Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.sokndal.kommune.no/index.php ... 23273/file

Ettersom den andre tråden som ligger her lignet mer BS, så lagde jeg en ordentrlig tråd for de av dere som faktisk ønsker å lese litt om det som kan være Norges nye, store motorsenter! Her snakker vi heller ikke småtterier, men et ordentlig rått anlegg med bla annet:

-gocart

-road-racing/mc

-drag

-driftesving

-off-road ++++

For en del lokale er nok dette litt gammelt nytt, men er nok ikke alle som vet om det, så greit å poste litt info for dere :wink:

Snakker vi nye muligheter for biltreff og banekjøring? JEG gleder meg!

edit:endret trådnavn :P

Skrevet

Foreløpig er det fyllt ut et svært område, og jeg føler vel egentlig at selve byggingen har stått ganske stille. Områder vi snakker om er STORT, og 6000 konsertdeltakere hadde god plass til å parkere under Katie Meluas gruvekonsert nylig.

Linken jeg la ut, er jo et svært gammelt dokument, hvor målsettningen var å være ferdig i utgangen av 2006..husk at vi bor i Norge folkens :roll:

http://www.avisenagder.no/artikkel.asp?Artid=4292

Som vi kan ser her, ble prosjektet akkurat gitt støtte for 300 000 nye kroner, og de håper altså å være i gang med bygging til neste år.

Vi må nok smøre oss med enda mer tålmodighet, men på den annen side har jeg pen tro på prosjektet!

Skrevet

Ser ut som det kommer til å bli et skamrått anlegg!! Men jeg fant ikke noen oversikt over hva som er planlagt av banetrase-utforming.

Ser også at det skrives at de lager banen slik at de ikke behøver å sprenge så mye.... Aner vi en mini Nurburgring? ;) Men høydeforskjell, opp og ned.

Jeg følger spent med.

Skrevet

Oddis: Angående baneutforming har jeg heller ikke funnet så mye, men vi snakker først og fremst om et stort, ganske åpent landskap, og ut fra geografien så HÅPER jeg på at par høydeforskjeller :) På nevnte Melua-konsert viste de forøvrig en del oversiktsbilder over noe av den planlagte banestrukturen, og det så TØFT ut :P

En bane ala nurburgring ville jo aldri bli bygget noe steds, men tanke på sikkerhet :P

Skrevet

Dette hadde virkelig gjort seg... Vi trenger sårt dette her i nærheten.. Er veldig langt å kjøre for oss i vest for å komme til et skikkelig anlegg..

Noen som vet når dette planlegges ferdig?

Skrevet

Noen som vet hvor mange motorsport-anlegg som er under planlegging for tiden?

Ikke vondt ment eller for å være frekk, men jeg føler det er planlagt både to og tre i hvert fylke, og alle blir påbegynt snart, er bare detaljer som gjenstår...

I Rogaland er det jo også planlagt en her (Karmøy), samt en sør i Hordaland (Kvinnherad) som også er ganske nærme.

Skrevet

Spørs hvor mange som blir gjennomført ja.. Det hadde unektelig vært på sin plass med minst 2 motorsportsentre per fylke (iallefall for de store fylkene) i Norge, så kanskje ungdommen kunne brukt energien sin på en mer sikker måte..

Skrevet
Dette hadde virkelig gjort seg... Vi trenger sårt dette her i nærheten.. Er veldig langt å kjøre for oss i vest for å komme til et skikkelig anlegg..

Noen som vet når dette planlegges ferdig?

Bygging av bane planlegges med start i 2009, og ferdigstilling er iht til siste artikkelen jeg postet forventet innen 3 år.. Personlig har jeg god tro på dette, og jeg mener faktisk også at Sokndal skal ha søkt om rally-vm i år ett-eller-annet?

Skrevet

OK, høres jo ikke så forferdelig galt ut det..

Litt usikker akkurat på hvor dette ligger, hvor ligger sokndal i forhold til helleland, siden jeg vet GODT hvor det er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...