Gå til innhold

Solgt

iittala
 Share

Anbefalte innlegg

BMW 540iAT 1995(solgt ny i 1994) varebil

Godt utstyrt 540 vurderes solgt til fordel for nyere 540. Kjørelengde ca 285k. Bilen er importert i 2000. Baksete står i bilen.

Bilen er fri for heftelser og nylig eu-godkjent uten anmerkninger.

Bilen er i god teknisk stand, men ikke strøken i karosseriet. Med andre ord, en fin bruks/vinterbil. Jeg kjøpte bilen i februar og den er etter det påkostet for ca 30k i deler.

Dette er noe av det som er gjort med bilen.

- Forstillinga er byttet(foringer, bærekuler og styrestag/centerlink)

- Traversforinger og brilleforinger er byttet i bakstilling

- Byttet radiator, og diverse kjølekomponenter(slanger, klips o.a.)

- Nytt H&R-senkesett og Bilstein sprint dempere foran med alt av monteringsdetaljer.

- Byttet lykter foran med gode brukte

- Olje og filter på motor, gir og bakaksel(castrol og original på gir)

- Viskertrekk

- Oksygensensorer

- Ellers er diverse annet skiftet, som brytere, interiørdetaljer o.a., kvitteringer finnes.

Tilstand;

Som jeg skriver er ikke bilen strøken i karosseriet. Den er ikke bulkfri og litt kosmetisk rust er det. Rusten som finnes er på de typiske e34 stedene, som i dører og rundt/under tanklokk, altså ingenting farlig. På førerdøren fungerer ikke dørstopper(vrengt).

Andre kjente feil finnes også;

- Klimaanlegg kjøler ikke. Det er litt trykk i systemet, men ikke mer enn at jeg kan høre det når jeg trykker ned ventilen. Må sikkert ha ny kondenser og ny gass.

- CruiseControll defekt.

- Sikringen for de elektriske stolene ryker når man sitter i førersetet og kjører det. Dersom jeg står ved siden av bilen og kjører stolen fungerer det fint.

- Eksosanlegget er bygget om til "effektanlegg". Det er gjort ved å beholde bakpotten og erstatte resten med rør. Er mye lyd ved pådrag, men alikevel mulig å kjøre med jevn fart uten at støyen blir plagsom inni bilen.

Annet;

- Det sitter nå en Clarion CD-spiller i bilen koplet opp mot to Sony høyttalere som er montert i dørtrekket. Forbannet være han som skar hull i de fine dørtrekkene for å montere slike dårlige høyttalere.

- Diffen ble nylig byttet pga en kjent oljelekkasje, den rakk å bli tom for olje før jeg fikk fikset den. Ny diff skal ha kjørelengde under 100k. Ikke sperre.

- Oljepumpebolter er strammet til på motor.

- Ventildekselpakninger byttet.

Hjul;

- Ett sett 15" originale e34 aluminiumsfelger med Kelly vinterdekk. Kanskje en sesong igjen

- Ett sett Zender 18" sommerhjul med tilnærmet nye dekk. Strøkne felger.

Tror ikke jeg har glemt noen feil nå, men den selges med kjente og eventuelle ukjente feil og mangler. Bilen er veldig god å kjøre, men ikke så tilgivende for dårlig vei. Den er lav og stiv..

Utdrag fra utstyrsliste;

- M5 sportsstoler med armlener og minne foran

- Alcantara og m5-stoff i interiør. Skinn dørsider. Grått

- Servotronic

- Avtagbart tilhengerfeste

Prisant Høystbydende

24cyccugz9p5yxdioidy.jpg

16yimygwu1efk90kywin.jpg

1harenkfmfka2x37mnpb.jpg

qe9jkqi7hbg18o0fil1g.jpg

oitvo6ggrwtvuhitmsnn.jpg

o7jnw09d61vm8rwcxdhr.jpg

Bilen står i Akershus.

Kan treffes på 92258151

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle bilen min jo! Flott bil altså folkens, fast å fin. Det med dørtrekkene mener jeg også! hehe

Tja, hvis du synes bilen var fast og fin når du hadde den skulle du prøvd den nå. Det er ikke for ingenting alt av foringer samt fjærer og dempere foran er byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Oki, satt på i en grå e60 og vi bremset ned på e18 for at du skulle kjøre forbi oss så vi kunne se på bilen din :) var fin farge :)

Avusblue-metallic (code 276) er en fin farge, og er enda finere når den er ren, noe den ikke var når du så den på e18. Fin og lav E60 da... Alpinahjul på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...