kim@etnorgeikrig.com Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 En fosen trafiklag buss jo I speilet ser de ut som en russisk turbuss på grunn av bokstavene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cyrus^^ Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Ser ut som bussen til RC United World College sin buss spør du meg men, eller eier fosen trafikklag den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 vill tro de har eid den en gang på grunn av derøde feltene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Tenkte eg kunne dele litt mer kontor-bilder med dere Jeg har merket meg at noen (som sannsynligvis er vant til bedre veier) er motvillige mot å ha mindre enn 60-70cm mellom sitt høyre forhjul og den hvite kantlinjen på veien. Disse møtebildene beviser imidlertid det vi andre allerede vet: Hvit kantlinje er kun veiledende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Share Skrevet September 25, 2008 Er UWC sin buss ja,tidligere eiere aner eg ikkje. Møter jo også de som har aversjon mot å nærme seg kvitstripa,ihvertfall krysse den. Blir mye unødvendig bremsing og rygging. Og desverre er det forbløffende mangen personbilister som ikkje KAN rygge. Virker som om det er iallefall 4 kategorier av desse: 1. De som kan rygge. Desse er greie å møte på ettersom de "gjør sin plikt" uten videre 2.Panikk-ryggere. Som ordet sier,de som knapt får stoppa bilen før de har smelt den i revers og rygger uten hensyn(og evne ofte). Ender som regel i grøfta,oppetter autovern eller i andres biler. Men går ofte bra også,til min forbauselse hehe 3.De som rett&slett ikke KAN rygge. Joda,de prøver men mangler et gen eller noe som hindrer dem i å få dette til...tydeligvis...for det er bare latterligt/pinligt å se på,går fram&tilbake på kryss og tvers med div kveling av motor osv osv osv,og ender som regel med at eg må ut og rygge bilen for de. 4. De som nekter å rygge. Eg har f.eks bil&henger,men de i pers.bilen sitter bare og rister "NEI" med hodet,og har t.o.m opplevd at de tar fram en avis for å demonstrere at "eg blir her til DU rygger"... Blitt endel slike diskusjoner langs veiene med sånne idioter også desverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 4. De som nekter å rygge. Eg har f.eks bil&henger,men de i pers.bilen sitter bare og rister "NEI" med hodet,og har t.o.m opplevd at de tar fram en avis for å demonstrere at "eg blir her til DU rygger"... Blitt endel slike diskusjoner langs veiene med sånne idioter også desverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klebefix Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 Ser ut som bussen til RC United World College sin buss spør du meg men, eller eier fosen trafikklag den? Tja Firda bilag kansje kvite og røde dei og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 Og desverre er det forbløffende mangen personbilister som ikkje KAN rygge. Det virker som om mange kjøreskoler mener at det å rygge er noe man kan lære seg selv etter man har fått førerkort, og som ikke er noe det er verdt å bruke kjøreskolens tid på. En venn av meg strøk første gang han skulle kjøre opp med lastebil med tilhenger - fordi han ikke hadde lært å rygge. "Som å skulle fly uten å kunne lande," hadde sensor sagt. Ellers en ganske treffende inndeling av folks ryggeferdigheter. 2.Panikk-ryggere. Som ordet sier,de som knapt får stoppa bilen før de har smelt den i revers og rygger uten hensyn(og evne ofte). Ender som regel i grøfta,oppetter autovern eller i andres biler. Men går ofte bra også,til min forbauselse hehe Disse har jeg lagt merke til - det interessante er at når de møter en hindring, f.eks. et sidespeil som hekter fast i noe, så stopper de ikke opp, kjører framover og endrer retning, nei, de gir heller mer gass for å presse seg forbi hindringen. Ødelagt sidespeil? Spiller ingen rolle - her må det rygges. Betegnelsen "panikk-ryggere" er egentlig ganske treffende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grasatfahrer Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 Hvor er det der?Var veldig kjent. Åheim og sørover .