Falk Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 Hei Etter et verkstedbesøk og fire avbalanseringer er endelig vibrasjonene borte mellom 80-100km/t. Kjøpte dekk og felger hos Johs Bjerke og fikk etter dette merkbare vibrasjoner i nevnte fartsområde. Johs Bjerke har vært hjelpsomme og avbalansert flere ganger uten å ta betaling for det, men vibrasjonene har jeg ikke blitt kvitt. Nevnte for dem at det kanskje var høydekast i felg/dekk, men dette var innenfor "normalen" sa de. De sa selvsagt også at E39 var en overfølsom bil på dette området! Så sendte jeg bilen på AutoZentrum og de skiftet casterstag, men det ble ikke bedre. Så var jeg innom Alf Lie Motor (genial kar med mye kunnskap). Han kjørte bilen på bukken og la bilen i 110km/t og jeg fikk tydelig se at det var kast i hjulene. Han ba meg stikke innom AutoGrip og det gjorde jeg. Meget god service, de tok inn bilen med en gang. Ikke vet jeg hva de gjorde, men tror de endret plasseringen av selve dekket på felgen. Videre regner jeg med at de avbalanserte. De nevnte noe med lasermålinger etc. Uansett, de brukte omkring en time på hjulene. Nå er bilen fri for vibrasjoner og en drøm å kjøre. Mvh Sander Bergh BMW 523i 2000-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 Flott at ting ordnet seg! Vet av erfaring selv at det der e noe forbanna drit...ødelegger hele kjøregleden. Heldivis har ikke jeg opplevd dette på nåværende bil. Kan legge til at jeg ble kvitt problemet etter bytte av bærearmsforinger... eller kvitt og kvitt, problemet ble forskjøvet i hastighet faktisk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And3rs123 Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 Har samme prbo på min 525TDS E34... Suger max.... Rister mellom 90-110 med meg... etter 110 er ristinga vekk Forbanna drit ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 Dette hadde jeg på min e36. Kostet tusenvis av kroner i verkstedsbesøk og avbalanseringer,innen Bavaria(ofte er det best å gå rett til ekspertene!) fant ut at det var håndbremsen som "lå på" skiva på høyre side bak. En kjapp justering så var alle vibrasjoner borte! Har samme prbo på min 525TDS E34... Suger max.... Rister mellom 90-110 med meg... etter 110 er ristinga vekk Forbanna drit ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 Glad jeg kjenner en som virkelig er nøye og har peiling på dette med avbalansering av dekk Har gjort ting mye enklere for min del og spart meg for unødig skifte av foringer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Ett spørsmål: nye dekk har to merker, ett rødt og ett gult. Hvilket av disse er det som skal stå ved ventilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå