Gå til innhold

Another day at the "office" ;)

E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

Leste hele tråden nå og fikk ikke akkurat mindre respekt for jobben der gjør. Mange fine bilder da!

En av dere skulle invitert Navarsete (eller forhåpentligvis en ny samferdelsminister etter høsten) med dere på jobb en dag på vestlandet for å sette ting i perspektiv!

I sommer opplevde jeg to kjøredager på rad å møte først lastebil og så vogntog i grøften; hvem sa HMS??

Har sagt det flere ganger før i lignende diskusjoner at jeg kjører mye personbil rundt om på vestlandet bla. pga. jobben, og synes det er mer enn spennende nok med tanke på veistandard og hvem man risikerer å møte rundt svingen som bare må rekke fergen.

Forresten ang. det med folk som ikke klarer å legge seg skikkelig ut til siden så satt jeg en gang på med en buss på en liten vei mellom Øvre Årdal og Turtagrø Hotell (RV55) og han slakket omtrent ikke på farten en gang hvis det var nok plass når han møtte tyske campingbiler, sa bare at de lærte fort å holde siden på den måten! En del av de trengte sikkert en pust i bakken for å roe nervene etter det møtet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nope er ikke sjåfør jobb denne gangen nei.. Er bare et problem at jeg har prøvd før å slutte å kjøre bil.. Vender alltid tilbake.. Så er mere eller mindre på utkikk etter ny bil å kjøre.. Har å et par tilbud på noe kjøring så har vurdert og kjøpe bil selv men har ikke alle papir i orden.. Får se meg litt rundt nå mens jeg går hjemme i et par uker..

Opererte inn titan bolter i øver og underkjeven i går så er litt tusk i hodet å blir vel det i en del dager til.. :(

Vet dem søker folk på en container bil her i ålesund da.. men frister ille lite igrunn.. Man får se men du kan jo gi et tips til meg om du hører om noen som trenger folk visst dem har biler som er innom møre..

Hmm navarsete geita er vel redd vogntog.. tror neppe hun hadde blitt med oss på tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste hele tråden nå og fikk ikke akkurat mindre respekt for jobben der gjør. Mange fine bilder da!

En av dere skulle invitert Navarsete (eller forhåpentligvis en ny samferdelsminister etter høsten) med dere på jobb en dag på vestlandet for å sette ting i perspektiv!

I sommer opplevde jeg to kjøredager på rad å møte først lastebil og så vogntog i grøften; hvem sa HMS??

Har sagt det flere ganger før i lignende diskusjoner at jeg kjører mye personbil rundt om på vestlandet bla. pga. jobben, og synes det er mer enn spennende nok med tanke på veistandard og hvem man risikerer å møte rundt svingen som bare må rekke fergen.

Forresten ang. det med folk som ikke klarer å legge seg skikkelig ut til siden så satt jeg en gang på med en buss på en liten vei mellom Øvre Årdal og Turtagrø Hotell (RV55) og han slakket omtrent ikke på farten en gang hvis det var nok plass når han møtte tyske campingbiler, sa bare at de lærte fort å holde siden på den måten! En del av de trengte sikkert en pust i bakken for å roe nervene etter det møtet. :lol:

Scenarioet er fint,men arbeidsforholda er forferdelige! Tenker da på veistandarden..

Hjelper fint lite om politikerene hadde vært med på tur,de hadde fort glemt denne problematikken ettersom de slipper å ferdes daglig på desse strekningene..

Har sagt det før: hadde tunge kjøretøy blitt oppfunnet i nyere tid,hadde de blitt forbudt å bruke på noen norske veier,ettersom det er så stor risiko for at en ulykke vil inntreffe pga små sikkerhetsmarginer!

Tenk deg vilke avstandskrav som stilles til 2 pass.fly som passerer hverandre : 10km.

2 busser med like mangen pass. som passerer hverandre i tilsammen 200km/t: NULL!

Er som regel bare noen cm det er snakk om her i området..

Speil ryker i ny≠ pga for små klaringer,samt kiling av kjøretøy og påfølgende kork og farlige situasjoner oppstår pga dette :roll:

Men dette er visst ikkje så viktig å utbedre tydeligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope er ikke sjåfør jobb denne gangen nei.. Er bare et problem at jeg har prøvd før å slutte å kjøre bil.. Vender alltid tilbake.. Så er mere eller mindre på utkikk etter ny bil å kjøre.. Har å et par tilbud på noe kjøring så har vurdert og kjøpe bil selv men har ikke alle papir i orden.. Får se meg litt rundt nå mens jeg går hjemme i et par uker..

Opererte inn titan bolter i øver og underkjeven i går så er litt tusk i hodet å blir vel det i en del dager til.. :(

Vet dem søker folk på en container bil her i ålesund da.. men frister ille lite igrunn.. Man får se men du kan jo gi et tips til meg om du hører om noen som trenger folk visst dem har biler som er innom møre..

Hmm navarsete geita er vel redd vogntog.. tror neppe hun hadde blitt med oss på tur..

Titan bolter? Såpass...

Skal skrike ut om eg hører noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.gd.no/nyheter/article4155400.ece <--- Dette kunne gått meget galt.. Er vel igrunn litt glad for en del motorsport erfaring og 5 år bak rattet på disse bilene.. Visst ikke hadde jeg vel vært uten jobb og førerkort idag.. FAEN!

Så her kommer oppfordring til alle har du en kompis eller vennine som er sløv på speilbruk ry dem opp som faen for det er utroli små marginer ute å går!

Kent

OMG! :shock:

Respekt, rett og slett!

Man er god til å kjøre storbil når man redder en stygg situasjon på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett ganske likt ras på e39 rett før romarheim for ett par år sia var eg minutt i frå stod som bil nr. 4 på eine sida.Hørte seinere att politiet hadde sperra av området på grunn av fare for nye ras,stod faktisk folk opppå steinane der å tok bilder :shock: Men det var før politiet kom :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://smp.no/article/20090302/NYHETER/221248135/1002

Der gikk hengern på en av bilene våres.. Ujavn veg og hengern var utlastet og fikk sleng.. Vanli vis slenger de bare litt på seg men etter mange år har vel sikkert autovernet fått nok juling og ga ifølge sjåføren etter.. Henger å lasta endte i fjæresteinene.. KNUST..

Sjåføren var noe nervøs for førerkort beslag.. men slapp unna.. Så er på tur til bergen med bare single bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der gikk hengern på en av bilene våres.. Ujavn veg og hengern var utlastet og fikk sleng.. Vanli vis slenger de bare litt på seg men etter mange år har vel sikkert autovernet fått nok juling og ga ifølge sjåføren etter.. Henger å lasta endte i fjæresteinene.. KNUST..

Sjåføren var noe nervøs for førerkort beslag.. men slapp unna.. Så er på tur til bergen med bare single bilen..

Får vel bare masse kjeft han også da kansje.... :roll:

Hansh: Var på størrelse med et hus den steinen der! Har en bil som skulle vært forbi der imåro,glad han ikkje hadde den ruta idag :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som det blir gøy å rydde opp igjen den lasten!

Er det relativt vanlig at hengerne slenger litt borti autovernet? Har sett flere ganger når det kraftig sidevind at det ser slik ut, men vanskelig å se om det faktisk er kontakt, og sjåførene virker ikke særlig brydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring av bil og henger er at det er kos og deili og kjøre.. så sant som man ikke titter for mye i speilet.. For er de lette ligger de og beveger seg.. er de tunge slenger de å på seg.. men har bare kjørt en å anna uke med bil å henger i 2 år så har for det meste bare semi erfaring.. E36cab1 kan sikkert svare på dette da han eier noen bil og henger sett.. ;)

Biltilsynet har nå kontrollert hengeren våres for feil.. De har oppdaget en knekkt fjær på forakselen på hengeren.. Så den kan ha vært medskyldig i denne smellen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Henger er greitt å kjøre med,men kommer seff an på hengerens konstruksjon. Høyt tyngdepunkt og bladfjæra samt myke dekk er forferdelige å kjøre med,hopper og spretter samt kaster på seg i svinger.

Men foretrekker å kjøre med bil&henger enn semi,syns de er mer ustabile pga akselavstanden samt at tralla skyver endel på bilen i skarpe svinger.

Men veit at mange foretrekker å ha kun et skap å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...