eriksen Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 bruker dere moment på oljefilter ? skal spennes fast med 25 nm . er ikke oljefilteret men lokket som skal spennes med 25 nm viktigt ? dette er m43 b 18 motoren . En annen ting tennpluger ? skal ha 30 nm men brukes dette ? alle mine andre biler har jeg brugt vanlige skralle . Men detter er jo bmw så ting bør gjøres 100 %
camxer Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Det finnes nyttinge manualer til bilen din som heter haynes eller bentley. De kan du kjøpe i en butikk eller skaffe den på annet vis på nett. Der står det meste av informasjon om slike ting;)
Bmwfanatic Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 svaret for min del er nei, dette bruker jeg ikke.. hehe
Ingebrigtsen Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Vel det kommer ann på om du er vandt til å skru og føler at du har feeling på hva som er korrekt.. For en som ikke er vant til å stramme bolter eller plugger så mener jeg det er helt greit å følge det oppgitte momentet så man faktisk ikke risikerer å dra over gjenger
eriksen Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 er godt vante =) men tenkte sidden dette er bmw , så vil jeg verre 100 % har alt bøker ( pdf )som jeg trenger ang moment barre lurte på om det var vanligt og brke nm ---
Ingebrigtsen Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Hehe da tror jeg du trygt kan drite i den momentnøkklen og stramme som du pleier
eriksen Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 hehe ja men har jo moment graps liggende =) så eg prøver .
325ixx Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 skru det du klarar med handmakt er ein go regel..
wabby Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 skru det du klarar med handmakt er ein go regel.. Jupp :)Gjør det samme selv. Bruker man verktøy og drar til for hard er disse et helvete å få av.
eriksen Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 har luft skaralle =) så av får jeg det nok
Azeton Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Stram den alt du klarer med luft skralle?
Yngvejos Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 På alt som har med understell og bremser å gjøre, strammer jeg til med moment. Dette for å slippe at ting løsner mens jeg er ute på veien å kjører, og for å slippe å krype under senere for å skru ting fast en gang til. Jeg bruker også moment på hjulbolter, og de fleste skruer som går inn i blokka på motoren.
SSM Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Tuller dere? På alle de bilene og alle de gangene jeg har byttet olje og filter så har jeg fyllt filteret med olje og smørt en film på pakningen. Så skrur jeg det så godt til jeg klarer med hendene. Har ikke hatt lekasje så langt hvertfall.
wabby Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Tuller dere?På alle de bilene og alle de gangene jeg har byttet olje og filter så har jeg fyllt filteret med olje og smørt en film på pakningen. Så skrur jeg det så godt til jeg klarer med hendene. Har ikke hatt lekasje så langt hvertfall. Samma her. Skal holde i lange baner på oljefilter.
Yngvejos Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Tuller dere?På alle de bilene og alle de gangene jeg har byttet olje og filter så har jeg fyllt filteret med olje og smørt en film på pakningen. Så skrur jeg det så godt til jeg klarer med hendene. Har ikke hatt lekasje så langt hvertfall. Her er det snakk om innsatsfilter. Disse greier du ikke å stramme til 25nm uten verktøy. På vanlige filter, står det vel på eska at det skal strammes med håndmakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå