Gå til innhold

Kristian's Hvite E39 *Solgt*


///Naitsirk
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 607
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm...passer rett i festene i traversen ihvertfall :) Men når det gjelder stikkakslinger og mellomaksel er det litt problem.. Må enten kjøpe m5 stikkakslinger og m5 nav eller 540/535 stikkakslinger og m3 flens på diffen. Jeg går for den siste løsninga, helt klart billigst det :wink:

Bruker den bakre halvparten av m5 mellomakselen.

Handla deg bil Lars ?? Så fin ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Detta blir bra, går unna med delbyttinga også. Blir sikkert en skikkleig god vinterbil når du får på diffbremsen ;)

Skjønte ikke helt hvorfor du skulle bruke M3 flens på diffen visst du skal bruke bakre del av M5 Mellomaksel, eller var det ikke den flensen du mente?

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...nei var stikkaksel flensene jeg mente Trond ;) Alt annet ville bare virka rart ja..hehe :P

Å ja, bare litt "språkforskjeller" som lagde krøll:) Kaller det stikkaksler og drivaksler jeg. Skal du bytte til drivakselen 535/540 eller bare knuten innerst mot diffen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor er ute!! :) Har starta med å flytte over klimakompressor, motorfester, bunnpanne, dynamo og termostathus. Venter på deler som jeg hadde håpet skulla ha kommet før helga men det ser dårlig ut :( Har bestillt m3-clutch, tjukkere stabstag forran og bak samt powerflex til disse, "nye" stikkakslinger og drivaksel..også fikk jeg litt småtteri fra GS i går.. Nye motorfester, girkassefester, diff-foringer, casterstag-foringer, og nye lenkearmer.

Selger forøvrig 520 motoren med girkassa, drivaksel, diff og stikkakslinger.. Siden 2.8 literen jeg kjøpte kom fra en 3 serie har jeg byttet over ovennevnte deler fra min 2.0 liter..B20 motoren leveres da ferdig tilpasset til e36. Gått 154 000 km

Motor/Gir : 12000,-

Drivakslel: 1000 ,-

Diff (3,46): 2500 ,-

Stikkaksler : 400 ,- stk.

Eller bud såklart :wink:

mn97t5si5pqgdkqcciqk.jpg

373bivrp5n6ut57hawu0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått gjort så mye de siste dagene i grunn pga mangler på deler som ikke har dukket opp i posten enda :cry: Hovedsaklig clutchen som setter en stopper for monteringa, så har bare drevet med litt småplukk her og der i det siste. Splittet drivakselen og prøver å få ut diff-foringene fra traversen akkurat nå, men de er pain in ass å få ut :shock: Har flyttet over det som skal av deler fra 328 til 520 motoren og motsatt.. Ting begynner å ta litt form nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nye stabstag, powerflex-foringer og clutch i posten i dag så da fikk jeg jaggu gjort litt i dag og :D Byttet stagene både forran og bak til 15mm bak og 24mm forran..satt også på nye lenkearmer i samme slengen. Fikk en litt stygg opplevelse også da jeg lå under bilen for å brenne ut disse forbaska diff-foringene.. Dritten fant like så godt ut at den skulle ta skikkelig fyr!! Til svært liten begeistring fra min side.. i all panikk begynte jeg da å slå som en helt på foringa (uten hansker :P ) Men fant fort ut at det var ett døfødt "prosjekt"...HVOR FAEN ER SPRUTEFLASKA!!"- var min nåværende tanke. Fikk åla meg ut igjen , greip tak i flaska på benken og heiv meg under bilen igjen. Pustet lettet ut da det var slokt. Men da kom også smertene i handa som resultatet av at jeg prøvde å slukke dritten med handa mi..hehe :P

Noen bilder fra dagens økt..

xspbbl75dvla37c1j8wi.jpg

o65mtqtz068p3gsd76t2.jpg

67krgvs5z0wlwmytlirf.jpg

Her brant det godt ja...

p37kmqqn0d85q1tlgw05.jpg

Var en liten tur bortom jobben å dreide meg en sentreringstapp til clutchen og 8)

6hwo0rdgoogvbtjubr6s.jpg

Ferdig satt sammen og kan hives inn i morra hvis jeg får tid..begynte på ingeniørstudie denna uka så blir litt knappere med tid omdagen gitt :(

ftr9sr1htplrh3q9f2x1.jpg

Fikk nye dekk på døra i dag og gitt :)

rc99om97jmna91l0uf58.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...