MonsterE46 Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Hei. Jeg har nylig kjøpt meg en BMW 318 E46 og har sett folk har angel eyes, men det er liksom bare en sirkel som lyser. Er dette vanskelig å montere, og vil den sirkelen være parkeringslys eller vanlig kjørelys? og er det lovlig?. På forhånd takk.
Bmwfanatic Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 ringene erstatter parklyset, og er vel ikke lovlig på e46 (men hvem bryr seg) skal heller ikke være vanskelig å montere, er mange forklaringer bare du søker her på bimmers velkommen som medlem forresten
MonsterE46 Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Jo tusen takk. Eg må si dette virker som en kjempe grei og bra side. Og veldig greit med bilder av medlemenes biler, det gir mye ideer. Har aldri trodd BMW var noe for meg, men no etter eg har fått denne så kan ikke eg tenke meg noe annet:-) stor fornøyd med den.
SIR Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Vet at biltema har angle eyes til E36/E46. Veldig enkelt å montere på E46.
MariusW Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Ville anbefalt noen skikkelige CCFL ringer for de vises veldig godt i vanlig dagslys! klausen tuning har angel eyes som lyser godt i alle anledninger
SIR Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Er CCFL ringer desse også og lyser ganske bra http://www.biltema.no/products/product. ... mId=136431 Har en kompis som har E46, skulle være en smal sak der, berre å klipse på. Har selv en E36, der var d derimot mye mer dilldall.
MariusW Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Er CCFL ringer desse også og lyser ganske bra http://www.biltema.no/products/product. ... mId=136431 Har en kompis som har E46, skulle være en smal sak der, berre å klipse på. Har selv en E36, der var d derimot mye mer dilldall. Er det godt lys av BILTEMA ringer? Har du bilde av dem på en bil?
ChrZZ Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Er CCFL ringer desse også og lyser ganske bra http://www.biltema.no/products/product. ... mId=136431 Har en kompis som har E46, skulle være en smal sak der, berre å klipse på. Har selv en E36, der var d derimot mye mer dilldall. Er det godt lys av BILTEMA ringer? Har du bilde av dem på en bil? Da fortrinnsvis bilder av ringene i dagslys Er her problemet med billigringene ligger: dem er bare en vits på dagtid.
MariusW Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Ja! Det er det jeg mener. Må se bilder av dem i dagslys
SIR Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Er CCFL ringer desse også og lyser ganske bra http://www.biltema.no/products/product. ... mId=136431 Har en kompis som har E46, skulle være en smal sak der, berre å klipse på. Har selv en E36, der var d derimot mye mer dilldall. Er det godt lys av BILTEMA ringer? Har du bilde av dem på en bil? Da fortrinnsvis bilder av ringene i dagslys Er her problemet med billigringene ligger: dem er bare en vits på dagtid. Hehe, har ikke testa ut mine i dagslys enda ettersom jeg bare har fått montert ringene i den ene lykta og kun testa dem provosorisk. Skal knipse et bilde og poste når jeg har montert det ferdig. Må fikse motoren min først (http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=91635)
ChrZZ Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 SLIK skal forøvrig ringer i dagslys lyse: Min forrige bil, forøvrig. Ringer fra Umnitza. Koster ca 1400,-.
awt Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Ringene fra Biltema er nøyaktig de samme som selges andre steder. De er enkle og montere, og koster ikke så veldig mye. Her er bilder av mine (fra Biltema) i sterkt sollys. Jeg er ikke noen fotograf, så jeg har ikke gjort noen forsøk på å fremheve ringene eller noe. Ang. montering er mine koblet rett på ledningene til parkeringslyset med skjøtehylser.
Olelink Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 angående lovlig eller ikke så spørs det hvem og hvordan de som eventuelt legger seg borti det ser på det, på min e34 fikk jeg 1'er feil siste eu-ok pga feil antall parklys, det skal kun være to og e34 har jo på en måte fire individuelle lykter som da gir fire parklys, e36, e46 osv derimot har jo heldekkende glass for begge linser ( to hele lykter) og da ble jeg forklart at her ville de regne de fire angel eyes ringene som to siden to og to var innenfor samme glass. denne diskusjonen har vært oppe mange ganger så vill ikke starte en ny, poenget er at jeg i allefall bare fikk 1'er feil på ettermonterte angel eyes men om man i værste fall skulle komme ut for og måtte fjerne dem for eu-ok eller lignende så er det vel en grei jobb og ta dem av middlertidig eller koble bort to av ringene bare for anledningen.
awt Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Å koble bort to av ringene er faktisk ikke lov det heller om man skal være helt firkantet. Lys som ikke er godkjent skal heller ikke være påmontert. Tviler veldig sterkt på at noen engang hadde lagt merke til dette, men skal man lese reglene 100% er det slik. På angel eyes-ene jeg har er de koblet med kontakter på en inverter, så om dette skulle blitt aktuelt en gang, er det veldig enkelt å koble vekk to stykker.
Sjøbuse Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 ringene mine er fra biltema. jeg er veldig fornøyd med de. angeleyes er vel ikke lovlige om de ikke er orginale på bilen fra bmw. men tror nok svært få bryr seg noe om det. mine er koblet på parklys ledningene på en grei måte så jeg lett kan kobble ut ringene og sette inn orginal parklyset igjen om jeg skulle trenge det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå