Gå til innhold

E-34 Feil med automatkasse?

Dundun
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har litt krøll med automatkassa på bilen. Når bilen er kald, og e begynner å kjøre må e dra den opp i 6-7000 omdreininger før den girer. Speeder ikke noe spes på. Har forsøkt å slippe for så å trykke ned speeden, og å dra i girspaken. Men dette hjelper ikke. Når den først girer går den fint i de neste gira. I tillegg begynte bilen å nykke og hoppe her om dagen, når e kjørte i 80- 100 og speeda på. Kjører ikke spes hardt med bilen.

Har skifta olje og filter på kassa, men hjalp ikke noe.

Noen som har noen tips????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ikke dra en kald automatkasse opp i 6-7000,da er det ikke rart den begynner å fuske,rusing av en kald motor gir enorm sliasje på motor og kasse.Det er helt normalt at kassa ikke skifter gir når den er kald,kjører du pent igang skal den gire ved 2800-3000 omdreininger,vis den ikke girer da så bør du finne feilen så d ikke tar kål på kassa ,hvis ikke en nullstilling med batterikabel av i 30 min hjelper,så må du nok ta en diagose hos bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forsøke å ta av batteripol i natt. Har akkurat kjøpt bilen, og vet at det ikke er bra å speede på så veldig når den er kald, men den vil jo ikke gire før den kommer opp i det turtallet. Har skrudd endel på bil, men har generelt lite greie på automatkasser. Så all innput folk har å komme her er positivt.

Kom på at den smeller av og til litt i giret etter at e har kjørt en tur, stopper opp og girer i revers.......... (skal sjekke kryss på aksel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 89 mod 520 IA 12 v. Ikke sikker på motorkode. Er vel rundt om 135 hk i denne motoren?

Bytta akkurat noen slanger som går inn på tomgangsregulatoren, da disse hadde sprukket og motoren kunne daue ved nedbremsing. Dette ble bra etter byttet. Kan ikke tro at noe av dette skal ha noe å si med kassa vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å la den svive en stund før e begynner å kjøre nå. Og hvis e deretter kjører en km eller så, på 3-4000 så girer den på ca 4500. Hjelper ikke å sette i N, 1, 2 eller 3 heller. :(

Har forsøkt å ta av plusspolen i noen timer, for så å kjøre en tur. Hjalp ikke noe det heller. Er det noen som vet at girkasse er kobla opp med hjerne på bilen? Er jo en gammal bil......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noelunde samme på min E34 med M50 motor, når bilen er kald er det omtrent som å kjøre i sirup, men den girer før 6-7000 rpm, har også litt risting i mellom 80-100 men bare på ca 2000rpm, dette kom seg litt når jeg fikk nullstilt bilen, har også skiftet hardykopling uten at det hjalp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært høyt og lavt og spurt om hjelp til å finne ut hva som er galt. Ikke noe feilmeld på kasse, men har fått fortalt at det mest sannsynlig er en feil på en eller annen ventil i kassa. Noen som har vært borti dette? Hva slags jobb er det å bytte ut denne?

Tenker meg at bilen er verdt ca 6-7000 kr, så å koste på alt for mye er ikke noe vits. Noen som vet en plass på sørlandet e kan få tak på en brukt kasse? Event om noen e interesert i å kjøpe bilen for noen tusen, og fikse dette selv...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...