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 29, 2008 Forfatter Share Skrevet September 29, 2008 Og desverre er det forbløffende mangen personbilister som ikkje KAN rygge. Det virker som om mange kjøreskoler mener at det å rygge er noe man kan lære seg selv etter man har fått førerkort, og som ikke er noe det er verdt å bruke kjøreskolens tid på. En venn av meg strøk første gang han skulle kjøre opp med lastebil med tilhenger - fordi han ikke hadde lært å rygge. "Som å skulle fly uten å kunne lande," hadde sensor sagt. Ellers en ganske treffende inndeling av folks ryggeferdigheter. 2.Panikk-ryggere. Som ordet sier,de som knapt får stoppa bilen før de har smelt den i revers og rygger uten hensyn(og evne ofte). Ender som regel i grøfta,oppetter autovern eller i andres biler. Men går ofte bra også,til min forbauselse hehe Disse har jeg lagt merke til - det interessante er at når de møter en hindring, f.eks. et sidespeil som hekter fast i noe, så stopper de ikke opp, kjører framover og endrer retning, nei, de gir heller mer gass for å presse seg forbi hindringen. Ødelagt sidespeil? Spiller ingen rolle - her må det rygges. Betegnelsen "panikk-ryggere" er egentlig ganske treffende. Kan ikke huske om eg var nødt å rygge under oppkjøringa på klasse B,men burde være påkrevd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 12, 2008 Share Skrevet Oktober 12, 2008 Kan ikke huske om eg var nødt å rygge under oppkjøringa på klasse B,men burde være påkrevd... Det var faktisk jeg nødt til - men det var fordi kjøreskolen praktiserte at kjøreskolebilene ble rygget inn foran kjøreskolen etter hver time. Dvs. rygget fra en trafikkert riksveg, 90 graders sving over en høy fortauskant (au!) og inn foran kjøreskolen. Nyttig erfaring det der - ikke sikker på om skolebilene følte det på samme måten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Oktober 12, 2008 Share Skrevet Oktober 12, 2008 Kan ikke huske om eg var nødt å rygge under oppkjøringa på klasse B,men burde være påkrevd... Det var faktisk jeg nødt til - men det var fordi kjøreskolen praktiserte at kjøreskolebilene ble rygget inn foran kjøreskolen etter hver time. Dvs. rygget fra en trafikkert riksveg, 90 graders sving over en høy fortauskant (au!) og inn foran kjøreskolen. Nyttig erfaring det der - ikke sikker på om skolebilene følte det på samme måten. OT: På tide du kom.. du har vært etterlyst i tulletråden bl.a. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Oktober 12, 2008 Share Skrevet Oktober 12, 2008 Er UWC sin buss ja,tidligere eiere aner eg ikkje.Møter jo også de som har aversjon mot å nærme seg kvitstripa,ihvertfall krysse den. Blir mye unødvendig bremsing og rygging. Og desverre er det forbløffende mangen personbilister som ikkje KAN rygge. Virker som om det er iallefall 4 kategorier av desse: 1. 2. 3. 4. Du har jo de og som ikkje kan fatte og begripe hvorfor du må bruke så stor plass i et kryss f.eks. Mange nekter å stoppe litt lengre bak enn midt i krysset om det kommer en trailer som skal utpå veien. Og er det litt lengde på traileren så er de jo nødt til å legge seg ut for ikkje å få ræva oppå et autovern eller lignende. kjøre kje trailer sjøl, men har sitti på nok ganger til at eg irritere meg over de som ikkje kan lage plass til trailerne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 12, 2008 Share Skrevet Oktober 12, 2008 Du har jo de og som ikkje kan fatte og begripe hvorfor du må bruke så stor plass i et kryss f.eks. Bildet fra side tre i denne tråden er et godt eksempel på dette: Liten søndags convoy Møter man en av disse vogntogene når man selv kommer opp bakken fra fergeleiet, bør man legge seg godt ut til høyre, eller vente til sværingene har fått rundet svingen. Når dette ikke skjer, kan man tenke seg resultatene.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-Fastbmw Skrevet Oktober 12, 2008 Share Skrevet Oktober 12, 2008 Du har jo de og som ikkje kan fatte og begripe hvorfor du må bruke så stor plass i et kryss f.eks. Bildet fra side tre i denne tråden er et godt eksempel på dette: Liten søndags convoy Møter man en av disse vogntogene når man selv kommer opp bakken fra fergeleiet, bør man legge seg godt ut til høyre, eller vente til sværingene har fått rundet svingen. Når dette ikke skjer, kan man tenke seg resultatene.... Det skiltet som står omtrent "midt" på slepvogna til den eine vogntoget, har eg ikkje tal på, kor mangen ganger eg har såtte oppat den tida eg jobbet i Mesta Så JA dei trenger plassen, men er ikkje alle som skjønner det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå