Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Studielån er rett rundt hjørnet, og da blir det M3 front og senkefjører... Lurer dermed på hva som er nok senk på en e36 med 225/40 R18 M5 felger?

Står mellom 40/30 eller 60/30

M3 fangeren (som ikke er på enda) er med cupspoiler, men hadde lyst til å sette på splittere etterhvert kanskje, syntes det ser pent ut...

(tar også imot andre ideer på lett og pen styling (liker m-styling)

Nå så er det hittil:

* Angel eyes, CCFL

* Xenon

* Tåkelys

* M3 speil

* M5 felger

* Dårlig soting

Kan legge ut et bilde av hvordan den ser ut nå, uten noe senk, eller anne form for styling... Tror fjørene er ganske slakke, for den ser vel neppe sånn ut med friske orginalfjører...

IMG_2697.jpg

IMG_2708.jpg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
spm er da? senkingen?

ser ut til at du får plass til 60/40

Ja, lurer på hvordan senk som hadde passet... Har forsåvidt inget problem med fartsdumper eller generelt dårlige veier her jeg bor heller... Så regner det blir 60 foran hvertfall

Skrevet

60 er tøfft, men ganske lavt. Jeg kjørte med 60/30 på gammelbilen min og jeg slet med rubbing med folk i bilen og godt rattomslag. Hvis du har planer om gode kjøreegenskaper og montering av splittere vil jeg anbefale 40/30. Det har jeg på bilen og den er veldig kjørbar og kan fint smekke på no splittere og. Alt går med 60/40 og, men du må regne med at rubbing i hjulbuer foran kan forekomme, og at det blir verre å komme seg over høyere hindringer på veien.

Skrevet

Hva som er nok senk? Så mye som mulig hehe

Vil si at 60/30 evnt 70/30 må være det optimale. Ser hvertfall finest ut etter min mening, men ødelegger kanskje litt kjøreegenskaper da bilen blir såpass mye lavere foran enn bak. Men tror jeg ville gått for det uansett :wink:

Skrevet

Siden du da skal lakkere fronten, kjøp deg også M-tech sidelister og sleng disse med, samt listene til bak- & frontfangeren til lakkering! :)

Sorte lister er, i mine øyne, litt for *billig 90-talls tullebil-klisjé* ;)

Skrevet

Det er jo en billig 90-talls tullebil jo :roll:

Altså, sorte lister :wink:

Jeg syntes iallefall det er finest, blir litt kontrast til resten av lakken. Ulakkerte fangere, kanaler etc, det er en annen sak :P

Ang senking så hadde jeg ikke hatt NOEN problemer med å senke den 60/30mm... Min senket 70/40, har omtrent ingen problemer med å kjøre med dette. Kommer jo selvsagt litt an på merke og hvor stivt det er. Jeg har bilstein dempere og fjærer, er ganske stivt, så ser faktisk ikke ut som at bilen er så mye lavere enn de som senker 40/40 med sånne jallasett(*kremt* supersport)

Skrevet

kjøp deg ett par 40/30 senkefjærer fra jamex, da har du 60/40 senk innen ett par uker :D

men fra spøk til alvor :)

funker fint med 60/30, blir pent med splittere ;)

Skrevet

mange gode forslag, men vil ikke legge ALTFOR mye penger i dette, da jeg forhåpentligvis er ferdig utdannet ingeniør om 2 år, og kjøper en nyere bil :P

Derfor tenkte jeg å bare kjøpe senkefjører og ikke dempere, tenker på at dette også bare er en 318, hadde vært en annen sak om det var 325, eller noe med en onkli motor.

Er ute etter noe som gjør bilen pen å se på, er ikke så farlig med fullt sportsunderstell osv...

Skrevet
Siden du da skal lakkere fronten, kjøp deg også M-tech sidelister og sleng disse med, samt listene til bak- & frontfangeren til lakkering! :)

Sorte lister er, i mine øyne, litt for *billig 90-talls tullebil-klisjé* ;)

Syntes det er pent med sorte lister på bilen, og listene jeg har er hele og fine, uten noen merker, så blir å beholde dem.

Skrevet

går det forresten å senke så lavt som 60mm på org dempere? (foran dette gjelder altså)

Har lite lyst til å bytte ut alle demperene, ettersom det ble kjøpt nye dempere (standar) grunnet EU godkjenning i mars 08.

Skrevet
går det forresten å senke så lavt som 60mm på org dempere? (foran dette gjelder altså)

Har lite lyst til å bytte ut alle demperene, ettersom det ble kjøpt nye dempere (standar) grunnet EU godkjenning i mars 08.

Alt går jo an, men det er vel ikke å anbefale. Du vil ikke få noe spenn i fjæren samt at demperen vil bli slitt ut fort..

Hvis du ikke vil bruke så masse penger tror jeg kanskje H&R 40-15mm (husker ikke helt tallene), er et bra alternativ. Billig og bra kvalitet.

Skrevet

Alt går jo an, men det er vel ikke å anbefale. Du vil ikke få noe spenn i fjæren samt at demperen vil bli slitt ut fort..

Hvis du ikke vil bruke så masse penger tror jeg kanskje H&R 40-15mm (husker ikke helt tallene), er et bra alternativ. Billig og bra kvalitet.

Hvor får jeg tak i dette? Sett på gs og på koed... Supersport er vel ganske dårlig, er det ikke? Og Eibach senket ikke mere enn 30mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...