///Mysild Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 kjøp deg ett par 40/30 senkefjærer fra jamex, da har du 60/40 senk innen ett par uker men fra spøk til alvor funker fint med 60/30, blir pent med splittere og etter 2måneder har du flate dempere og 100 100 senk...
oystein1988 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 Okay, har veldig sjeldent folk i baksetet, ettersom alle vennene mine har bil også, og jeg kjører aldri taxi Men idag var jeg ute å sjekket, slitt så mye på innsiden av dekkene at jeg måtte ta dem av, å sette på vinterdekka, og kjøre minst mulig til jeg får på noen nye dekk... Deretter kjøper jeg Eibach 45-50mm/30mm senk, og kjører til en mekaniker jeg kjenner så han får stilt inn camber... (det er camberinstilling på e36 318?)
///Mysild Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 nope... du må kjøpe justerlagere til topplagerene... skaff deg 60 foran, evt senkeskåler på 10 mm etterpå... jeg har også det (som superbeetle) finest senk
oystein1988 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 nope... du må kjøpe justerlagere til topplagerene...skaff deg 60 foran, evt senkeskåler på 10 mm etterpå... jeg har også det (som superbeetle) finest senk Hvordan kan jeg få vekk slitasje på innsiden av dekket da? Hvis jeg har 30mm senk EDIT: Kan det ha noe med at fjørene jeg har nå er så slakke at bilen hadde blitt høyere bak med 30mm senk uansett, og deretter hadde ikke dekkene blitt SÅ slitt? Kan leve med litt slitasje, men surt hvis dekkene blir ødelagt på en sesong...
///Mysild Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 kjøpe sterkere dekk, og ta en 4hjulskontroll min sliter ingenting!
oystein1988 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 kjøpe sterkere dekk, og ta en 4hjulskontroll min sliter ingenting! Hva er poenget med 4hjulskontroll hvis det ikke går an å stille inn camber uansett? Må jo kjøpe ekstra deler, koster 1700kr eller noe sånt på GS, noe jeg ikke har lyst til å kjøpe Er det normalt at det blir så stor slitasje på innsiden av dekket når man senker, at man må kjøpe ekstra deler til å stille camber?
hagenisse Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Det er ikke camberen som tar dekkene dine, det er spissingen. Den er mye mer kritisk for oppførselen til bilen også. Jeg kjører med mye negativ camber og sliter fortsatt yttersiden av fordekkene mest. Forøvrig er det kun spissing som er justerbart orginalt foran på E36, men alt kan justeres bak. På biler med E30-bakstilling holder det derimot med forhjulskontroll..
///Mysild Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 kjøpe sterkere dekk, og ta en 4hjulskontroll min sliter ingenting! Hva er poenget med 4hjulskontroll hvis det ikke går an å stille inn camber uansett? Må jo kjøpe ekstra deler, koster 1700kr eller noe sånt på GS, noe jeg ikke har lyst til å kjøpe Er det normalt at det blir så stor slitasje på innsiden av dekket når man senker, at man må kjøpe ekstra deler til å stille camber? når min er senket 70/40 og ikke sliter etter 4hjulskontroll... så sliter det ikke så enklet er det... negativ camber er "bedre" for svingegenskaper, men skaper sporing og drit på vanlige dårlige norske veier... men som hagenisse skriver, så er det spissingen som tar kvelden på dekkene dine... derfor bør du ta bilen på en kontroll...
oystein1988 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 faen te problematisk det skulle være å senke bilen da, trodde det bare var å sette på fjører/dempere... Frister bare å sette på noen nye org fjører bak, og ikke tulle noe mere med bilen... Er ikke no kult å legge så masse penger i den lille motoren egentlig...
///Mysild Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 er jo ikke problematisk... av med det gamle og på med det nye... så inn å vise på BT etter en 4hjulskontroll
oystein1988 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 er jo ikke problematisk... av med det gamle og på med det nye... så inn å vise på BT etter en 4hjulskontroll Hva gjør dem på 4hjulskontroll?
///Mysild Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 sjekker at hjulvinkler er innenfor normalen, og at rattet er rett når hjulene står rett... camber på BMW blir egentlig IKKE godkjent, men siden det ikke kan stilles, blir det det uansett... men de sjekker at hjulene ikke står slik : /---\ eller slik \----/ hehe... så ser de også om hjulene er på linje... altså at framdekkene er på linje med hverandre og litt slikt...
oystein1988 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 sjekker at hjulvinkler er innenfor normalen, og at rattet er rett når hjulene står rett...camber på BMW blir egentlig IKKE godkjent, men siden det ikke kan stilles, blir det det uansett... men de sjekker at hjulene ikke står slik : /---\ eller slik \----/ hehe... så ser de også om hjulene er på linje... altså at framdekkene er på linje med hverandre og litt slikt... Okay, og etter dette er fullført, så må man få noen andre til å stille det riktig inn? Men da må jeg ha en ekstra del, til å få stilt riktig camber bak, ettersom dette ikke kan stilles på BMW?
///Mysild Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 jepp...du må ha justerbare camber lagere til fjærbene typsik noe sånt http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SPC-1992 ... otohosting eller kikk her: http://shop.ebay.com/items/__camber-bmw ... 70Q2el1313
lovilov Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Har jeg vært deg så har jeg bare kappet fjærene litt,,,siden du skal ha ny bil om litt... Camber er oppskrytt,,det er spisinga som tar livet av dekkene. Kjørte en en hel sommer på samme dekkene foran jeg,justerte bare spissinga.. Å den bilen var absolutt max senket Men hvis du skal ha deg godkjente fjærer så får du jo ikke godkjent laver enn 40mm på orginal demping,,,styr vekk fra h&r 30/15 senk... Jeg kjøpte det på 325 E36 når jeg skulle få igjen skiltene etter avskilting,,den ble jo faen meg høyere bak enn den var med orginal fjerene.. Foran var d jo plass til en hel forsamling mellom dekke å skjermen.. Legger til et bilde hvordan jeg synes E-36`n skal senkes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå