og føler det trygt å passere i fart som virker ubeghagelig på de som jobber på banen. Uansett modig og bra jobba, noe som førte til mer kontinuitet i kjøringa.
336mik Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Bare å sette grensa innenfor sannering/gulflagg til 50km/h,og dele ut svartflagg hvis dette brytes. Forresten noen som vet eksakt hvor lang bana er med den nye traseèn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå