bad_ip Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Hei! Jeg spør nå for en annen som har et lite problem. Det som er saken er at når han kjører i f.eks 80 stabilt... holder gassen i samme posisjon hele tiden.. så plutselig slutter den å gi gass. Akkurat som om han slipper gassen litt. Men har egentlig ikke endret posisjon på gassen. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Du sier den slutter å gi gass... Men må han trå pedalen lenger inn for at den skal gi gass igjen eller kommer den av seg selv igjen om han holder pedalen på samme sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet September 24, 2008 Forfatter Share Skrevet September 24, 2008 Hmm.. må gi litt gass igjen. Det var visst ikke sånn ofte, men til tider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Kan jo være mye da, så enkelt som dritt i tanken... falsk luft muligens... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet September 24, 2008 Forfatter Share Skrevet September 24, 2008 Så det kan være den trekker inn falsk luft et sted? Evnt. Hvordan finner du ut om det er dritt i tanken? Og hvordan fjernes det? Er det flere ting som kan være gale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Hva slags bil er det snakk om egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet September 24, 2008 Forfatter Share Skrevet September 24, 2008 e46... nå er jeg ikke helt sikkert på motorstørrelsen. Er iallefall bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Ok, kan jo også være elektroniske feil i gasspjeldsensor, motorstyreenhet o.l. Letteste er vel kanskje å ta en diagnosetest og seom det dukker opp noen feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet September 24, 2008 Forfatter Share Skrevet September 24, 2008 Greit. Da er vel en diagnosetest første veien å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Lambdasonden, ganske sikker på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet September 24, 2008 Forfatter Share Skrevet September 24, 2008 Kommer det frem på en diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 ja det kommer frem med en diagnose.. tipper lampdaen jeg å... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 En jeg kjenner hadde samme problemet. Til han var det når oljen hadde kommet til en viss temperatur. Han byttet TPS føleren. Throttle Possisjon Sensor stror jeg det var den het. Da ble det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 gasspjeldføleren, enkelt å sjekke, bare ta av stikket å ruse litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Kan et tett bensinfilter være årsaken? Bensinpumpe? Og han trengte ikke gi gass igjen... den kom tilbake automatisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå