BMWtotti Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Har opplevd ett par ganger nå at når jeg starter bilen lyser varsel lampe til antispinn, abs og håndbrekket samtidig og vil ikke slukke. Som regel slukker det dersom jeg kjører en stund, skrur av motoren og starter igjen. Regner med at det må være en eller annen sensor, men er det noen som har noen formening om hvem det kan være?
Torminator Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Har samme problem selv. Bortsett fra håndbrekklampa. Har du også av og til noen skrapelyder og føler at bilen bremser? Si ifra hvis du finner ut av det, så skal jeg gjøre det samme!
BMWtotti Skrevet September 24, 2008 Forfatter Skrevet September 24, 2008 I dag skjedde det igjen. Noen som har en ide?
tovik Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 håndbrekk lampa lyser vel gult? det vanlige er vel at det er en ABS sensor som er defekt/dårlig.. Vil si dårlig i ditt tilfelle, siden dette kommer av og til... Når ABS'en kobler ut, så kobler også antispinn ut..
Mexos Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Høres ut som håndbrekket henger når du starter bilen, og løsner etter litt kjøring. Prøv å smør opp håndbrekket
senleh Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 På min E 39 lyste det i Abs og antisspinnlampa. Disse virket ikke heller. Måte skifte elektronisk Abs styreenhet. 9 lapper kosta det med arbeid.
mhane Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Får lyst å synse litt her Jeg har ikke noe fasit svar, men siden jeg akkurat driver på å skru av hele bakstilling så kan jo jeg fortelle hvordan det fungerer bak der på E38 (sikkert ikke ulikt på E39 og E46) Abs føleren går inn på baksiden av hjullageret og bruker hjullageret som inputt. Håndbrekk wiren kommer inn litt over hjullageret og går gjennom bremseskjoldet til bremseskoene som er festet i selve bremseskjoldet. Ser ikke noe direkte forbindelse mellom disse komponentene, MEN hvis håndbrekket henger litt på ene siden vil det muligens være en liten forskjell i rotasjonen på bakhjulene og asc lampen vil lyse. Mulig at dette også fører til en liten vridning/spenning som gjør at abs sensoren mister kontakt med hjullageret. Dette er som sakt bare synsing fra min side men hvis bremseskjoldet er rustet vil bremseskoene komme ut av posisjon så jeg ville nok kontrollere der, ihverfall der hvor man hører skrapelyder og at bilen henger litt igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå